Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

Reply to this topicStart new topic
> Studia informatyczne - wybór specjalności, a późniejsza praca
Tuminure
post 4.07.2012, 08:28:19
Post #1

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Hejka wink.gif
Do końca tygodnia muszę określić się na swoich studiach z wyborem specjalności. Studiuję zaocznie na WSTI w Katowicach, gdzie do wyboru mamy 3 specjalności (z czego wybieramy dwie - główną i poboczną). Do wyboru mam:
  • Grafika komputerowa i budowa multimedialnych serwisów internetowych
  • Inżynieria systemów informatycznych
  • Technologie internetowe i sieci komputerowe
(jeżeli kogoś interesuje to wykaz przedmiotów na specjalnościach jest pod tym linkiem)

Na mojej uczelni wybierane są dwie specjalności - główna i poboczna. Wybór tej pobocznej jednak ma niewielkie znaczenie, gdyż w ostatnich latach (rok temu i dwa lata temu) otwierane były tylko 3 grupy: Grafika + Sieci, Inżynieria + Sieci, a także Sieci + Inżynieria. Domyślam się, że i w tym roku zostaną założone te same grupy.

Wiem, że nikt za mnie nie zdecyduje, na jaką specjalność mam iść - być może jednak ktoś pomoże w dokonaniu wyboru. Sieci odrzuciłem na samym początku - temat mnie zupełnie nie interesuje w przeciwieństwie do pozostałych. Inżynieria systemów informatycznych już z nazwy brzmi trudno. Z jednej strony chciałbym się czegoś na studiach nauczyć i pójść na inżynierię, z drugiej - po tych 4 semestrach mam na tyle dużego lenia, że zastanawiam się nad grafiką (która swoją drogą również mnie interesuje, jednak wygląda na coś co mógłbym łatwo nauczyć się w domu).
Zastanawia mnie jak ważne dla pracodawcy w Polsce, a także w reszcie europy jest to, jaką specjalność skończyłem? Czy wybór grafiki nie będzie po prostu zmarnowanym czasem dla osoby, która lubi pisać w PHP (a także ogólnie interesuje się innymi językami programowania)?