![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 118 Pomógł: 8 Dołączył: 10.12.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam,
Bo mam problem , zrobiłem sobie logo w Flashu jak i zwykłe w HTML. Mam taki problem ponieważ w zwykłym logo mam podpięty EasySlider 1.7 (jQuery). Drugie logo (Flash) jest takie same jak pierwsze, z tym że są animacje tworzące te logo ... No i właśnie teraz mam problem ponieważ chciałbym podpiąć pod te logo Flasha tego EasySlidera. Ale właściwie nie wiem czy jest sens bo można takie coś też stworzyć w Flashu no i wolałbym właśnie zrobić to w flashu w celach edukacyjnych ![]() No i teraz Czym powinienem zainteresować się jakbym chciał podpiąć ten skrypt pod Flasha (o ile w ogóle się da) ? (ActionScript 3.0) Myślałem żeby przekazać kod HTML poprzez param FlashVars, ale to chyba jest bezsensu i niezły burdel w kodzie by się zrobił ![]() A jak zrobić właśnie taki slider w Flashu ? Wszystkie informacje na temat zdjęcia są w bazie SQL która wygląda mniej więcej tak: ID SUBJECT IMG_SMALL IMG_BIG No i o tyle że w PHP / HTML nie ma w ogóle problemu z wyciągnięciem tego z bazy i wyświetlenia to teraz nie wiem jak powinien wyglądać taki skrypt do wyciągania z bazy w ASie. No ale mam pomysł żeby napisać oddzielny skrypt w PHP który wyciągnie wszystkie dane z bazy, zapiszę do XML lub zmiennych i potem za pomocą URLLoader wyciągne jakoś tego XMLa lub zmienną ... No ale załóżmy że mi się uda wgrać to wszystko i będe miał tego XMLa (Przyznam że jeszcze nie pracowałem w ogóle na XML) i jakoś go rozbiję to potem robię pętle FOR która odgrywała by animacje dla każdego wpisu z bazy (No i tutaj zaczynają się schody bo w ogóle nie wiem jak się za to zabrać, animacje stworzyć potrafie). To będzie wyglądało tak że np. stworze sobie jakiegoś MovieClipa dam mu instancename np. image_mc zrobie całą animację ... , a póżniej w tej pętli FOR będe wstawiał obrazek w tego MovieClipa i odgrywał go od początku do końca ? Dobrze myślę ? Nie linczujcie mnie ale dopiero pare dni w Flashu siedzę a dopiero dziś wziąłem się poważniej za ActionScript ![]() ![]() ![]() Ok doszedłem do czegoś sam ![]() Rozbijam XMLa, robie pętle i mam problem bo wywołuje w akcjach:
oczywiście to moje brednie, z tym że jak to zrobić żeby zanim przejdzie do drugiej pętli to odegrała się pełna animacja ? Ten post edytował Damiankossek 2.01.2011, 21:52:52 |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk ![]() |
Trudno opisać w punktach inny sposób myślenia programu niż "statyczny". W animacji flash dzieje się bardzo dużo i kod nie jest wykonywany "tak jak leci" tylko na odpowiednie zdarzenia oraz w pewnym czasie (w końcu to animacja).
Musisz nauczyć się podstaw programowania we flashu http://gotoandlearn.com/ W internecie jest mnóstwo tutoriali wprowadzających. Pomogę Ci natomiast w dobraniu biblioteki do łatwego kodowania animacji http://code.google.com/p/tweener/ . Użyj jej jak zapoznasz się z as3. Ten post edytował wookieb 2.01.2011, 21:48:04 -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 118 Pomógł: 8 Dołączył: 10.12.2009 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
No ok, wiem że nie potrafie jeszcze
![]() ![]() ![]() Doszedłem już do momentu kiedy mam całego XMLa we flashu, mogę wyciągnąć z niego co tylko mi się podoba, lecz chciałbym teraz dowiedzieć się jak opóżnić wyświetlania drugiej animacji ? W kodzie mam: mc_klip.textbox.text = "Tekst jeden"; mc.play(); no i teraz chciałbym aby po tej animacji odegrało się: mc_klip.textbox.text = "Tekst dwa"; mc.play(); najgorzej że nie mogę tego przypisać na sztywno ponieważ wszystko pobierane jest dynamicznie i nie potrafie przewidzieć ile będe miał obrazków ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 14.07.2025 - 12:30 |