![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 910 Pomógł: 44 Dołączył: 20.02.2008 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
Witam. Zainteresowałem się ostatnio tworzeniem map izometrycznych czego efektem jest pytanie w jaki sposób taką mapę robić? Czy użyć do tego HTMLa 5 i Canvas czy generować divy i odpowiednio je stylizować. Wypróbowałem oby dwa sposoby i stwierdzam, że każdy ma swoje plusy i minusy. W jaki sposób najlepiej taką mapę wykonać? Jak myślicie? Prosiłbym też o jakieś uzasadnienie
Ten post edytował Mlodycompany 2.07.2011, 17:49:26 |
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 55 Pomógł: 4 Dołączył: 27.09.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Canvas lepszy imo, ale o wiele trudniejszy. Z jednej strony masz większą kontrolę, jesteś mniej uzależniony od przeglądarki, możesz to prosto skalować itp. Z drugiej strony wciąż istnieją przeglądarki gdzie musisz używać całego pakietu dodatków typu excanvas czy textcanvas. Oczywiście możesz taki canvas połączyć z normalnym html (np jakieś tooltipy czy statystyki itp)
Poza tym do takich map są gotowe silniki. W ogóle istnieje już kilka ciekawych silników do canvas. Niestety nie pamiętam teraz linku. Poszukaj w necie ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 910 Pomógł: 44 Dołączył: 20.02.2008 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (20%) ![]() ![]() |
Ja raczej jestem człowiekiem, który lubi sobie utrudniać życie i wynajdywać koło na nowo, więc wolałbym sam stworzyć prosty silnik, który byłby dostosowany do moich potrzeb.
Właśnie jednym z minusów Canvas wg mnie jest problem np. właśnie z tooltipem. Korzystałem z biblioteki jCanvas i tam nie było eventów. Plusem jest oczywiście większa kontrola |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 04:26 |