Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Jaki język po PHP?
Michcio_
post 18.01.2012, 13:29:43
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 62
Pomógł: 3
Dołączył: 30.07.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,
Jakiego języka mogę się nauczyć po PHP? PHP umiem już dobrze i chciałbym nauczyć się jakiegoś nowego języka (w kierunku tworzenia gier). Co możecie zaproponować?
Go to the top of the page
+Quote Post
ixpack
post 18.01.2012, 13:30:49
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 248
Pomógł: 55
Dołączył: 1.06.2010
Skąd: mam to wiedzieć?

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Język Angielski.


--------------------
Łatwo jest być odważnym za murami własnego zamku.
Go to the top of the page
+Quote Post
JustHuman4
post 18.01.2012, 13:35:16
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 63
Pomógł: 2
Dołączył: 10.12.2011
Skąd: Stumilowy Las

Ostrzeżenie: (0%)
-----


JavaScript bardzo miły polecam no i przede wszystkim C++ (trochę nawet podobny do php)
Go to the top of the page
+Quote Post
Sephirus
post 18.01.2012, 13:37:33
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 527
Pomógł: 438
Dołączył: 28.06.2011
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


w kierunku tworzenia gier... hmm.. na siłę może być JS i ActionScript do tworzenia gier webowych (html5/flash)...

C++ jak najbardziej

JAVA - na urządzenia mobilne i nie tylko smile.gif

Zależy co lubisz tongue.gif


--------------------
If you're good at something, never do it for free.
Potrzebujesz skryptu JS lub PHP - szukasz kogoś kto przetestuje twoją aplikację pod względem bezpieczeństwa? Szybko i solidnie? Napisz ;)
Mój blog - Jak zwiększyć wydajność front-endu - O buforowaniu wyjścia w PHP słów kilka...
Go to the top of the page
+Quote Post
Lorum3
post 18.01.2012, 13:48:57
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 86
Pomógł: 5
Dołączył: 10.12.2011
Skąd: Poznań

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Sprecyzuj co dokładnie rozumiesz pod pojęciem - tworzenie gier.
Go to the top of the page
+Quote Post
Michcio_
post 18.01.2012, 13:53:48
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 62
Pomógł: 3
Dołączył: 30.07.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Dokładniej programowanie tego wszystkiego, by chodziło. Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu.

Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP?

Ten post edytował Michcio_ 18.01.2012, 13:54:17
Go to the top of the page
+Quote Post
thek
post 18.01.2012, 14:32:25
Post #7





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




W takim wypadku polecam naukę języka matematyki zaawansowanej smile.gif Algebra wyższa i tak dalej biggrin.gif


--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
Go to the top of the page
+Quote Post
wiewiorek
post 18.01.2012, 16:01:22
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 247
Pomógł: 11
Dołączył: 5.09.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Może C#, wówczas mógłbyś się zabrać za XNA do szybkiego tworzenia gier na Windowsa. Osobiście nie miałem jeszcze styczności z XNA, obiło mi się to o uszy, bo ktoś z moich kolegów pisze z tego pracę magisterską.
Go to the top of the page
+Quote Post
vvolv
post 18.01.2012, 16:21:25
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 15
Pomógł: 5
Dołączył: 31.07.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


C++ do tego nauka OpenGL lub DirectX(skoro do gierek) i oczywiście Boost. Przesiadka z PHP na C++ nie będzie łatwa, ale próbuj ; )
Go to the top of the page
+Quote Post
JustHuman4
post 18.01.2012, 17:04:56
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 63
Pomógł: 2
Dołączył: 10.12.2011
Skąd: Stumilowy Las

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Michcio_ @ 18.01.2012, 13:53:48 ) *
Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu.

Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP?


Po co pytasz drugi raz to samo, skoro już dostałeś odpowiednie odpowiedzi. Javascript albo flash, lub c++ zależy o jakie gry Ci chodzi, 'przeglądarkowe' czy 'okienkowe'..?
Go to the top of the page
+Quote Post
Speedy
post 18.01.2012, 18:44:17
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 651
Pomógł: 28
Dołączył: 4.12.2004

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Michcio_ @ 18.01.2012, 13:53:48 ) *
Dokładniej programowanie tego wszystkiego, by chodziło. Chodzenie postaćmi, ruchy itp.. bo do grafiki nie mam talentu.

Jaki język będzie najbardziej odpowiedni po PHP?


Języka polskiego się najpierw naucz!


