![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 30.03.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Błąd podczas aktualizacji danych z powodu powtórzonego numeru lub identyfikatora. Opis błędu zwrócony przez bazę danych: Violation of PRIMARY KEY constraint 'PK_CM_RAPKAS'. Cannot insert duplicate key in object 'CM_RAPKAS'.
Taki błąd mi wyskakuje gdy chcę wystawić raport. Pracuję na programie TENVIRK, i nie wiem co może powodować ten błąd. Gdzieś wyczytałem że może to być związane z SQL serwerem. Proszę o pomoc. |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Próbuje baza wstawić nowy wiersz, ale z powodu narzuconych zależności, gdyż tworzony byłby obiekt, którego identyfikator w bazie już istnieje, a to pogwałcenie zasady unikalości. I tak - to zapewne błąd bazy danych lub programisty, którego skrypt nie przewidział możliwośći tworzenia relacji jeden do wielu.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 30.03.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Ten program jest dostarczony z zewnątrz i nie mamy dostępu do bazy danych. Czy w jakiś sposób możemy sami poradzić z tym błędem czy mamy zgłaszać błąd do działu technicznego.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Zgłaszajcie do działu technicznego z dokładnym opisem co robicie by ten błąd się pojawił. Najprawdopodobniej są założone nieprawidłowo klucze w bazie lub robicie coś w sposób, którego autorzy nie przewidzieli lub nie zablokowali bo: "A zostawmy to. Może nikt nie zauważy..." (IMG:style_emoticons/default/wink.gif)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 30.03.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dziękuję za podpowiedź, jeszcze powiem że z naszej strony nie mogliśmy "nakręcić" czegoś gdyż mamy tylko funkcję wystaw raport albo anuluj niczego więcej nie możemy robić, jednak dział techniczny żąda sporej kasy za naprawę. Czy ma prawo brać pieniądze za własny błąd w systemie ? i czy możemy jakoś negocjować z nimi, ponieważ nie powiedzieli z jakiego powodu powstał błąd.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 207 Pomógł: 18 Dołączył: 4.09.2010 Skąd: warszawa Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dziękuję za podpowiedź, jeszcze powiem że z naszej strony nie mogliśmy "nakręcić" czegoś gdyż mamy tylko funkcję wystaw raport albo anuluj niczego więcej nie możemy robić, jednak dział techniczny żąda sporej kasy za naprawę. Czy ma prawo brać pieniądze za własny błąd w systemie ? i czy możemy jakoś negocjować z nimi, ponieważ nie powiedzieli z jakiego powodu powstał błąd. sprawdzają czy aby nie trafili na jeleni. nie wiem jakie macie z nimi podpisane SLA, ale nawet jeśli żadnego nie ma, to pozostaje dochodzenie swoich praw na zasadzie rękojmi. myślę jednak, że zanim zaczniecie nasyłać na nich papugi, warto postawić sprawę bardziej stanowczo, najlepiej wspominając o możliwości eskalacji problemu. powinni zmięknąć. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Błąd jest z ICH winy, w ICH systemie, za który zapłaciliście, więc żądanie za to pieniędzy jest zwyczajnym naciąganiem. Jeśli nie będą chcieli się ugiąć, zmieńcie program. Możecie też powiedzieć, że z tytułu błędu w ICH systemie, którego nie chcą - mimo Waszej informacji o problemie - usunąć bezpłatnie, firma ponosi straty i zastanawiacie nad zwrotem produktu/licencji i tym samym zwrot kosztów zakupu. Jedyne za co możecie zapłacić to ewentualny koszt przesyłki naprawianego przedmiotu, który w tym przypadku wynosi 0 (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Software to także produkt i macie prawo do reklamacji. To z czym macie do czynienia można potraktować jako wada ukryta. O tej w czasie zakupu nie mieliście prawa wiedzieć ani jak wykryć.
Zapomniałbym dodać... Możecie też ewentualnie próbowac uderzyć w stronę ponoszenia strat na tyle dużych, że przekraczają wartość produktu i tym samym chcecie ich tymi kosztami obciążyć (IMG:style_emoticons/default/wink.gif) Ale na to już musicie mieć dowody, które w razie czego możecie im faktycznie przedstawić. A skoro program służy jedynie do generowania/wystawiania raportów to w chwili obecnej jest bezużyteczny i tym samym zostaliście pozbawieni jego jedynej, czy też podstawowej funkcjonalności za którą zapłaciliście. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 30.03.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Program użytkujemy od 3 lat i do tej pory nie było tego typu błędów. Program służy do prowadzenia szkoły, niestety błąd blokuje tylko wystawianie raportów, wszystko inne pracuje bez zarzutów. A z tą firmą mamy napięte stosunki dla tego szukam pomocy na forum.
Mam też nie typowe pytanie, ponieważ ostatnio mieliśmy inny kłopot z ilością licencji na stanowiska, jednak to zawsze było załatwiane w ciągu dnia - dwóch. Jednak za każdym razem próbowali wcisnąć umowę na usługi serwisowe. I właśnie czy tym razem błąd jest samoistny czy mogli w końcu "COŚ" zmienić byś my w końcu podpisali tę umowę. I bardzo dziękuję za Waszą pomoc. Ten post edytował metod 30.03.2011, 12:45:04 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 362 Pomógł: 714 Dołączył: 12.02.2009 Skąd: Jak się położę tak leżę :D ![]() |
Nie sądzę, że to zamierzone działanie. Mają pewnie świadomość, że za coś takiego mogą ostro dostać po łapach (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) Myślę, że mają problem od strony złego zaprojektowania aplikacji. Zastanawiam, czy aby przykładowo nie przekręcił im się licznik, bo nie przewidzieli, że bedzie w jakiejś tabeli tyle rekordów. I teraz kombinują jak z tego wyciągnąć jeszcze jakiś profit od nie znających się na tym. Wina jest bowiem ewidentnie po stronie ich systemu i nie wynikła z Waszej winy. A takie usterki według SLA (Service Level Agreement) najczęściej są usuwane na koszt producenta i jest to w umowie jasno napisane.
Sprawdźcie jakie są w niej uzgodnienia na temat utrzymania niezawodności oprogramowania, gdyż to w niej powinien być opisany poziom wsparcia technicznego, jego zakresu, czy kar za nie wywiązywanie się z umowy w przypadku awarii bądź dopuszczalny poziom awaryjności (przypuśćmy ile godzin w roku serwer może "leżeć"). Wsparcie techniczne z reguły jest płatne, ale w podstawowej umowie pewien zakres także powinien być ujety, a nie tak, że oni dają licencję na oprogramowanie za jakiś czas, biorą kasę i leżą brzuchem do góry do czasu jej wygaśnięcia. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 5 Pomógł: 0 Dołączył: 30.03.2011 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeszcze raz Dziękuję za pomoc. I pozdrawiam.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 16.09.2025 - 00:04 |