![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
otóż mam pytanie do co do programowania gier w różnych językach. Niektórzy polecają PHP, niektórzy Javę, a niektórzy C++. Większa popularność jest na C++, bo jest niby szybszy. Chciałbym rozpocząć naukę programowania gier typu: Minecraft, Project Zomboid lub Nikki. Czy opłaca się w C#(si-szarp) programować gry? A może polecacie jakieś inne języki do takich małych gierek, które wymieniłem wyżej? |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Cytat Czy opłaca się w C#(si-szarp) programować gry? Myślę,że tak. C# również ma dostęp do zewnętrznych bibliotek directaX lub openGL. W c# możesz tworzyć aplikacje okienkowe i web'owe lub oba jednocześnie (robisz klienta gry i łączysz ze stronką www) w jednym języku programowania. Jednakże, platforma NET jeśli chodzi o wdrożenie do najtańszych nie należy. Ten post edytował Niktoś 22.05.2012, 16:14:23 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Chodzi o licencje.Bazy danych, serwerów itp. MS zbyt wysoko je sobie ceni , dlatego w statystykach PHP vs ASP.NET- 76% stron na świecie zrobionych jest w PHP ,reszta w ASP.NET. Tą sytuację można usprawiedliwić ,że ASP.NET jest zdecydowanie młodszą technologią, jednakże w ubiegłym miesiącu był spadek 0.3% dla tej technologii na korzyść PHP.
Można powiedzieć ,że PHP ma złoty wiek i jest zdecydowanie tańsza niż MS'owa technologia. Mimo to myślę ,że jeśli chodzi o gry to bardziej nadaje się C# niż php,choć widziałem że można w PHP także budować aplikacje okienkowe, jednakże nie wiem jak z dostępem do bibliotek środowiska graficznego windowsa. PS.Tylko nie dawaj mi plusów. Ten post edytował Niktoś 22.05.2012, 16:28:11 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Rozumiem czyli chodzi głównie o pieniądze. Kurczę dziwne, ale według mnie powinno to być bezpłatne. No cóż.
Czekam na wypowiedzi innych użytkowników i chyba wezmę się za C#. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Środowisko programistyczne jak i baza danych są darmowe w wersji express. Tylko jak będziesz chciał to puścić na porządniejszych serwerach to już będzie spory wydatek. Może znajdziesz darmowe hostingi jeśli chodzi o www , mi się jakoś nie udało jeszcze a płatne są znacznie droższe niż w PHP.
Ten post edytował Niktoś 22.05.2012, 16:34:31 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
C++ dominuje na tym rynku głównie ze względu na ogrom dostępnych "materiałów" (m.in. całych całych silników dla gier) i programistów. Jego szybkość systematycznie traci na znaczeniu (języki wykorzystujące maszyny wirtualne są po prostu szybkie), dlatego też Java/C# to jak najbardziej trafny wybór do tego typu produkcji. Oczywiście, jeżeli jakieś elementy gry miałby być wolne ze względu na język nic nie stoi na przeszkodzie by te fragmenty przepisać do C++.
PHP? To kompletnie nietrafiony pomysł tutaj. Właściwie to nawet niemożliwym (rozpatrując to w granicach zdrowego rozsądku) mogłoby być stworzenie jakiejkolwiek gry w tym języku. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Środowisko programistyczne jak i baza danych są darmowe w wersji express. Tylko jak będziesz chciał to puścić na porządniejszych serwerach to już będzie spory wydatek. Może znajdziesz darmowe hostingi jeśli chodzi o www , mi się jakoś nie udało jeszcze a płatne są znacznie droższe niż w PHP. Wiesz głównie chodzi mi o napisanie gry podobnej do Minecraft. Chodzimy, zdobywamy punkty doświadczenia, sprzedajemy itemy taki mały RPG dla kolegów. Nie będzie to stało na żadnej stronie no chyba, że np. ProjectName.pl - Oficjalna strona gry bla bla bla.. i na niej informacje, download. Czy hmm. podpięcie rejestracji + logowania tak jak np. w Tibii / Minecraft to już wydatek? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
No ale nawet w takiej grze potrzebny jest serwer i baza danych właśnie aby podpiąć rejestracjie + logowanie i różnego typu statystyki oraz itemShopy.Przecież komunikacja następuje via IP/ sockety.
