![]() |
![]() |
-Gość- |
![]()
Post
#1
|
Goście ![]() |
Jaki wpływ po pozycję strony w wyszukiwarkach mogą mieć dwie różne nawigacje na tej samej stronie?
Powiedzmy, że mamy stronę o formule 1. W menu są takie opcje: Historia Wyniki Kierowcy Samochody i to jest najwyższy stopień w hierarchii strony. KLIKAJĄC W KAŻDĄ Z TYCH OPCJI przechodzimy jakby na niższy stopień w hierarchii i są tam dostępne takie opcje: Brawn GP McLaren-Mercedes Lotus Ferrari itd.. czyli ogólnie są to poszczególne zespoły. Klikają w dany zespół możemy przejść do właściwej treści, czyli zwykle jakiegoś artykuły. Przykładowo może wejść w Historia -> Ferrari -> Artykuł I to jest podstawowa forma nawigacji na stronie. Jednak chciałbym dodatkowo na stronie umieścić drugą, alternatywną formę nawigacji. Na pierwszym poziomie hierarchii będą tym razem zespoły: Brawn GP McLaren-Mercedes Lotus Ferrari itd.. a niżej będą opcje (czyli odwrotnie niż w tej pierwotnej formie nawigacji): Historia Wyniki Kierowcy Samochody Czyli np. można wejść w: Ferrari -> Historia -> Artykuł Taka nawigacja alternatywna jest bardzo dobrym pomysłem, bo ułatwia użytkownikowi nawigację na stronię, co się wiąże się pozytywnie z usability. Pytanie tylko, czy z punktu widzenia SEO, nie będzie to dla serwisu strzał w stopę? No bo popatrzmy na tym przykładzie: http://strona.pl/Historia/Ferrari/Jakis-Artykuł http://strona.pl/Ferrari/Historia/Jakis-Artykuł Czyli taka sama treść (jakiś artykuł) dostępna będzie pod dwoma różnymi adresami URL. Może się mylę, ale czyż nie będzie to uznane przez Google za duplicate content? A jeżeli tak, to jak można by było tego uniknąć? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 178 Pomógł: 49 Dołączył: 16.04.2012 Skąd: Bytom Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja bym to rozwiązał po prostu tak:
http://strona.pl/ -> klikam w historia http://strona.pl/Historia -> klikam w Ferrari http://strona.pl/Historia/Ferrari (jestem w miejscu gdzie są artykuły) http://strona.pl/ -> klikam w Ferrari http://strona.pl/Ferrari -> klikam w historia http://strona.pl/Historia/Ferrari (znajduję się w tym samym miejscu, co powyżej - link jest taki sam) Ten post edytował Tuminure 14.06.2012, 12:36:57 |
|
|
-Gość- |
![]()
Post
#3
|
Goście ![]() |
Powyższe rozwiązanie jest bardzo interesujące.
Głowię się tylko nad jedną rzeczą. Otóż wg. powyższego rozwiązania link do artykułu będzie wywoływany z tej samej strony URL (http://strona.pl/Historia/Ferrari) Wszystko byłby dobrze, tylko że chciałbym, żeby breadcrumbs różniły się w zależności od nawigacji: http://strona.pl/ -> klikam w historia http://strona.pl/Historia -> klikam w Ferrari http://strona.pl/Historia/Ferrari (jestem w miejscu gdzie są artykuły) Strona główna/Historia/Ferrari - tak będzie wyglądać breadcrumbs przy tej formie nawigacji http://strona.pl/ -> klikam w Ferrari http://strona.pl/Ferrari -> klikam w historia http://strona.pl/Historia/Ferrari (znajduję się w tym samym miejscu, co powyżej - link jest taki sam) Strona główna/Ferrari/Historia - tak będzie wyglądać breadcrumbs przy tej formie nawigacji Miałbym dwa pytania 1. Czy takie breadcrumbs to dobre rozwiązanie (z punktu widzenia SEO)? 2. Jak można to zrealizować? Wydaje mi się, że można by to było zrobić w ten sposób: w momencie gdy podejmowana jest akcja typu: http://strona.pl/Historia -> klikam w Ferrari albo http://strona.pl/Ferrari -> klikam w historia przekazywana jest również zmienna sesji, no i później już w momencie wczytywania strony z artykułem w zależności od tego jaką wartość ma ta zmienna sesji wczytywane są odpowiednie breadcrumbs. Czy takie rozwiązanie będzie dobry, czy też lepiej spróbować jakoś inaczej to zrobić? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 18.07.2025 - 03:00 |