![]() |
![]() |
-ch3rry- |
![]()
Post
#1
|
Goście ![]() |
Chodzi mi o taki z zaproszeniem i akceptacja.
Jak to zrobić najoptymalniej? Zrobilem to wcześniej sam, ale nie wiem czy jest to optymalne. 1. Nowa tabela w bazie o nazwie znajomi z kolumnami: owner_id, friend_id i status id. 2. Wyświetlanie w grze w zależności od statusu: a) status == 1: "Zaprosiłeś gracza o nicku xxx. Poczekaj na akceptację." (IMG:style_emoticons/default/cool.gif) status == 2: "Gracz xxy zaprosił cie do znajomych (Akceptuj/Odrzuć)" c) status == 3: "nick gracza - Wyslij PW/usun" Nie potrzebuje gotowego kodu, wystarczy wyjaśnienie jak na działać i dam rade. Pozdrawiam. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Prawdopodobnie wygodniej będzie Ci to zrealizować z wykorzystaniem dwóch tabel:
1. Przechowująca informacje o przyjaciołach, najzwyklejsza relacja wiele-do-wielu (user_a_id, user_b_id). 2. Przechowująca informacje o wysłanych zaproszeniach (id, sender_id, receiver_id, ...). Ostatecznie zaproszenie i bycie przyjaciółmi, to dwie inne rzeczy i mogą mieć różne właściwości, np. datę utworzenia czy indywidualna treść w zaproszeniu. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 23.08.2025 - 10:07 |