Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> tor ruchu pocisku w grze 2d + problem z połowa piksela
tab
post 19.11.2012, 17:34:35
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 75
Pomógł: 20
Dołączył: 8.10.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


witam no wiec pise sobie taka gre w jquery. sa 2 obiekty, jeden gracz drugi to cpu. ruch juz zrobilem, teraz chce by cpu w nas strzelał. i zastanawiam sie jak załatwic ruch pocisku. co jakis czas bylby tworzony nowy obiekt to okej, ale jak ustawic mu odpowiedni kat, a wlasciwie odpowiednio zwiekszac top i left zeby byl realistyczny tor ruchu?

teraz robie tak ze dziele wieksze przez mniejsze (daze do tego zeby obiekt przesunal sie o 1 w gore/lewo i o mniej niz 1 w gore/lewo) mno i wyhdzie mi ze powinien sie ruszyc:
1 w lewo, 0.3 w gore. No i tu zaczynaja sie schody. Czy da sie jakos nakazac w js ruch o 0.3 piksela? czy on to sobie bedzie liczyl i zrobi 0.3,0.6,0.9 i tu sie ruszy o ten piksel? czy zaokragli w dol i w ogole sie nie ruszy?
pewnie sie nie ruszy, wiec pomyslalem ze bede do zmiennej przypisywal co sekunde wartosci. i gdy zmienna bedzie wiecej niz 1 to zrobie ruch o 1 i odejme od zmiennej 1 i tak w kolko. ale moze macie jakies inne pomysly jak to zrobic?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 1)
redeemer
post 19.11.2012, 17:45:44
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 915
Pomógł: 210
Dołączył: 8.09.2009
Skąd: Tomaszów Lubelski/Wrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jak przechowujesz x,y jako zmiennoprzecinkowe to nie ma problemu, zwiększaj sobie nawet o 0.01 (jak będzie 100 takich "zwiększeń" to obiekt przesunie się o pixel).

Ten post edytował redeemer 19.11.2012, 17:48:17


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 19.07.2025 - 07:26