![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 30.09.2010 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Witam,
Jak wylosować losowo rekord z bazy o odpowiednich parametrach np losowy rekord zależny od poziomu np -5poziomów od naszego do +5poziomów. I dodatkowo jeżeli gracz ma kryjówke na 1 poziomie to będzie częsciej losowany od tego, który ma kryjówke na poziomie np 5. Myślę, że wyraziłem się jasno i każdy zrozumie o co chodzi, ja niestety nie wiem jak się za to zabrać, nie wiem jak zrobić te szanse zależne od poziomu kryjówki. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 362 Pomógł: 27 Dołączył: 14.09.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tak zwykłe losowanie bezpośrednio przy zapytaniu:
Aby zrealizować drugą część musiałbyś już wspomóc się PHP. Ten post edytował evolucja 16.04.2012, 22:03:28 -------------------- zmoderowano - waga i rozmiar
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 30.09.2010 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
No właśnie tę częśc wiem jak zrobić, gorzej z tą 2 bo kompletnie nie wiem jak się za to zabrać.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 34 Pomógł: 11 Dołączył: 10.06.2011 Skąd: świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
logika wygladalaby np tak
- definiujemy stala C = 5 - pobierz poziom kryjowki gracza - wylosuj liczbe z przedzialu 1:100 - jesli liczba jest wieksza niz powiedzmy poziom * C to losujemy dla gracza - w przeciwnym wypadku nie robimy nic (czy co tam chcesz)
im wieksze C tym szanse na losowanie maleja szybciej wraz ze wzrostem poziomu, tylko uwazaj, zeby C*poziom nie wyszlo wieksze niz 100, bo nigdy nie dojdzie do losowania dla danego poziomu (co tez moze byc ciekawa opcja) |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 30.09.2010 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
To teraz ma ktoś pomysł jak to złożyć w całość?
Chce żeby to wyglądało tak. np. mam poziom 20 i jest 5 graczy, którzy mieszą się w poziomie +/- 5, każy poziom kryjówki zmniejszałby szanse na wyszukanie takiego gracza o 10% (na 9 poziomie byłoby tylko 10% na odszukanie takiego gracza) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 34 Pomógł: 11 Dołączył: 10.06.2011 Skąd: świdnica Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
wszystkie informacje do rozwiazania problemu we wlasnym zakresie masz juz podane.
no, moze poza tym, ze zamiast najbardziej banalnego mnozenia (poziom * stala) moglbys uzyc np funkcji logarytmicznej rosnacej takiej, ktorej miejsce zerowe to bedzie 0, a granica 100. dodatkowo przebieg funkcji moglby byc taki, zeby dla x = 9 y wychodzil 90, wtedy dla poziomu 9 szanse bede wynosic 10%, i szanse na losowanie dla coraz wyzszych poziomow beda sukcesywnie malec do zera dla nieskonczenie duzego poziomu ![]() nie wiem jak teraz, ale "za moich czasow" (to ostatecznie nie bylo tak dawno) to byla matematyka na poziomie liceum. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 30.09.2010 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Informacje może i mam podane ale jak to złożyć w całość?
Pomoże ktoś? ? Z góry dzięki, Pozdrawiam. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 25.07.2025 - 09:51 |