--------------------
Sygnatura niezgodna z regulaminem.
Go to the top of the page
+Quote Post
konole
post 19.01.2012, 20:30:48
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 275
Pomógł: 32
Dołączył: 21.03.2006
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (20%)
X----


Cytat(thek @ 18.01.2012, 14:32:25 ) *
W takim wypadku polecam naukę języka matematyki zaawansowanej smile.gif Algebra wyższa i tak dalej biggrin.gif

Double that. Bez rozumienia przekształceń macierzy i operacjach na nich nie masz co myśleć o 3D. smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
prowseed
post 19.01.2012, 21:25:58
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 433
Pomógł: 64
Dołączył: 29.01.2011
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Triple that. Jesli chcesz w jakis sensowny sposob zapisywac przeksztalcenia dynamiczne obiektow, to warto sie zainteresowac operacjami na tensorach.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
sazian
post 19.01.2012, 22:17:01
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 045
Pomógł: 141
Dołączył: 19.09.2006
Skąd: B-tów

Ostrzeżenie: (0%)
-----


c++ jeśli jesteś masochistą biggrin.gif
C# może i fajny ale tylko na jeden system wink.gif co prawda jest mono ale z tym różnie bywa
więc ja bym proponował jave, nie ma wiele wspólnego z php ale nie jest aż tak dziwna jak c++

poza tym java to nie tylko gry na platformy mobilne co udowodnił minecraft wink.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
l0ud
post 19.01.2012, 22:54:41
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 387
Pomógł: 273
Dołączył: 18.02.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


A co jest takiego dziwnego w C++? Jeżeli mówimy o w miarę poważnym gamedevie na PC, to używa się właśnei C++. Żeby się nie zniechęcić na początek polecam pisać jakieś proste gry 2D z użyciem najłatwiejszych bibliotek typu SFML, SDL albo Allegro. Tutorialów jest masa.
Przy przesiadce z PHP początki będą najtrudniejsze (jak z typu X zrobić typ Y, co to są pointery, dlaczego sie tutaj wywala?), a później już z górki tongue.gif


--------------------
XMPP: l0ud@chrome.pl
Go to the top of the page
+Quote Post
rzymek01
post 19.01.2012, 23:16:57
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 592
Pomógł: 62
Dołączył: 3.08.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


W zasadzie, to żadna gra nie jest napisana w 100% w c++,
w c++ napisany jest zazwyczaj silnik (znajdziemy tutaj także czyste C i asemblera), nie oszukujmy się, na początku nikt nie będzie tworzył własnego silnika, tylko skorzysta z gotowego...
a porządne gry mają wsparcie dla języków skryptowych, takich jak Lua, Python, w których pisze się właściwie całą rozgrywkę i testy aplikacji smile.gif

Ale oczywiście, żeby napisać wydajną grę okienkową (jakby się uprzeć, to przeglądarkowe można tez oprzeć na c++), trzeba znać c++,
c++ jest bardzo logicznym i spójnym językiem, jednak nie należy do najprostszych,
jednak jak już poświęcisz mu kilka lat, to odwdzięczy się przejrzystym i wydajnym kodem

Mało osób wie, że większość aplikacji muzycznych także jest pisana w c++ (właściwie to używając gotowych API, ale napisanych własnie w C lub c++),
ponieważ są to programy które potrzebują dużej wydajności - przetwarzanie dużej ilości danych w czasie rzeczywistym


--------------------
:]
Go to the top of the page
+Quote Post
thek
post 20.01.2012, 01:14:54
Post #17





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




Są osoby na forum, które zaczynały od języków kompilowany i dopiero później poznały PHP smile.gif Ja po drodze nie tylko C/C++ czy TP, ale nawet AC Logo zaliczyłem biggrin.gif Mając takie podstawy chyba każdy skryptowy język pokroju PHP jest kaszką z mleczkiem dla wchodzących w nie. W drugą stronę jest znacznie ciężej. No ale nikt nie zmusza też do tego, byś w razie błędu poprawiał kod źródłowy PHP po Zendzie i własnego forka robił wink.gif


--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
Go to the top of the page
+Quote Post
#luq
post 20.01.2012, 10:27:02
Post #18





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 589
Pomógł: 91
Dołączył: 22.05.2008
Skąd: Gliwice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


A ja polecam jednak JS`a smile.gif
Dzięki temu poza browserówkami możesz napisać gierki mobilne a dzięki takim tworą jak Pooki także i aplikację "natywne". Javascript to przyszłość! :]


--------------------
Moja gra - scraby.io
Go to the top of the page
+Quote Post
JustHuman4
post 20.01.2012, 10:56:53
Post #19





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 63
Pomógł: 2
Dołączył: 10.12.2011
Skąd: Stumilowy Las

Ostrzeżenie: (0%)
-----


JavaScript to nie Java -.-
Go to the top of the page
+Quote Post
jacobson
post 20.01.2012, 11:12:45
Post #20





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 468
Pomógł: 36
Dołączył: 14.12.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jezeli chcesz tworzyc samemu silnik graficzny do gier no to openGL (chociaz troche przestarzaly) albo directX. Do tego tak jak poprzednicy mowili C# i XNA (tylko troche mono). Java jest spoko ale moim zdaniem przy projektach desktopowych troche .. "ssie". Desktopowo zawsze C++. Jezeli chcesz webowe no to actionscript, flash... moze najpierw sprecyzuj co potrzebujesz to bardziej moze uda sie nakierowac.
Go to the top of the page
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 23.06.2025 - 21:09