[www][gra] Need For Drift |
[www][gra] Need For Drift |
2.01.2011, 10:51:56
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%) |
Chciałbym wam zaprezentować moją grę via WWW - Need For Drift
Proszę o ocenę wyglądu i zabezpieczeń jak i ocenę pomysłu Kod gry jest w 60% napisany obiektowo (jądro, sterownik DB, tpl) ale są niestety elementy strukturalne (moduły) Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł odnośnie wyglądu prosiłbym od razu o wskazówkę jak to zrobić, ponieważ w CSS jestem trochę kiepski. Konta testowe: Login: test1 | test2 Hasło: test123 | 654321 Serwer: 1 | 1 P.S. Wiem, że nie da się zalogować przy wyłączonym JS ! Naprawię to w wolnym czasie. P.S.2 Jekby ktoś się pytał dlaczego tak mało graczy, to piszę, że zmieniła się mechanika gry (mniej gotówki za wyścig itp.) więc musiałem usunąć wszystkie konta, chociaż będzie można pobrać specjalny bonus. EDIT: Strona generuje się szybko! (time<0.2) Można to sprawdzić w lewym górnym rogu naciskając klawisz "`" lub "~" Chciałbym się dowiedzieć jaka jest wasza opinia odnośnie systemu poczty w grze. Widok poczty (standard <->dymki) Można zmieniać w ustawieniach EDIT2: Denerwujący preloader (jak i chat) można wyłączyć w ustawieniach. Ten post edytował foxbond 2.01.2011, 20:06:42 |
|
|
2.01.2011, 12:20:28
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 673 Pomógł: 106 Dołączył: 31.12.2008 Ostrzeżenie: (0%) |
"Przepisz kod z obrazka. Nie możesz przeczytać? Odśwież."
człowieku, nie grzesz -------------------- |
|
|
2.01.2011, 12:27:27
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 13 Pomógł: 1 Dołączył: 27.01.2008 Ostrzeżenie: (0%) |
Poza tym skoro masz szablon niewykonany przez ciebie, nie widzę sensu, żeby oceniać wygląd...
|
|
|
2.01.2011, 12:45:52
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%) |
Niby tak, ale wprowadziłem dużo poprawek.
Wygląd to nie tylko szablon to także obrazki, ułożenie elem. na stronie... |
|
|
2.01.2011, 15:20:42
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 575 Pomógł: 299 Dołączył: 26.03.2009 Ostrzeżenie: (20%) |
-------------------- |
|
|
2.01.2011, 15:55:49
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) |
Cytat Gra jest napisana w 60% obiektowo Cytat Classes loaded: 5 Swoją drogą: popracuj nad polszczyzną. |
|
|
2.01.2011, 20:12:40
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%) |
"Przepisz kod z obrazka. Nie możesz przeczytać? Odśwież." człowieku, nie grzesz Mam zamiar zrobić zaawansowaną capatchę więc od razu tak napisałem... Nazwy broni, pancerzy i ich wygląd ściągnięty z gry The Crims Nigdy nie grałem w tą grę ale sprawdziłem i w najbliższym czasie zmienię na swoje. (Już ja dam nauczkę temu co mi to wysłał "[...]To w 100% moja praca[...]Męczyłem się z obróbką tych obrazków[...]" Swoją drogą: popracuj nad polszczyzną. To w moim poście poprawiłem, według mnie "Classes loaded" lepiej brzmi (bardziej mi się podoba ;D) Zaproponuje ktoś jakiś sposób na darmową, skuteczną reklamę |
|
|
2.01.2011, 20:20:51
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) |
O polszczyźnie mówiłem w kontekście tekstów na tej stronie. Pełno błędów, głównie składniowych i interpunkcyjnych. Natomiast to Classes loaded było w kontekście "60% obiektowego kodu", co oznacza, że zapewne Twój kod nie ma kompletnie nic z OOP wspólnego.
Cytat Zaproponuje ktoś jakiś sposób na darmową, skuteczną reklamę Taka nie istnieje, poza jedną, gdy produkt jest dobry ludzie o nim mówią - ale ten niestety taki nie jest i szczerze wątpię by kiedykolwiek był.
