![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 62 Pomógł: 3 Dołączył: 30.07.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Jakiego języka mogę się nauczyć po PHP? PHP umiem już dobrze i chciałbym nauczyć się jakiegoś nowego języka (w kierunku tworzenia gier). Co możecie zaproponować? |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 248 Pomógł: 55 Dołączył: 1.06.2010 Skąd: mam to wiedzieć? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Język Angielski.
-------------------- Łatwo jest być odważnym za murami własnego zamku.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 63 Pomógł: 2 Dołączył: 10.12.2011 Skąd: Stumilowy Las Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
JavaScript bardzo miły polecam no i przede wszystkim C++ (trochę nawet podobny do php)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 527 Pomógł: 438 Dołączył: 28.06.2011 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
w kierunku tworzenia gier... hmm.. na siłę może być JS i ActionScript do tworzenia gier webowych (html5/flash)...
C++ jak najbardziej JAVA - na urządzenia mobilne i nie tylko ![]() Zależy co lubisz ![]() -------------------- If you're good at something, never do it for free.
Potrzebujesz skryptu JS lub PHP - szukasz kogoś kto przetestuje twoją aplikację pod względem bezpieczeństwa? Szybko i solidnie? Napisz ;) Mój blog - Jak zwiększyć wydajność front-endu - O buforowaniu wyjścia w PHP słów kilka... |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 86 Pomógł: 5 Dołączył: 10.12.2011 Skąd: Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Sprecyzuj co dokładnie rozumiesz pod pojęciem - tworzenie gier.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 62 Pomógł: 3 Dołączył: 30.07.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dokładniej programowanie tego wszystkiego, by chodziło. Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu.
Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP? Ten post edytował Michcio_ 18.01.2012, 13:54:17 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
W takim wypadku polecam naukę języka matematyki zaawansowanej
![]() ![]() -------------------- Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 247 Pomógł: 11 Dołączył: 5.09.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Może C#, wówczas mógłbyś się zabrać za XNA do szybkiego tworzenia gier na Windowsa. Osobiście nie miałem jeszcze styczności z XNA, obiło mi się to o uszy, bo ktoś z moich kolegów pisze z tego pracę magisterską.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 15 Pomógł: 5 Dołączył: 31.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
C++ do tego nauka OpenGL lub DirectX(skoro do gierek) i oczywiście Boost. Przesiadka z PHP na C++ nie będzie łatwa, ale próbuj ; )
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 63 Pomógł: 2 Dołączył: 10.12.2011 Skąd: Stumilowy Las Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu. Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP? Po co pytasz drugi raz to samo, skoro już dostałeś odpowiednie odpowiedzi. Javascript albo flash, lub c++ zależy o jakie gry Ci chodzi, 'przeglądarkowe' czy 'okienkowe'..? |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 651 Pomógł: 28 Dołączył: 4.12.2004 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dokładniej programowanie tego wszystkiego, by chodziło. Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu. Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP? Języka polskiego się najpierw naucz! -------------------- Sygnatura niezgodna z regulaminem.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 275 Pomógł: 32 Dołączył: 21.03.2006 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 433 Pomógł: 64 Dołączył: 29.01.2011 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Triple that. Jesli chcesz w jakis sensowny sposob zapisywac przeksztalcenia dynamiczne obiektow, to warto sie zainteresowac operacjami na tensorach.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 045 Pomógł: 141 Dołączył: 19.09.2006 Skąd: B-tów Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
c++ jeśli jesteś masochistą
![]() C# może i fajny ale tylko na jeden system ![]() więc ja bym proponował jave, nie ma wiele wspólnego z php ale nie jest aż tak dziwna jak c++ poza tym java to nie tylko gry na platformy mobilne co udowodnił minecraft ![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 387 Pomógł: 273 Dołączył: 18.02.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A co jest takiego dziwnego w C++? Jeżeli mówimy o w miarę poważnym gamedevie na PC, to używa się właśnei C++. Żeby się nie zniechęcić na początek polecam pisać jakieś proste gry 2D z użyciem najłatwiejszych bibliotek typu SFML, SDL albo Allegro. Tutorialów jest masa.
Przy przesiadce z PHP początki będą najtrudniejsze (jak z typu X zrobić typ Y, co to są pointery, dlaczego sie tutaj wywala?), a później już z górki ![]() -------------------- XMPP: l0ud@chrome.pl
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 592 Pomógł: 62 Dołączył: 3.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W zasadzie, to żadna gra nie jest napisana w 100% w c++,
w c++ napisany jest zazwyczaj silnik (znajdziemy tutaj także czyste C i asemblera), nie oszukujmy się, na początku nikt nie będzie tworzył własnego silnika, tylko skorzysta z gotowego... a porządne gry mają wsparcie dla języków skryptowych, takich jak Lua, Python, w których pisze się właściwie całą rozgrywkę i testy aplikacji ![]() Ale oczywiście, żeby napisać wydajną grę okienkową (jakby się uprzeć, to przeglądarkowe można tez oprzeć na c++), trzeba znać c++, c++ jest bardzo logicznym i spójnym językiem, jednak nie należy do najprostszych, jednak jak już poświęcisz mu kilka lat, to odwdzięczy się przejrzystym i wydajnym kodem Mało osób wie, że większość aplikacji muzycznych także jest pisana w c++ (właściwie to używając gotowych API, ale napisanych własnie w C lub c++), ponieważ są to programy które potrzebują dużej wydajności - przetwarzanie dużej ilości danych w czasie rzeczywistym -------------------- :]
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Są osoby na forum, które zaczynały od języków kompilowany i dopiero później poznały PHP
![]() ![]() ![]() -------------------- Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 589 Pomógł: 91 Dołączył: 22.05.2008 Skąd: Gliwice Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A ja polecam jednak JS`a
![]() Dzięki temu poza browserówkami możesz napisać gierki mobilne a dzięki takim tworą jak Pooki także i aplikację "natywne". Javascript to przyszłość! :] -------------------- Moja gra - scraby.io
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 63 Pomógł: 2 Dołączył: 10.12.2011 Skąd: Stumilowy Las Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
JavaScript to nie Java -.-
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 468 Pomógł: 36 Dołączył: 14.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jezeli chcesz tworzyc samemu silnik graficzny do gier no to openGL (chociaz troche przestarzaly) albo directX. Do tego tak jak poprzednicy mowili C# i XNA (tylko troche mono). Java jest spoko ale moim zdaniem przy projektach desktopowych troche .. "ssie". Desktopowo zawsze C++. Jezeli chcesz webowe no to actionscript, flash... moze najpierw sprecyzuj co potrzebujesz to bardziej moze uda sie nakierowac.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 23.06.2025 - 21:09 |