![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 3 Dołączył: 19.04.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
A więc potrzebuję waszej rady. mam 3 tabele, users, monster i łączącą te obie. i teraz sprawa wygląda że chcę napisać skrypt który jakoś by dodawał zmienną do danego użytkownika (planowane przez dodanie 1 pola do users, i nadawać tam 1 = dla walczy lub 0 = dla nie walczy). I tutaj sprawa taka, by każdy miał osobno walkę z tym samym potworem osobno. I tutaj moje pytanie, jak to zrobić? ponieważ planowałem w ten sposób, że z Users i monster będzie brało ID i przez relację łączyło, aczkolwiek czy jeżeli 2 osoby będą walczyły z tym samym potworem, to nie będzie to się zaliczało jako walka z tym samym potworem, i czy 1 uderzenie losowego gracza, będzie powodowało zabranie hp we wszystkich walkach?
|
|
|
![]() |
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 184 Pomógł: 14 Dołączył: 21.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
user:
id login walczy 1 kill 1 2 lol 1 potwor: id nazwa 1 zjadacz bananów lacze: id gracz potwór 1 kill zjadacz bananów 2 lol zjadacz bananów o to ci chodzi (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) chcesz żeby po upływie czasu kończyła się walka (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) i wtedy wyswietlalo ciosy /?? Ten post edytował kill15 20.04.2011, 20:27:50 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 3 Dołączył: 19.04.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
user: id login walczy 1 kill 1 2 lol 1 potwor: id nazwa 1 zjadacz bananów lacze: id gracz potwór 1 kill zjadacz bananów 2 lol zjadacz bananów o to ci chodzi (IMG:style_emoticons/default/questionmark.gif) Tak, o to chodzi. tylko moje pytanie właśnie tutaj. Czy jeżeli oni razem walczą z tym 1 potworkiem, to czy razem będą zadawali dmg temu samemu stworkowi, czy osobnym? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 184 Pomógł: 14 Dołączył: 21.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
jeżeli tam chcesz zrobić np tak
lacze: id gracz potwór hpgracz hppot 1 kill zjadacz bananów 50 10 2 lol zjadacz bananów 90 100 no to przecież porównasz po id i wyślesz do bazy aktualny stan hp Ten post edytował kill15 20.04.2011, 20:32:26 |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 3 Dołączył: 19.04.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
hmm... no ok, ale hp gracza bierze z tabeli "users" a potwora z "monster". Więc jak dla mnie to chyba by wtedy obydwoje gracze by zjadali hp temu samemu potworkowi. Chyba że chodzi Ci o to że sczytuje z "monster" hp potworka, i w łączącej tabeli dodaje pola na hp gracza i potworka, i wczytuje te hp?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 184 Pomógł: 14 Dołączył: 21.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
no napisałem że to tabela łącze (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif)
PS: trochę uwagi i byś zauważył Cytat lacze:
id gracz potwór hpgracz hppot 1 kill zjadacz bananów 50 10 2 lol zjadacz bananów 90 100 Ten post edytował kill15 20.04.2011, 20:38:04 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 3 Dołączył: 19.04.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
no właśnie widziałem, ale wolałem się tego upewnić, wielkie dzięki.
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 184 Pomógł: 14 Dołączył: 21.12.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Z tym że wypadałoby też uaktualniać hp gracza w tabeli user.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 115 Pomógł: 3 Dołączył: 19.04.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
no to jest logiczne (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 25.08.2025 - 04:54 |