![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 200 Pomógł: 16 Dołączył: 11.01.2009 Skąd: wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
mam serwis, który oferuje zakup kuponów rabatowych coś a'la groupon. Muszę dorobić do niego system polecający zakupy. Jeśli ktoś poleci daną ofertę a odbiorca dokona jej zakupu polecający dostaje profity. Właśnie nie wiem jak się do tego zabrać. Myślałem żeby zrobić tabelkę, w której będę miał min: - id_polecającego - email_odbiorcy (osoby której polecamy) - id_oferty Email jest unikatowy więc możemy założyć że jeśli ktoś robi zakup i email istnieje w tabeli to wg id_polecającego przyznajemy profity polecającemu. System taki jest słaby, ponieważ mogę samu sobie wysłać polecenie na drugiego maila i dokonać zakupu (co w efekcie da mi kupon i profity na drugim koncie). Czy wie ktoś może dokładnie jak jest to np. na grouponie rozwiązane? Czy może zrobić system tylko dla nowych użytkowników? Tylko co generować linka i przez wejście z tego linka dodawać profity? Linka trzymać w bazie? Nie za bardzo mogę wpaść na sensowne rozwiązanie tego. Ma ktoś jakieś propozycje? |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 508 Pomógł: 75 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Bydgoszcz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Odwieczny problem sprawdzania multikont oraz samo-poleceń
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 200 Pomógł: 16 Dołączył: 11.01.2009 Skąd: wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
napotkałem jeszcze jeden problem, co zrobić w przypadku:
użytkownik a poleca kupon użytkownikowi b użytkownik c poleca kupon użytkownikowi b teraz jak sprawdzać polecającego, w sensie tylko jeden polecający może dostać bonus (ponieważ bonus przyznawany jest tylko przy pierwszym zakupie poleconego)? robić to po dacie? pierwszy polecający dostaje bonus ? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 508 Pomógł: 75 Dołączył: 2.11.2005 Skąd: Bydgoszcz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie wiem gdzie zapisujesz dane o osobie polecającej, ale wystarczy na to jedno ciasteczko albo jedno pole w bazie danych. Osobiście wolę dodawać poleconego wg ostatniego linku polecającego, na który kliknął.
Chodzisz po internecie, wchodzisz na stronę, klikasz na link polecający. Patrzysz - "o fajna strona, ale nie mam czasu" i wychodzisz. Chwilę później trafiasz na inny link i de facto dopiero na nim się rejestrujesz. Nadpisuj ID polecającego (w ciasteczkach albo bazie danych), jeżeli link referencyjny jest poprawny. Przy zamówieniu pobierasz to ID i masz ostatniego polecającego. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 233 Pomógł: 87 Dołączył: 6.03.2009 Ostrzeżenie: (40%) ![]() ![]() |
Pytasz (chyba) o fingerprinting przeglądarki.
Bardzo interesujący temat w którym mam - nie chwaląc się - trochę doświadczenia. http://trac.webkit.org/wiki/Fingerprinting http://samy.pl/evercookie/ Ten post edytował wNogachSpisz 16.07.2012, 13:17:45 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 2.07.2025 - 02:20 |