![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Kafle (ang. tiles), aby ułożyć je obok siebie w rzucie izometrycznym, należy wysokość podzielić przez dwa minus szerokość... jednak jak ułożyć obok siebie kafle podobne do tych z F2? http://wiki.fifengine.net/images/4/4d/Fo2_single_tile.gif
Jaki algorytm musiałby być tu zastosowany? standardowe obliczanie wartości dla izometrii (kafla takiego jak ten http://www.xnaresources.com/images/tutoria...4_tileview.png) (64x32)
Ten post edytował uncuncunc 1.11.2012, 14:47:30 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 590 Pomógł: 107 Dołączył: 25.10.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W obrazku opisanym jako "fallout tile geometry" masz na lewym dolnym obrazku podane wymiarowania części kafli, jako 80x36px.
Poziomo: 80 px jest podzielone jako 32px+48px, pionowo 36px jako 12px+24px. Na lewej i prawej stronie podział masz identyczny, jedynie na lewej masz 24px na dole, a na prawej te same 24px jest u góry. To samo z dołem i górą: na dole 32px jest od lewej, więc u góry te same 32px będzie od prawej. Co nie powinno dziwić, bo kąty muszą być identyczne, aby linie były równoległe (geometria i stereometria się kłaniają: twierdzenie Talesa, na przykład). Reszta to kwestia przesunięć - z tego lewego dolnego obrazka da się wszystko wydedukować, rozpisz sobie tylko na kartce wszystko porządnie, i będziesz wszystko wiedział. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.06.2025 - 03:51 |