Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> poruszanie po mapie js + ajax
wezyrno
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 130
Pomógł: 0
Dołączył: 11.09.2011

Ostrzeżenie: (50%)
XXX--


Kod
$(document).ready(function() {

    canvas = document.getElementById("canvas");
    context = canvas.getContext("2d");

    canvas.tabIndex = 0;
    canvas.focus();
    canvas.addEventListener('keydown', function(e) {
        console.log(e);
        var key = null;
        switch (e.which) {
        case 39:
            // Right
            if (playerX < worldWidth) {
                advAJAX.get({
                    url:"../ajax/poruszanie.php?ruch=prawo",
                    onSuccess: function(obj) {
                        if(obj.responseText == '1') {
                            playerX++;
                        }
                    }
                });
            }
            break;
        }

        vX = playerX - Math.floor(0.5 * vWidth);
        if (vX < 0) vX = 0;
        if (vX+vWidth > worldWidth) vX = worldWidth - vWidth;
        
        
        vY = playerY - Math.floor(0.5 * vHeight);
        if (vY < 0) vY = 0;
        if (vY+vHeight > worldHeight) vY = worldHeight - vHeight;
        
        
        draw();
    }, false);

    var board = [];

    canvas.width = 512;
    canvas.height = 352;

    board = loadMap(1);
    imageObj = new Image();
    tiles = [];

    var loadedImagesCount = 0;
    for (x = 0; x <= NUM_OF_TILES; x++) {
        var imageObj = new Image(); // new instance for each image
        imageObj.src = "../grafika/obrazy/o" + x + ".png";

        imageObj.onload = function() {
            // console.log("Added tile ... "+loadedImagesCount);
            loadedImagesCount++;
            if (loadedImagesCount == NUM_OF_TILES) {
                // Onces all tiles are loaded ...
                // We paint the map
                draw();
            }
        };
        tiles.push(imageObj);
    }


    function draw() {
        context.clearRect(0,0,canvas.width, canvas.height);
        for (y = 0; y <= vHeight; y++) {
            for (x = 0; x <= vWidth; x++) {
                theX = x * 32;
                theY = y * 32;
                context.drawImage(tiles[board[y+vY][x+vX]], theX, theY, 32, 32);
            }
        }
        context.fillStyle = 'red';
        context.fillRect((playerX-vX)*32, (playerY-vY)*32, 32, 32);
    }
});


I problem polega na tym, że gdy poruszę obrazkiem w prawo za pierwszym razem nie przesuwa się na mapie, za drugim, trzecim etc. już przesuwa się.
Po stronie ajaxa mam tylko sprawdzanie czy postac nie natknela sie na blokade oraz zapisanie kordów do bazy.

Ten post edytował wezyrno 7.10.2012, 12:06:56
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 3)
!*!
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Pokaż to online http://jsfiddle.net/


--------------------
Nie udzielam pomocy poprzez PW i nie mam GG.
Niektóre języki programowania, na przykład C# są znane z niezwykłej przenośności (kompatybilność ze wszystkimi wersjami Visty jest wiele warta).
Go to the top of the page
+Quote Post
wezyrno
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 130
Pomógł: 0
Dołączył: 11.09.2011

Ostrzeżenie: (50%)
XXX--


Ale sam kod JS, bez łączności z kodem php działa poprawnie, więc po co mam go tam wklejać.
Go to the top of the page
+Quote Post
!*!
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 298
Pomógł: 447
Dołączył: 16.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To skąd My mamy wiedzieć jak działa.


--------------------
Nie udzielam pomocy poprzez PW i nie mam GG.
Niektóre języki programowania, na przykład C# są znane z niezwykłej przenośności (kompatybilność ze wszystkimi wersjami Visty jest wiele warta).
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 21.08.2025 - 17:17