Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Gra MMO czasu rzeczywistego.
Pental
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 23
Pomógł: 0
Dołączył: 31.07.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam. Chciałbym przy użyciu technologii AJAX ze wsparciem PHP stworzyć grę MMO dla praktycznie nieograniczonej liczby graczy online. Jak wskazuje nazwa tematu, chciałbym, aby była to gra czasu rzeczywistego. Tak, wiem, że latency będzie olbrzymie, ale mi się udawało uzyskiwać przy optymalnych warunkach 50ms, a to bardzo dobry wynik. Nie wiem natomiast, jak dobrze wdrożyć te technologie do projektu. Korzystając z protokołu TCP/IP wystarczyło, aby klient przesyłał dane do serwera, a serwer do każdego z klientów. Tutaj jednak sprawa się komplikuje. Jako-takiego serwera nie ma. Jedyne, co na chwilę obecną potrafię zrobić z użyciem HTTP, to: klient przesyła zapytanie do pliku XML o dane innych klientów, a przy ruchu / jakiejkolwiek akcji, wysyła zapytanie do pliku PHP, plik PHP edytuje plik XML i zwraca ewentualnie "coś tam" do pliku JS. Jak dla mnie edytowanie 300 razy pliku XML na sekundę to głupie rozwiązanie. Ale lepszego wymyślić nie potrafię. Jakieś sugestie?
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Jakieś sugestie?
Wybierz odpowiednie narzędzia do pracy. Protokół HTTP, a co za tym idzie i AJAX kompletnie nie nadają się do takich rzeczy. Twoim podstawowym wymogiem jest dwustronna, trwała komunikacja na linii klient - serwer. Takie coś zapewnia Ci WebSocket, lecz na razie ta technologia nie jest dostępna. Na chwilę obecną pozostają Ci protezy typu Cometa lub wyjście poza obszar przeglądarek internetowych.

Ten post edytował Crozin 14.08.2011, 20:21:45
Go to the top of the page
+Quote Post
elektrrrus
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 175
Pomógł: 18
Dołączył: 11.06.2007
Skąd: Koszalin/Poznań

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Połączenie socketowe z poziomy przeglądarki apletem javy/actionscripta(nie wiem czy as to potrafi).
Chyba że popatrzysz na to, ponoć bardzo rozwojowy projekt: http://www.ape-project.org/
Go to the top of the page
+Quote Post
Pental
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 23
Pomógł: 0
Dołączył: 31.07.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


O socketach wiem, jednakże po 2 tutorialach nie skumałem, jak to się implementuje. No cóż, będę próbował inaczej...

Pomóżcie mi proszę, bo chciałbym stworzyć grę przeglądarkową. Da radę np. napisać serwer w C++ i klienta w JS?

A te APE wygląda na bardzo intuicyjne i ciekawe, szkoda, że przypomina nienawidzone przeze mnie Jquery ;] . Sprawdzę to. Edit: Wow, to wymiata. Dzięki wielkie!

Ten post edytował Pental 14.08.2011, 22:18:49
Go to the top of the page
+Quote Post
wookieb
post
Post #5





Grupa: Moderatorzy
Postów: 8 989
Pomógł: 1550
Dołączył: 8.08.2008
Skąd: Słupsk/Gdańsk




Node.js + socket.io


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
krowal
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 561
Pomógł: 72
Dołączył: 15.11.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Możesz też zastosować mostek flashbridge pomiędzy aplikacją w JS a serwerem w czymkolwiek co obsługuje sockety - Java,c++,turbo pascal tongue.gif
Tu masz jakiś tam jeden z wielu: http://matthaynes.net/blog/2008/07/17/sock...-socket-bridge/

Ten post edytował krowal 15.08.2011, 11:13:27


--------------------
Nawet świnka może wejść na drzewo kiedy jest chwalona :)
Go to the top of the page
+Quote Post
hind
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 142
Pomógł: 24
Dołączył: 30.03.2009
Skąd: Rokitno Szlacheckie

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ja do tego zacząłem używać XMPP BOSH (ejabberd) jako dwustronna komunikacja z long polling (a do tego mod_pubsub) i Strophe.js
Go to the top of the page
+Quote Post
Pental
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 23
Pomógł: 0
Dołączył: 31.07.2011

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Mój problem jest taki, że każdy pisze o implementacji klienta w JavaScript. Mi chodzi jak, przy użyciu dowolnej technologii, napisać niepatologiczny serwer, który byłby w stanie normalnie funkcjonować, tj. wysyłać i odbierać sockety. Nie znalazłem żadnego konkretnego tutka, a APE sobie jednak odpuszczę na chwilę obecną.
Go to the top of the page
+Quote Post
bmL
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 301
Pomógł: 25
Dołączył: 15.07.2007
Skąd: Olsztyn

Ostrzeżenie: (0%)
-----


"winsock serwer" pogoogluj.


--------------------
Tutaj miał być jakiś mądry tekst. Miał być... No ale jest głupi tekst.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 19.08.2025 - 03:43