![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Czy canvas ma możliwość odświeżania obrazu?
http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/1 Chciałbym aby nie było tego czarnego tła, tylko sam efekt ognia na tym tle. Ten post edytował uncuncunc 1.11.2012, 14:41:20 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Przy każdej zmianie na canvasie wyczyść go całego. Potem narysuj tło i wrzuć ogień.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Canvas to *płótno* (z ang.), więc pomyśl - *nie da się* rysować 2 warstw na raz. Musisz rysować tło, potem efekty.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dlatego proszę o pomoc.
Czy jest możliwość w ogóle uzyskania takiego efektu ognia na tle przeźroczystym? "Tło" obecny obrazek nie wchodzi w grę sam w sobie, ponieważ może go w ogóle nie być, chodzi o sam efekt ognia, aby była możliwość np. jego przesuwania i żeby ogień był na każdym tle widoczny, bez znaczenia co będzie pod nim. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To funkcja tego ognia dodaje czarną plamę. Musiałbyś "wyłuskać" sam ogień. Dużo roboty nie ma.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To funkcja tego ognia dodaje czarną plamę. Musiałbyś "wyłuskać" sam ogień. Dużo roboty nie ma. Tak jak pisałem, nie bardzo wiem jak http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/2/ tylko to mi przychodzi do głowy, ale ten sposób nie czyści obiektu i powstałe płomienie nakładają się jeden na drugi. Jest jakaś opcja do "oczyszczenia" ? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Myślałem, że sam na to wpadniesz, ale dobra. Możesz nałożyć na siebie 2 canvasy - 1 z tłem, 2 z efektami - i czyścić tylko jeden.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Pisałem. Nie wiem jak go wyczyścić. Jaką opcją?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Google -> canvas api sheet -> http://www.nihilogic.dk/labs/canvas_sheet/...Cheat_Sheet.png
Funkcja: clearRect() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dzięki. kombinuję dalej... jednak obojętnie gdzie bym go nie dodał (renderowanie) to obraz się nie zapętla.. http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/3/
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W skrócie:
- w HTML'u wszystko, co musisz zrobić to 2x canvas z id odpowiednio "game" i "fx" (na przykład) - w JS'ie zrobić pętlę, która będzie rysowała tło w "game" (tło = obrazek) i ogień na "fx" - pętla kończąc się, ma wyczyścić oba canvas'y Wszystko. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tylko że tłem ma być cała strona, więc raczej jej w 2 canvas nie umieszczę.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Oba canvasy na sobie (margin i padding 0) rozciągnięte na ekran (width i heigth 100%).
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie rozumiesz. Popatrz na to http://jsfiddle.net/jsexample/djPhG/4/ Jest tylko 1 canvas i chodzi o odświeżanie tego efektu i tylko to. To co jest pod nim może być dynamiczne, zmieniać się na tysiąc sposobów, a efekt ognia ma być efektem ognia, bez znaczenia na jakim tle się obecnie znajduje, czy jest to możliwe?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Właśnie NIE jest, a ja podaję Ci sposób na to.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 102 Pomógł: 0 Dołączył: 1.04.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To na cholerę wymyślono ten canvas jak nie można zrobić na nim prostego efektu? (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
Twój sposób nie zadziała, jak zrobię 2 obiekt canvas, to zablokuje tym samym możliwość klikania na stronie w linki i dostęp do treści. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 59 Pomógł: 0 Dołączył: 13.11.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Temat skończony, ale... Możesz przekazywać event'y z warstwy fx do game.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 12:26 |