![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 592 Pomógł: 62 Dołączył: 3.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
nie wiem czy temat umieściłem w dobrym dziale, a do Hydeparku temat za bardzo nie pasuje ![]() Zastanawiam się, jak wygląda kwestia odpowiedzialności programisty sklepu internetowego do ewentualnych przyszłych błędów/włamań. Wiadomym jest nie od dziś, że w każdej rozbudowanej aplikacji może trafić się bug. Co się stanie jeśli za sprawą błędu w naszym kodzie, sklep/firma poniesie straty? Zabezpieczacie się w umowach? jeśli tak, to w jaki sposób, jeśli można wiedzieć Czy może trzeba brać na siebie odpowiedzialność, ale wówczas wykupujecie jakieś ubezpieczenie? Jest to dla mnie ważne, ponieważ prawdopodobnie dostanę zlecenie na napisanie prostego sklepu internetowego i chcę być w 100% w porządku ze zleceniodawcą. -------------------- :]
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 119 Pomógł: 0 Dołączył: 19.01.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
To zależy od spisanej umowy.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 592 Pomógł: 62 Dołączył: 3.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A jak to wygląda w standardowym wypadku (jesli taki jest)?
![]() edit: jaki jest zwyczaj... Ten post edytował rzymek01 20.07.2011, 12:47:02 -------------------- :]
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 194 Pomógł: 26 Dołączył: 9.01.2011 Skąd: /dev/null Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ja daję klientom gwarancję niezawodności - chodzi tu o zapewnienie, że wszystkie funkcjonalności sklepu będą działać należycie i ewentualne błędy będą naprawiane nieodpłatnie. Mam tu na myśli sytuacje, że coś się ordynarnie wysypie - na ogół po jakichś 2ch miesiącach użytkowania znakomita większość takich kwiatków zostaje wychwycona i poprawiona.
Nie mogę dać jednak gwarancji, że skrypt jest w pełni bezpieczny, chociaż dokładam wszelkich starań, aby spełniał chociaż podstawowe standardy zabezpieczeń. Nie ma zabezpieczeń, których nie da się złamać, stąd też branie na siebie odpowiedzialności za takie ewentualności jest proszeniem się o kłopoty ![]() To tak jakbyś miał firmę budowlaną i zbudował komuś garaż z wiatą antywłamaniową. Bezpieczny? Niby tak, ale jak ktoś wysadzi dynamitem boczną ścianę to już nie twój problem a klient ewentualne roszczenia powinien zgłosić sprawcy szkody ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 592 Pomógł: 62 Dołączył: 3.08.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dzięki za odpowiedź,
te poprawki to jasna sprawa, trzeba zostawić po sobie dobre wrażenie, już sobie wyobrażam sytuację, gdzie oddajesz sklep, który po miesięcu się wysypuje i umywasz ręcę, hehe, kuriozalne Tak sobie myslę, że to sklep/regulamin powinien się zabezpieczyć na skutek jakiś włamań, typu (znalezione w sieci): - przedstawiona oferta nie stanowi oferty w rozumieniu ... - Warunkiem przystąpienia do realizacji zamówienia jest potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez pracownika Sklepu. - Złożenie zamówienia nie jest równoznaczne z jego przyjęciem. Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, także bez podania przyczyny. W razie np. jakby cracker zmienił wartość przedmiotu na 1zł i zostało złożonych 1000 zamówień... ![]() -------------------- :]
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Developer Grupa: Moderatorzy Postów: 3 045 Pomógł: 290 Dołączył: 20.01.2007 ![]() |
Zły dział. Przenoszę.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.08.2025 - 06:02 |