![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 8 Dołączył: 28.10.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hej
![]() Zastanawiam się w jaki sposób napisać system zadań, który zminimalizowałby edycję kodu gry. Tzn. dodawanie nowego zadania nie wiązałoby sie z edycją plików - nie mówie tutaj o zupełnym braku edycji, ale wolałbym, żeby ingerencja była jak najmniejsza. Pewnie trzeba zrobić w bazie tabele z zadaniami i Npc'tami. Ale co dalej? Dzięki z góry za pomoc. Nie oczekuje kodu, wystarczy tylko teoria. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 707 Pomógł: 290 Dołączył: 16.12.2008 Skąd: Śląsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Może rozwiń troszkę Twój post..
Jakie zadania? Jakie znów NPC? -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 4 Dołączył: 30.04.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No ja bym to zrobił w taki sposób, mam główną klasę, odpowiedzialną za obsługę pluginów(dajmy na to system zadań jest takim pluginem).
Później taki plugin tworzę i inicjalizuję w głównej klasie. W bazie. Tabela z zadaniami(id, id_npc itd..., tablicaZdialogami, nagroda) Tabela z npc (id, imie, lokalizacja) W tabeli user kolumna trzymająca ukończone questy. Ten post edytował ensei 25.11.2012, 12:27:06 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 8 Dołączył: 28.10.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@2up
czego nie zrozumiałeś? opsiałem wszystko, że chce zrobić system zadań/questów w grze. npc to coś z czym rozmiawaimy, przyjmujemy od niego zadania, zmieniami progres questa i konczymy. @up a jeżeli zadanie było by bardziej rozbudowane? np. od npc1 bierzemy questa - kaze nam coś przyniesc i wie ze takie cos ma npc2, idziemy do npc2 - ma rzecz ktora potrzebuje npc1 ale odda kiedy uzbieramy X czegos tam. zebralismy te przedmioty, wracamy do npc2 on nam daje coś co mozemy oddac npc1 i zakonczyc questa. troche nie mogę ogarnąc tego, jak by to miało wyglądać. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 4 Dołączył: 30.04.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hmm. Tak na szybko.
Łatwa weryfikacja, żeby user nie przeskoczył jakiegoś etapu. Przy rozmowie z NPC sprawdza czy ma daną ilość lub dany przedmiot i myślę że fsio. Nie uwzględniłem tutaj tego, że user ten SWORD musi mieć od NPC2. Bo może inaczej też może zdobyć ![]() dialogi:
Tabela Zadania(id, mission, min_lvl, nagroda) Tabela Dialogi(id, id questa, id_etapu, start, weryfikacja, koniec) Tabela z npc (id, imie, lokalizacja) Tabela zadania userow(id user id zadania częsc zadania) Budujesz klasę odpowiedzialną za to co user ma zrobić. Obsługującą np. GET, COLLECT, ESCORT, TALK. GET_SWORD007 COLLECT_WOOD_20 ESCORT_NPC5 TALK_NPC5 Ten post edytował ensei 25.11.2012, 13:42:36 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 8 Dołączył: 28.10.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ok, dzięki za pomoc
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 19.06.2025 - 18:07 |