![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 Pomógł: 0 Dołączył: 28.09.2012 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cześć! Tym razem problem spotkał mnie kiedy pisałem moduł do pewnego projektu. Żeby nie przedłużać przejdę od razu do sedna sprawy.
Chciałem wykonać moduł tworzenia mikstur (jak wspomniałem wyżej, na potrzeby projektu). Miał działać on na takiej zasadzie: Najpierw skrypt pobiera przedmioty z tabeli `przedmioty` gdzie typ=roślina, następnie wyświetlić je na ekranie z tym, że każdy jako osobny checkbox. Teraz chciałbym żeby po naciśnięciu guzika z tabeli `przedmioty` usunęło rośliny których gracz użył i stworzyło miksturę której właściwości (siła, obrona) równe są sumie tychże wartości z tym, że roślin. - Ten tekst jest bardzo chaotyczny więc opiszę na przykładzie. Gracz posiada roślinę x i y, roślina x dodaje 2 siły, zaś y 5 obrony teraz chciałbym aby po naciśnięciu guzika stworzyło miksturę gdzie siła równa jest 2 a obrona 5. Załączam także moje dotychczasowe kombinowania:
Z góry dziękuję za każdą pomoc i wskazówki, pragnę również zaznaczyć, że jestem strasznie niekumaty i najlepiej zrozumiem na jakimś przykładzie. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Największy problem to optymalny zapis mikstur, które mogą być mixem n+1 właściwości. Ja widzę dwa rozwiązania:
- zapis danych właściwości do jednej kolumny jako json/tablica z serializowana - utworzenie kolejnej tabeli mikstury_wlasciwosci i polaczenie jej z mikstury kluczem obcym, wiele do jednego (np. 10 właściwości(rekordów) przypisane jednej miksturze) Pozdrawiam Ten post edytował CuteOne 29.09.2012, 11:32:21 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 20.08.2025 - 09:27 |