Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Internetowa gra w Kółko i Krzyżyk
tab
post 1.12.2012, 01:06:38
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 75
Pomógł: 20
Dołączył: 8.10.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam tak mnie naszło żeby napisać internetową gre w Kolko i Krzyzyk. Nie pisalem nigdy czegos takiego wiec chcialem sie poradzic kogos z wiekszym doswiadczeniem. Ogolnie to widzi mi sie to tak:
Uzytkownik wchodzi na strone i z bazy pobierane sa wszystkie stoły. Moze zalozyc stol lub do stolu dolaczyc. Tabela ze stołami wygladlałaby tak:
id | wyglad | stan | ruch
ID to numer stolu, wyglad to stan pola do gry czyli np 001021022 (1 to krzyzyk, 2 kolko). A stan to 0 lub 1 (0 jak jest jeden gracz ktory utworzyl stol i czeka na kogos do gry, 1 to ze jest dwoch graczy i mozna zaczac gre). Ruch oznacza gracza ktory moze teraz wykonac ruch
Po utworzeniu lub wybraniu stolu do gry zapisywany bylby gdzies ID stolu (najpewniej w sesji). Przekierowanie do gra.php gdzie bylby stol do gry. I tutaj do akcji wkracza juz AJAX ktory co 5-10 sek (coby za bardzo serwera nie obciazyc) wysyla zapytanie do bazy i sprawdza czy drugi gracz wykonal jakis ruch (co objawia sie zmiana pola ruch). Przy kazdym ruchu zmieniaja sie wyglad i ruch. Poza tym sprawdzane jest odpowiednim algorytmem czy ulozone sa 3 X lub O i czy nalezy zakonczyc gre. Tak to sie ma w teorii ale w praktyce nie wiem za bardzo jak wykonac ten ruch. W jaki sposob rozroznic ze jest jeden gracz i drugi... Czy tutaj przydaloby sie uzyc socketów (nie znam za bardzo ich dzialania ale wiem ze sie je chyba w tego typu rzeczach wykorzystuje). Prosze o pomysly i propozycje glownie co do tego jak rozniac graczy
Go to the top of the page
+Quote Post

Posty w temacie


Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 14.08.2025 - 15:36