Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Fizyka gracza - podskakiwanie i ruch w trakcie niego
Kemsan
post 17.11.2012, 23:48:58
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 33
Pomógł: 6
Dołączył: 30.06.2008
Skąd: Bytom

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,

Tworzę sobie silniczek gry (2D) i stanąłem na pewnym problemie - co z ruchem gracza w trakcie skoku? W rzeczywistości nie możemy w trakcie ruchu się poruszać, ale w różnego typu platformówkach możemy taki ruch wykonać. Do podskakiwania wykorzystuje zwykły rzut pionowy - wszystko ładnie i płynnie wychodzi. Nie korzystam z przyśpieszenia, tarcia, oporu itd. - siła skoku jest określona z góry dla danej postaci, a grawitacja jest taka sama jak na kuli ziemskiej (9.80665). Do ruchu w trakcie skoku najpierw wykorzystałem ruch poziomy - lecz nie mam określonej siły rzutu (podczas skoku jest ona w końcu zerowa), później spróbowałem rzut ukośny - lecz nadal jest to nieralistczne. Proszę o jakieś podpowiedzi co do wzorów lub sposobu wykonania takiego skoku.

Pozdrawiam
Kemsan
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 18.11.2012, 00:18:35
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


W momencie wykonywania skoku, ustaw sobie jakąś flagę informującą o tym, że obiekt, jest w powietrzu. Następnie w fragmencie kodu odpowiedzialnym za obsługę ruchu dodaj warunek, który w przypadku gdy obiekt jest w trakcie skoku zignoruje wszelkie informacje n/t ruchu.
Go to the top of the page
+Quote Post
Kemsan
post 18.11.2012, 01:15:09
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 33
Pomógł: 6
Dołączył: 30.06.2008
Skąd: Bytom

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie chodzi mi o zablokowanie ruchu w trakcie wyskoku, a zrobienie go bardziej realnym. Rzut poziomy w trakcie wyskoku powoduje nienaturalny spadek (zbyt szybki spadek pozycji Y przy małym spadku X) - gdy podam jakąś "nienaturalną" siłę w trakcie skoku. Rzut ukośny też nie wchodzi w grę (obecnie ustawiłem to jako połączenie Lewo + Góra, Prawo + Góra, lecz chcę by można było kliknąć Góra -> poczekać 0.5 sek i poruszyć w lewo/prawo)
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 18.11.2012, 01:20:32
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeżeli chodzi o odwzorowywanie fizyki na potrzeby gier, nie mam zbyt dużego doświadczenia, jednak bez żadnego kodu/dema, jedyne co przychodzi w tej chwili do głowy to... zrealizowanie tego przez dodanie prawdziwych sił - przede wszystkim przyspieszeń, obiektu i ziemskiego.
Go to the top of the page
+Quote Post
CuteOne
post 18.11.2012, 13:58:41
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 958
Pomógł: 574
Dołączył: 23.09.2008
Skąd: wiesz, że tu jestem?

Ostrzeżenie: (0%)
-----


http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzywa_balistyczna

Manipulując kontem i prędkością początkową, możesz stworzyć odpowiedni "tor" skaczącego ludka.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 17.06.2025 - 20:25