Ten post edytował Niktoś 22.05.2012, 16:41:19 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Czy hmm. podpięcie rejestracji + logowania tak jak np. w Tibii / Minecraft to już wydatek? O ile ograniczysz się do darmowej platformy to nie - pomijamy oczywiście koszt serwera.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W sumie racja, a np. na zwykłym VPS'ie mógłbym to postawić?
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeżeli na takim VPS-ie miałbyś możliwość zainstalowania swojego oprogramowania (serwera gry) to tak. Jednak szczerzę wątpię by maszyna typu VPS była wstanie obsłużyć taką grę - w końcu taki serwer musi nieustannie obliczać całą fizykę/stan gry dla każdego z graczy. Nie są to może najkosztowniejsze operacje (do nich zaliczamy przede wszystkim renderowanie kolejnych klatek, ale to już robota dla klienta) ale nadal potrafi to w zależności od gry bardzo obciążyć maszynę.
Ten post edytował Crozin 22.05.2012, 16:45:16 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cholerka no to dosyć słabo to wygląda jeśli chodzi o serwer gry. A orientujecie się może ile kosztuje takie ' cacko ' ?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Cytat W sumie racja, a np. na zwykłym VPS'ie mógłbym to postawić? Tak,tylko tanie nie są -musiasz obadać sam pod hasłem VPS dla(for) Visual Studio.Net jeśli chodzi tylko o prowadzenie statystyk ,logowania i rejestracji lub nawet implementacji itemshop.Całej gry VPS raczej nie da rady obsłużyć. Crozin myślę żeby się dało w w windows azure(chmurce) , tam to nawet windowsy/linuxy emulują ,ale szczerze mówiąc wątpię czy kogokolwiek z nas stać by było. Ten post edytował Niktoś 22.05.2012, 16:58:31 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tak,tylko tanie nie są -musiasz obadać sam pod hasłem VPS dla(for) Visual Studio.Net.Crozin myślę żeby się dało w w windows azure(chmurce) , tam to nawet windowsy/linuxy emulują ,ale szczerze mówiąc wątpię czy kogokolwiek z nas stać by było. Windows Server 2008 - znalazłem VPS z takim system dałoby radę? |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Cytat Windows Server 2008 - znalazłem VPS z takim system dałoby radę? Całej gry nie obsłużysz VPS'em bo by im chyba zjadło ich większość zasobów. Napisałem u góry do czego mógłby posłużyć Ci VPS. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Głównie chodziłoby o stronę dla gry czyli:
Strona Główna, Rejestracja, Logowanie, Wylogowanie, Zmiana Hasła, Stworzenie postaci oraz newsy na stronie głównej. Nic więcej, a resztę to już ogarnę. ![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Cytat Strona Główna, Rejestracja, Logowanie, Wylogowanie, Zmiana Hasła, Stworzenie postaci oraz newsy na stronie głównej. Nic więcej, a resztę to już ogarnę. To jak najbardziej. Nawet item shopa możesz sobie wepchać. Sam silnik i całą resztę gry to musisz nad tym usiąść i przemyśleć( koszt systemu Windows Server 2008r2 z licencją external connector,którą będziesz musiał mieć to koszt 6tyś w zwyż).Tylko ,że jak będziesz miał windows server to VPS tutaj raczej nie będzie potrzebny -heh. Ten post edytował Niktoś 22.05.2012, 17:07:22 |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 79 Pomógł: 0 Dołączył: 2.05.2012 Skąd: Hogwart Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
6 tysięcy hehs.. Nie ma co cenią się. Czy to samo tyczy się tworzenia gier w Java?
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Chyba jest taniej.Musisz poszukać ile chodzą serwery dla javy.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 18.07.2025 - 06:54 |