![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 33 Pomógł: 6 Dołączył: 30.06.2008 Skąd: Bytom Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Tworzę sobie silniczek gry (2D) i stanąłem na pewnym problemie - co z ruchem gracza w trakcie skoku? W rzeczywistości nie możemy w trakcie ruchu się poruszać, ale w różnego typu platformówkach możemy taki ruch wykonać. Do podskakiwania wykorzystuje zwykły rzut pionowy - wszystko ładnie i płynnie wychodzi. Nie korzystam z przyśpieszenia, tarcia, oporu itd. - siła skoku jest określona z góry dla danej postaci, a grawitacja jest taka sama jak na kuli ziemskiej (9.80665). Do ruchu w trakcie skoku najpierw wykorzystałem ruch poziomy - lecz nie mam określonej siły rzutu (podczas skoku jest ona w końcu zerowa), później spróbowałem rzut ukośny - lecz nadal jest to nieralistczne. Proszę o jakieś podpowiedzi co do wzorów lub sposobu wykonania takiego skoku. Pozdrawiam Kemsan |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W momencie wykonywania skoku, ustaw sobie jakąś flagę informującą o tym, że obiekt, jest w powietrzu. Następnie w fragmencie kodu odpowiedzialnym za obsługę ruchu dodaj warunek, który w przypadku gdy obiekt jest w trakcie skoku zignoruje wszelkie informacje n/t ruchu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 33 Pomógł: 6 Dołączył: 30.06.2008 Skąd: Bytom Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie chodzi mi o zablokowanie ruchu w trakcie wyskoku, a zrobienie go bardziej realnym. Rzut poziomy w trakcie wyskoku powoduje nienaturalny spadek (zbyt szybki spadek pozycji Y przy małym spadku X) - gdy podam jakąś "nienaturalną" siłę w trakcie skoku. Rzut ukośny też nie wchodzi w grę (obecnie ustawiłem to jako połączenie Lewo + Góra, Prawo + Góra, lecz chcę by można było kliknąć Góra -> poczekać 0.5 sek i poruszyć w lewo/prawo)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeżeli chodzi o odwzorowywanie fizyki na potrzeby gier, nie mam zbyt dużego doświadczenia, jednak bez żadnego kodu/dema, jedyne co przychodzi w tej chwili do głowy to... zrealizowanie tego przez dodanie prawdziwych sił - przede wszystkim przyspieszeń, obiektu i ziemskiego.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_balistyczna
Manipulując kontem i prędkością początkową, możesz stworzyć odpowiedni "tor" skaczącego ludka. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 17.06.2025 - 20:25 |