![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 707 Pomógł: 290 Dołączył: 16.12.2008 Skąd: Śląsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hej, wymyśliłem sobie mniej więcej taki temat jak w tytule głównie dlatego, że uważam, że to praktyczne fundament działalności serwisów (zwłaszcza z e-usługami) czy też fizycznych - np. sklepy internetowe.
Chodzi mi głównie o znaczenie automatyzacji w e-działalności oraz aspekty techniczne, chce opisać automatyzacje procesów księgowych (dotpay, payu, własne systemy takie jak w mBanku), automatyzacje w fakturowaniu i w miarę nowe systemy typu postivo - czyli pełna automatyzacja nawet przy fakturach papierowych. Jako, że to magisterska (a uczelnia ekonomiczna, jedynie kierunek informatyczny) to muszę się skupić też troszkę na teorii - no to wiadomo - korzyści biznesowe, zagrożenia, proces wdrożenia. Może macie jakieś pomysły, doświadczenia? Może troszkę historii - jak kiedyś wyglądał e-biznes i czy były narzędzia do automatyzacji, czego jeszcze nie da się zautomatyzować? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 100 Pomógł: 7 Dołączył: 5.11.2005 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czesc,
Jesli chodzi o automatyzacje to moze ona dotyczyc wielu aspektow e-handlu. W zasadzie po to postepuje komputeryzacja, by automatyzowac powtarzajace sie zadania. Kilka aspektow wlasciwych dla e-handlu to: * Podstawowa ksiegowosc (fakturowanie, noty kredytowe itd.) * Przygotowanie wysylki (etykiety adresowe itp., integracja z dyspozytonia - fulfillment) * Zarzadzanie magazynem (w podstawowej wersji zarzadzanie jedynie stanem magazynowym) * Zarzadzanie relacjami z klientem (integracja z CRM) * Wiele z powyzszych aspektow moze byc realizowane poprzez wewnetrzne oprogramowanie firmy, zas sama platforma e-handlu zintegrowana z tym systemem (ERP) * Sprzedaz wielokanalowa (np. po wprowadzeniu produktu do sklepu mozna automatycznie dodac go do platform takich jak Allegro, Ebay, Amazon itp.) * Automatyzacja marketingu (np. automatyczne wprowadzanie produktow do porownywarek cen, generowanie reklam Google AdSense) * Profilowanie uzytkownika (zarowno on-line jak i on-site - http://econsultancy.com/uk/nma-archive/472...-regent-street) Mozna tez rozpatrywac modele biznesu typu dropshipping czy affilate, gdzie tylko posredniczymy w samej sprzedazy - to moze zostac calkowicie zautomatyzowane. Korzysci z tego wynikajace zaleza glownie od tego, na ktorym aspekcie sie skupisz, ale wsrod dwoch podstawowych wymienilbym redukcje kosztow i ulatwienie skalowalnosci. Dla przykladu posiadajac prawidlowo dzialajacy CRM mozesz zlecic obsluge klienta firmie zewnetrznej (np. w UK czy USA popularne jest transferowanie takich uslug do Indii czy na Filipiny), majac system magazynowy mozesz samemu obslugiwac wydawanie towaru w kraju macierzystym a w innych krajach zlecic to firmom zajmujacym sie fullfilmentem. To tylko wierzcholek gory lodowej, mam nadzieje, ze naprowadzi cie na wlasciwe tematy. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 01:14 |