Witam, jestem początkujący w dziedzinie php i mysql. Problem mam następujacy: mam dwie tabele (Klient i Naprawa). Potrzebuję zrobić dodawanie rekordów do Naprawy, najlepiej żeby z listy rozwijanej można było wybrać Nazwisko klienta (znajdujące się w tabeli klient) i podać pozostałe dane (znajdujące się w tabeli naprawa, np data_dostarczenia, data_odbioru, itp.). W tabeli klient klucz główny IDKlient, a w tabeli naprawa klucz obcy Klient_IDKlient. Czy jest taka możliwość (zapewne jest) i jak to zrobić? Poniżej kod który wykombinowałem ale nie może działać bo jest niekompletny... Podejrzewam że wystarczy skleic odpowiedni kod sql, żeby dobrze dodało, ale nie jestem pewien
<br/> Dodawanie naprawy:<br/><br/>
<?php
$zapytanie = mysql_query ("SELECT * FROM Klient ORDER BY Nazwisko ASC"); echo '<select name="Nazwisko">'; echo '<option value="">Wybierz Klienta</option>'; echo '<option value="'.$option['Nazwisko'].'">'.$option['Nazwisko'].'</option>'; }
?>
<form action="dodaj_naprawe.php" method="post">
Data dostarczenia:<br />
<input type="text" name="Data_dostarczenia" /><br />
Data odbioru:<br />
<input type="text" name="Data_odbioru" /><br />
Opis usterki:<br />
<input type="text" name="Opis_usterki" /><br />
Opis naprawy:<br />
<input type="text" name="Opis_naprawy" /><br />
Koszt czesci:<br />
<input type="text" name="Koszt_czesci" /><br />
Koszt uslugi:<br />
<input type="text" name="Koszt_uslugi" /><br />
<input type="submit" value="dodaj" />
</form>
<?php
// odbieramy dane z formularza
$Data_dostarczenia = $_POST['Data_dostarczenia'];
$Data_odbioru = $_POST['Data_odbioru'];
$Opis_usterki = $_POST['Opis_usterki'];
$Opis_naprawy = $_POST['Opis_naprawy'];
$Koszt_czesci = $_POST['Koszt_czesci'];
$Koszt_uslugi = $_POST['Koszt_uslugi'];
if($Data_dostarczenia and $Data_odbioru and $Opis_usterki and $Opis_naprawy and $Koszt_czesci and $Koszt_uslugi ) {
// dodajemy rekord do bazy