![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 0 Dołączył: 31.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam. Chciałbym przy użyciu technologii AJAX ze wsparciem PHP stworzyć grę MMO dla praktycznie nieograniczonej liczby graczy online. Jak wskazuje nazwa tematu, chciałbym, aby była to gra czasu rzeczywistego. Tak, wiem, że latency będzie olbrzymie, ale mi się udawało uzyskiwać przy optymalnych warunkach 50ms, a to bardzo dobry wynik. Nie wiem natomiast, jak dobrze wdrożyć te technologie do projektu. Korzystając z protokołu TCP/IP wystarczyło, aby klient przesyłał dane do serwera, a serwer do każdego z klientów. Tutaj jednak sprawa się komplikuje. Jako-takiego serwera nie ma. Jedyne, co na chwilę obecną potrafię zrobić z użyciem HTTP, to: klient przesyła zapytanie do pliku XML o dane innych klientów, a przy ruchu / jakiejkolwiek akcji, wysyła zapytanie do pliku PHP, plik PHP edytuje plik XML i zwraca ewentualnie "coś tam" do pliku JS. Jak dla mnie edytowanie 300 razy pliku XML na sekundę to głupie rozwiązanie. Ale lepszego wymyślić nie potrafię. Jakieś sugestie?
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Cytat Jakieś sugestie? Wybierz odpowiednie narzędzia do pracy. Protokół HTTP, a co za tym idzie i AJAX kompletnie nie nadają się do takich rzeczy. Twoim podstawowym wymogiem jest dwustronna, trwała komunikacja na linii klient - serwer. Takie coś zapewnia Ci WebSocket, lecz na razie ta technologia nie jest dostępna. Na chwilę obecną pozostają Ci protezy typu Cometa lub wyjście poza obszar przeglądarek internetowych.
Ten post edytował Crozin 14.08.2011, 20:21:45 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 175 Pomógł: 18 Dołączył: 11.06.2007 Skąd: Koszalin/Poznań Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Połączenie socketowe z poziomy przeglądarki apletem javy/actionscripta(nie wiem czy as to potrafi).
Chyba że popatrzysz na to, ponoć bardzo rozwojowy projekt: http://www.ape-project.org/ |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 0 Dołączył: 31.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
O socketach wiem, jednakże po 2 tutorialach nie skumałem, jak to się implementuje. No cóż, będę próbował inaczej...
Pomóżcie mi proszę, bo chciałbym stworzyć grę przeglądarkową. Da radę np. napisać serwer w C++ i klienta w JS? A te APE wygląda na bardzo intuicyjne i ciekawe, szkoda, że przypomina nienawidzone przeze mnie Jquery ;] . Sprawdzę to. Edit: Wow, to wymiata. Dzięki wielkie! Ten post edytował Pental 14.08.2011, 22:18:49 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk ![]() |
Node.js + socket.io
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 561 Pomógł: 72 Dołączył: 15.11.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Możesz też zastosować mostek flashbridge pomiędzy aplikacją w JS a serwerem w czymkolwiek co obsługuje sockety - Java,c++,turbo pascal
![]() Tu masz jakiś tam jeden z wielu: http://matthaynes.net/blog/2008/07/17/sock...-socket-bridge/ Ten post edytował krowal 15.08.2011, 11:13:27 -------------------- Nawet świnka może wejść na drzewo kiedy jest chwalona :)
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 142 Pomógł: 24 Dołączył: 30.03.2009 Skąd: Rokitno Szlacheckie Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja do tego zacząłem używać XMPP BOSH (ejabberd) jako dwustronna komunikacja z long polling (a do tego mod_pubsub) i Strophe.js
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 0 Dołączył: 31.07.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mój problem jest taki, że każdy pisze o implementacji klienta w JavaScript. Mi chodzi jak, przy użyciu dowolnej technologii, napisać niepatologiczny serwer, który byłby w stanie normalnie funkcjonować, tj. wysyłać i odbierać sockety. Nie znalazłem żadnego konkretnego tutka, a APE sobie jednak odpuszczę na chwilę obecną.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 301 Pomógł: 25 Dołączył: 15.07.2007 Skąd: Olsztyn Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
"winsock serwer" pogoogluj.
-------------------- Tutaj miał być jakiś mądry tekst. Miał być... No ale jest głupi tekst.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 19.08.2025 - 03:43 |