Post
#1
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 7 Pomógł: 0 Dołączył: 14.11.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
Halo
Jest tu ktoś obeznany w robieniu animacji we flash'u, żebym mógł zadać ze dwa pytania? |
|
|
|
![]() |
Post
#2
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk |
Po prostu je zadaj.
|
|
|
|
Post
#3
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 7 Pomógł: 0 Dołączył: 14.11.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
No to tak:
Chciałbym zrobić generator psów i kotów. Co to znaczy? Na podstawie 30 zmiennych takich jak długość ogona, kolor futerka, gęstość futerka, wielkość oczu itp. został wygenerowany zwierzak i żeby wyglądał mniej więcej tak jak w tej gierce: http://www.e-gierki.com/gra-net-pet-935.html I tu moje pytanie: na jak duże szczegóły mogę sobie pozwolić (w stosunku do linku), żeby można było takiego wygenerowanego zwierzaka umieścić w aplikacji w przeglądarce (np gierce takiej jak podałem link) i żeby się nie zacinała i krótko ładowała? Nie wiem czy to jest zrozumiałe co napisałem, ale jestem algorytmikiem i dość słabo znam zagadnienia związane z grafiką. |
|
|
|
Post
#4
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk |
Zależy co chcesz osiągnąć.
To jest grafika wektorowa, więc też nie spodziewaj się, że osiągniesz fotorealizm. Co do szczegółów to zależy... od algorytmu za pomocą jakiego będziesz to wszystko generował i tworzył. Oczy, dobre futerko zrobisz ale wizualnie będzie to wyglądało "rysunkowo". Co do czasu ładowania to nie musi być wcale duży. Wystarczy przygotować smukłego xml-a z wszystkich danymi dla animacji, dzięki czemu skrypt będzie w stanie sam wygenerować takiego samego zwierzaka. |
|
|
|
Post
#5
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 7 Pomógł: 0 Dołączył: 14.11.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
Jak najbardziej chodzi mi o rysunkową grafikę. A generowanie tekstur po stronie serwera i wysyłanie ich do klienta jest dobrym pomysłem?
|
|
|
|
Post
#6
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk |
Ale tekstury możesz wygenerować w kliencie. Oczywiście zależy też JAKIE to mają być tekstury. Pamiętaj, że możliwości flasha są znacznie większe niż canvasa i przeglądarek w dziedzinie generowania grafiki.
|
|
|
|
Post
#7
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 7 Pomógł: 0 Dołączył: 14.11.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
Dzieki za odpowiedzi. Jeszcze jedno. Zadam pytanie wprost: jakie są możliwość przeglądarek? Na co mógłbym liczyć. Miałbyś może jakieś przykłady?
|
|
|
|
Post
#8
|
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk |
Nie mam konkretnych przykładów. Ale jedynym elementem, który może Cię zainteresować to Canvas (działa na większości przeglądarek ale nie na wszystkich). Wadą tego rozwiązania jest to, że będziesz mieć sporo "walenia się" z użyciem canvasa pod każdą przeglądarką. Np takie IE pomimo swoich "starań" nie potrafi poprawnie zaimplementować takiego dobrodziejstwa XXI wieku.
|
|
|
|
Post
#9
|
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 782 Pomógł: 153 Dołączył: 21.07.2010 Ostrzeżenie: (0%)
|
Wcześniej tu na forum ktoś podrzucił bibliotekę Raphaël. Przykłady na stronie są wszechstronne, więc całkiem możliwe że zupełnie wystarczą do twojego zadania (zwłaszcza że podobno przekształcenia nie stanowią dla ciebie problemu). Autorzy deklarują zgodność z IE ale ja nie testowałem więc nie wiem na jakim ona jest poziomie.
|
|
|
|
![]() ![]() |
|
Aktualny czas: 22.12.2025 - 16:41 |