![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 264 Pomógł: 20 Dołączył: 19.08.2007 Skąd: Bryńsk k. Lidzbarka Welskiego (nie mylić z Warmińskim) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam
Szukam jakiegoś tutka, kodu, dokumentacji, czegokolwiek w którym wykorzystuje się wyświetlanie textur za pomocą fragmentów bitmap. -------------------- Qbix Media Project - Prosty Multiplatformowy Odtwarzacz Muzyki
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 247 Pomógł: 11 Dołączył: 5.09.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A patrzyłeś na nehe ?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 264 Pomógł: 20 Dołączył: 19.08.2007 Skąd: Bryńsk k. Lidzbarka Welskiego (nie mylić z Warmińskim) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Taa, ale nie mogę znaleźć tam tego co potrzebuje.
Wiem jak nałożyć całą wczytaną bitmape na czworokąt, ale nie wiem porostu jak nałożyć tylko fragment tej bitmapy; -------------------- Qbix Media Project - Prosty Multiplatformowy Odtwarzacz Muzyki
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 247 Pomógł: 11 Dołączył: 5.09.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A co konkretnie chcesz zrobić ? W jakim celu chcesz nałożyć fragment bitmapy ?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 264 Pomógł: 20 Dołączył: 19.08.2007 Skąd: Bryńsk k. Lidzbarka Welskiego (nie mylić z Warmińskim) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mam set sprite ( nie wiem czy to tak sie nazywa - mnóstwo textur w jednym pliku graficznym) i po prosotu chce wczytać w danym polu tylko jedną texture. To pozostałość jeszcze po tym jak mapę rysowałem za pomocą SDL a teraz właśnie przerzucam się na rysowanie za pomocą OpenGL - oczywiście mówię o 2Dl
-------------------- Qbix Media Project - Prosty Multiplatformowy Odtwarzacz Muzyki
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 49 Pomógł: 8 Dołączył: 5.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Która wersja OpenGL? W skrócie musisz każdemu wierzchołkowi przypisać współrzędne tekstury. Poczytaj o UV Mapping.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 264 Pomógł: 20 Dołączył: 19.08.2007 Skąd: Bryńsk k. Lidzbarka Welskiego (nie mylić z Warmińskim) Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie wiem jakiej używam wersji OpenGL
![]() To jest kod (taki tam testowy do ogarnięcia wyświetlania textur) w którym wyświetlam textur.
-------------------- Qbix Media Project - Prosty Multiplatformowy Odtwarzacz Muzyki
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 49 Pomógł: 8 Dołączył: 5.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
W tym przypadku glTexCoord'em mapujesz teksturę na dany wierzchołek. Przy czy o ile twoja tekstura ma jakąś tam rozdzielczość typu 1024x1024, to tutaj używasz przedzialu [0,1]. Czyli jak chcesz wyświetlić tylko ćwiartkę tekstury to do boków twojego kwadrata mapujesz odpowiednio koordynaty tekstury (0, 0), (0, 0.5), (0.5, 0), (0.5, 0.5).
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 13.07.2025 - 20:14 |