![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 30.09.2010 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Witam,
Robię grę wyścigową i potrzebuje skrypt wyścigu na 1/4 mili - w ile przejdzie trase w zależności od samochodu. 1/4mili = 402m do 100km/h = 8 sec czyli przy prędkości 100km/h = 27,77m/s (trzeba uwzględnić ile przejedzie zanim rozpędzi się do tej 100) max predkość np = 200km/h i wg wyższych przykładowych danych potrzebuję obliczyć w ile przejedzie tę trase. Ma ktoś pomysł jak to zrobić? Z góry dziękuję, pozdrawiam. |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zakładając, że przyspieszenie jest jednostajne... miałeś to w pierwszej gimnazjum na fizyce.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To nie takie proste, biorąc pod uwagę, że auto nie rozpędza się do 100 km/h i na tym koniec.
Poza tym samochód nie przyspiesza ciągle w taki sam sposób. Jest wiele czynników, które trzeba tutaj uwzględnić. Ogólnie kłania się matematyka i fizyka, znaleźć odpowiednie wzory lub stworzyć samemu (jeżeli nie ma lub są potrzebne inne) Nie jestem ani matematykiem ani fizykiem, wybacz. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Tak jak Kolega wyżej,a co jak przyspieszy,a potem zwolni i znowu przyspieszy i znowu zwolni itd.Trzeba aktualizować prędkość,przebytą drogę czas w jak najkrótszym czasie.
Ten post edytował Niktoś 15.03.2012, 19:09:56 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 18 Pomógł: 0 Dołączył: 30.09.2010 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Znalazłem skrypt kalkulatora, który oblicza czas pokonania 1/4 mili wg masy i ilości koni mechanicznych.
Jak można to wykorzystać w php? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 20:52 |