![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
posiadam laptopa z licencją OEM na Vistę. Kiedy próbuję zainstalować system z płyty od kolegi, instalator krzyczy mi, że nie zgadza się CD-KEY. Oczywiście dostałem z laptopem płytę Recovery, ale na samym początku instalacji pojawia się wielki na cały ekran, czerwony, jakby napisany w Paint'cie napis "ERROR", a w rogu informacja "Cannot open WIM file". Z tego co wiem jest to błąd wypalony na płycie i nie tylko ja mam taki problem. Niestety ASUS nie jest w tym momencie pomocny, bo z tego co wiem jedyne co on proponuje to wysłanie mi jeszcze jednej płyty Recovery (ale z tym samym błędem logicznym!). Mam licencję na system, którego nie mogę zainstalować. Co zrobić w takiej sytuacji? Nie bardzo chce kupować nowy system. Co Wy byście zrobili w mojej sytuacji? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 168 Pomógł: 126 Dołączył: 5.02.2010 Skąd: Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja bym spróbował ściągnąć ten sam system z internetu. Skoro teraz pożyczyłeś od kolegi to czemu nie możesz mieć jakieś powiedzmy kopii zapasowej swojej ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@Szymciosek: Ale co to da, skoro klucz nie będzie pasował?
Dodam, że sprawdzałem dla systemów 32 i 64-bitowych. Mój procesor jest 32-bit. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Nieautoryzowani Postów: 2 249 Pomógł: 305 Dołączył: 2.10.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A czy wersja systemu (Home, Professional) się zgadza?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To jest bez znaczenia - każda płyta jest z najbogatszą wersją (Ultimate). Dopiero użycie odpowiedniego klucza powoduje NIE instalowanie niektórych funkcji
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 168 Pomógł: 126 Dołączył: 5.02.2010 Skąd: Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
@Szymciosek: Ale co to da, skoro klucz nie będzie pasował? Dodam, że sprawdzałem dla systemów 32 i 64-bitowych. Mój procesor jest 32-bit. Jeśli dobrą wersję wersję 32/64bit i home, business itd to klucz wpasuje Ja tak robiłem z XP na laptopie, normalnie masz tam jakąś partycję recovery, a mi się trafił laptop, który miał formatowane wszystkie partycje i w efekcie było tak namieszane, że partycja została jedna tylko C, a płyty z systemem żadnej, więc szukałem tej wersji na internecie (nawet język ENG żeby się zgadzał z pierwotną wersją systemu), miałem numer seryjny, instalowałem system na VirtualBoxie żeby go sprawdzić, a później jak zadziałało to na laptopie. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Hmm...
A jeżeli zainstalowałbym system z nośnika od kolegi i bym NIE wpisywał klucza - wtedy system działałby przez 30 dni. Czy można by było legalnie używać takiego systemu w firmie? Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 168 Pomógł: 126 Dołączył: 5.02.2010 Skąd: Świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Co Ci po systemie na 30 dni ?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 182 Pomógł: 115 Dołączył: 4.03.2009 Skąd: Myszków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zainstaluj Vistę w tej samej wersji bez klucza, potem wrzuć certyfikat swojego laptopa i aktywuj go odpowiednim kluczem OEMowym. Tak to działa w systemie recovery. Teoretycznie nie jest to do końca legalne rozwiązanie, ale w praktyce jak zainstalujesz wszystkie śmieci producenta system będzie nieodróżnialny.
Jeśli masz jeszcze gwarancję/nie minęło więcej niż 2 lata to zażądaj od producenta dostarczenia sprawnego systemu. Btw o ile dobrze pamiętam trial można wydłużyć do 120 dni. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 623 Pomógł: 11 Dołączył: 1.01.2009 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A jak nie mam gwarancji?
Czy pomoc producenta sprzętu (w tym przypadku ASUS'a) przy wersji OEM systemu jest tylko w okresie gwarancyjnym? A później trzeba radzić sobie samemu? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 15.09.2025 - 21:09 |