Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [JavaScript]canvas particle i opacity na tle innego obrazu
uncuncunc
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Czy canvas ma możliwość odświeżania obrazu?

http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/1

Chciałbym aby nie było tego czarnego tła, tylko sam efekt ognia na tym tle.

Ten post edytował uncuncunc 1.11.2012, 14:41:20
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 17)
HgReed
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Przy każdej zmianie na canvasie wyczyść go całego. Potem narysuj tło i wrzuć ogień.
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(HgReed @ 1.11.2012, 14:46:53 ) *
Przy każdej zmianie na canvasie wyczyść go całego. Potem narysuj tło i wrzuć ogień.


Nie mogę, ponieważ tło z założenia ma być dynamiczne. A "czyszczenie" nic nie daje, powstaje zapętlenie i obraz nie znika a jest tylko dodawany.
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Canvas to *płótno* (z ang.), więc pomyśl - *nie da się* rysować 2 warstw na raz. Musisz rysować tło, potem efekty.
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Dlatego proszę o pomoc.
Czy jest możliwość w ogóle uzyskania takiego efektu ognia na tle przeźroczystym? "Tło" obecny obrazek nie wchodzi w grę sam w sobie, ponieważ może go w ogóle nie być, chodzi o sam efekt ognia, aby była możliwość np. jego przesuwania i żeby ogień był na każdym tle widoczny, bez znaczenia co będzie pod nim.
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To funkcja tego ognia dodaje czarną plamę. Musiałbyś "wyłuskać" sam ogień. Dużo roboty nie ma.
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(HgReed @ 1.11.2012, 15:00:30 ) *
To funkcja tego ognia dodaje czarną plamę. Musiałbyś "wyłuskać" sam ogień. Dużo roboty nie ma.


Tak jak pisałem, nie bardzo wiem jak http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/2/ tylko to mi przychodzi do głowy, ale ten sposób nie czyści obiektu i powstałe płomienie nakładają się jeden na drugi.

Jest jakaś opcja do "oczyszczenia" ?
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Myślałem, że sam na to wpadniesz, ale dobra. Możesz nałożyć na siebie 2 canvasy - 1 z tłem, 2 z efektami - i czyścić tylko jeden.
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Pisałem. Nie wiem jak go wyczyścić. Jaką opcją?
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Google -> canvas api sheet -> http://www.nihilogic.dk/labs/canvas_sheet/...Cheat_Sheet.png

Funkcja: clearRect()
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Dzięki. kombinuję dalej... jednak obojętnie gdzie bym go nie dodał (renderowanie) to obraz się nie zapętla.. http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/3/
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


W skrócie:
- w HTML'u wszystko, co musisz zrobić to 2x canvas z id odpowiednio "game" i "fx" (na przykład)
- w JS'ie zrobić pętlę, która będzie rysowała tło w "game" (tło = obrazek) i ogień na "fx"
- pętla kończąc się, ma wyczyścić oba canvas'y

Wszystko.
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tylko że tłem ma być cała strona, więc raczej jej w 2 canvas nie umieszczę.
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Oba canvasy na sobie (margin i padding 0) rozciągnięte na ekran (width i heigth 100%).
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie rozumiesz. Popatrz na to http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/4/ Jest tylko 1 canvas i chodzi o odświeżanie tego efektu i tylko to. To co jest pod nim może być dynamiczne, zmieniać się na tysiąc sposobów, a efekt ognia ma być efektem ognia, bez znaczenia na jakim tle się obecnie znajduje, czy jest to możliwe?
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Właśnie NIE jest, a ja podaję Ci sposób na to.
Go to the top of the page
+Quote Post
uncuncunc
post
Post #17





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 0
Dołączył: 1.04.2012

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To na cholerę wymyślono ten canvas jak nie można zrobić na nim prostego efektu? (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)

Twój sposób nie zadziała, jak zrobię 2 obiekt canvas, to zablokuje tym samym możliwość klikania na stronie w linki i dostęp do treści.
Go to the top of the page
+Quote Post
HgReed
post
Post #18





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 59
Pomógł: 0
Dołączył: 13.11.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Temat skończony, ale... Możesz przekazywać event'y z warstwy fx do game.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 22.08.2025 - 12:26