![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 0 Dołączył: 26.02.2012 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam.
Jako iż postanowiłem bardziej rozwijąć się w języku programowania i tutaj mam do Was pytanie. Dajmy, że chciałbym stworzyć grę typu Tibia - http://tibia.com/ jaki język będzie do niej odpowiedni ? |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 58 Pomógł: 8 Dołączył: 22.06.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Wiem, że prywatne serwery pod tą gre są pisane w C++.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 280 Pomógł: 46 Dołączył: 23.03.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Najlepiej chyba będzie właśnie w C++.
Tworzysz dwie aplikacje. Serwer i Grę. Do stworzenia serwera bierzesz bibliotekę z jakąś konsolką (nie graficzną), a do gry może Allegro lub SDL(na początek)? Polecam stronkę: http://cpp0x.pl/kursy/ gdzie możesz znaleźć parę przydatnych poradników do bibliotek i innych rzeczy. Ale zanim stworzysz taką grę to naucz się robić choć grę w konsoli. Ja osobiście chciałem od razu grę 2D ala tibia i nie wypał. Pomału musisz się uczyć. Pozdrawiam Paweł. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 50 Pomógł: 0 Dołączył: 26.02.2012 Skąd: Wrocław Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tak, ale nie chodzi mi o prywatny serwer.
np. mam stronę http://mojaGra.pl/ i tam tam rejestrację - ok, zarejstrowałem się i stworzyłem postać wszystko spoko na roko. Silnik gry - wiadomo musi być w czymś napisany, aby wszystko działało jaki język do tego? Klient gry - też musi być w czymśnapisany, jaki język? Grafika w grze - jaka biblioteka, jaki jezyk? Gra ma być całkowicie w 2D |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 280 Pomógł: 46 Dołączył: 23.03.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No to mówię. Wszystko w bibliotece Allegro lub SDL w C++.
"Allegro jest to biblioteka wykorzystywana do tworzenia gier 2D. Zaletą tej biblioteki jest dostęp do pełnego źródła biblioteki, przenośność na wiele systemów operacyjnych oraz cena - jest darmowa." http://nythia.blogspot.com/ - taki przykład. Zobacz sobie jego filmik. On wszystko robi w C++ w bibliotekach specjalnych. Używa na pewno SDL oraz do używania gniazd internetowych (serwer). MySQL dodajesz to tego i tworzysz. Kto mówił coś o prywatnym serwerze? Stawiasz serwer na np. VPS i jedziesz. Po to mówię, że dwa programy: Serwer i Gra. Nie wiem w jaki sposób zrobić aby jak się zmieniało IP zawsze gra łączyła się z aktualnym serwerem (zmiana serwera czy coś). Dałem Ci wskazówki jakieś, ale dalej sam musisz sobie szukać. C++ tylko polizałem więc nie mogę więcej pomóc. Internet to skarbnica wiedzy, wystarczy umieć szukać. Najlepiej poszukaj w internecie na temat takich rzeczy. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 195 Pomógł: 109 Dołączył: 3.11.2011 Ostrzeżenie: (10%) ![]() ![]() |
Ja bym postawił na WinForms C# NET jako klienta ,gdyż łatwiej zintegrować to z aplikacjami webowymi w przeciwieństwie do c++.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 21.08.2025 - 13:29 |