Ten post edytował Crozin 2.01.2011, 20:22:59 |
|
|
2.01.2011, 21:05:51
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 220 Pomógł: 10 Dołączył: 23.08.2005 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) |
Strona generuje się szybko! (time<0.2) Chyba nie Cytat Generating time: 1.55264401436s Cytat SQL queries: 8 Jedna osoba zalogowana i aż 8 zapytań? Aż się boje pomyśleć ile byłoby ich, gdyby grało 100 osób (czego oczywiście życzę ). Tak się tylko zastanawiam co pobiera te 8 zapytań skoro na stronie głównej (po zalogowaniu i odświeżeniu (za pierwszym razem zrozumiałbym)) nie masz żadnych dynamicznych danych? A nawet jakbyś miał to pokusiłbym się o żądanie za pomocą AJAX w celu ich pobrania. Powiedz mi jedną rzecz. Masz załączoną bibliotekę jQuery, to po co odwołujesz się do elementów za pomocą: Kod document.getElementById(item) document.onkeydown d.style.display = "block"; To jest dosyć ciekawe: Kod var Q = jQuery; Mógłbyś mi wytłumaczyć w jakim celu to jest? Widzę, że trochę liznąłeś HTMLa i usłyszałeś gdzieś, że tabelki są bee i powinno się stosować DIV i inne, ale nie do końca wiesz jak to stosować. Przykład: Po co stosować tabelkę, aby wyświetlić tekst obok obrazka? Radzę zapoznać się z parametrami hspace, vspace w tagu IMG. Kod gry jest w 60% napisany obiektowo (jądro, sterownik DB, tpl) Cytat Classes loaded: 5 Bardzo ciekawe. Obiektowo masz na myśli, że jest klasa obsługująca sobie połączenia z bazą, jest klasa do includowania szablonu i wszystkie klasy razem includujesz do jednego pliku? Jeżeli ta liczba "5" nie kłamie, tzn jeżeli faktycznie ładuje się 5 klas to sorry, ale obiektowo to raczej nie jest, tylko tak jak napisałem linijkę wyżej. BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju Ten post edytował vtuner 2.01.2011, 21:06:35 |
|
|
2.01.2011, 22:44:40
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%) |
O polszczyźnie mówiłem w kontekście tekstów na tej stronie. Pełno błędów, głównie składniowych i interpunkcyjnych. Natomiast to Classes loaded było w kontekście "60% obiektowego kodu", co oznacza, że zapewne Twój kod nie ma kompletnie nic z OOP wspólnego. Taka nie istnieje, poza jedną, gdy produkt jest dobry ludzie o nim mówią - ale ten niestety taki nie jest i szczerze wątpię by kiedykolwiek był. To się nazywa opinia... ... Jednak na tle innych gier tego typu (race, street-race, xracer) pomimo lekkiego 'burdelu' w kodzie HTML/CSS/JS gra wypada raczej dobrze Odnośnie classes loaded: Jest to licznik zincludowanych (śćiślej requir-owanych) plików x.class.php Czyli mam: 1.smarty 2.enginev3 3.shoutbox 4.fox_db 5.fox_optimizer i... wychodzi 5. Powiedz mi jedną rzecz. Masz załączoną bibliotekę jQuery, to po co odwołujesz się do elementów za pomocą: Kod document.getElementById(item) document.onkeydown d.style.display = "block"; To jest dosyć ciekawe: Kod var Q = jQuery; Mógłbyś mi wytłumaczyć w jakim celu to jest? Powodów jest kilka: -brak modernizacji starych elementów kodu -Cząstkowa wiedza jQuery (większość nauczyłem się z przykładów np $.ajax z klasy shoutboxa) Co do Q to już moje przyzwyczajenie, bo wykorzystywałem znak $ w innej mojej pracy i mi się zaczeło mylić Odnośnie czasu ładowania: Przy pierwszym zalogowaniu pobierane są dodatkowe informacje takie jak powiadomienia, lista broni, lista wyścigów. Są one odświeżane co 1godz. (To także wyjaśnia nieco dużą listę zapytań) Na moim komputerze testowym ( Pentium III 600MHz, 256RAM, WebServ, Chrome, Pajączek) strony (nie licząc pierwszego uruchomienia) ładują się po 0.2 sek. Darmowy hosting i to w godzinach szczytu nie jest dobrym miejscem na pomiary... Jeszcze do zapytań SQL: shoutbox+licznik zalogowanych+dane użytkownika+dane sam. użytkownika + mysql_connect + mysql_select_db + mysql_close BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju Masz na myśli info na stronie 'twórcy' ? Ten post edytował foxbond 2.01.2011, 22:50:34 |
|
|
2.01.2011, 23:13:29
Post
#11
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 575 Pomógł: 299 Dołączył: 26.03.2009 Ostrzeżenie: (20%) |
BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju Może teraz zrozumiesz -------------------- |
|
|
3.01.2011, 12:09:41
Post
#12
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 220 Pomógł: 10 Dołączył: 23.08.2005 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) |
... Jednak na tle innych gier tego typu (race, street-race, xracer) pomimo lekkiego 'burdelu' w kodzie HTML/CSS/JS gra wypada raczej dobrze Raczej nie. Odnośnie classes loaded: Jest to licznik zincludowanych (śćiślej requir-owanych) plików x.class.php Czyli mam: 1.smarty 2.enginev3 3.shoutbox 4.fox_db 5.fox_optimizer i... wychodzi 5. No czyli obiektowe w kontekście jaki opisałem w poprzednim poście. Przy pierwszym zalogowaniu pobierane są dodatkowe informacje takie jak powiadomienia, lista broni, lista wyścigów. Są one odświeżane co 1godz. (To także wyjaśnia nieco dużą listę zapytań) To tym bardziej powinny one być pobierane przez request AJAX. Na moim komputerze testowym ( Pentium III 600MHz, 256RAM, WebServ, Chrome, Pajączek) strony (nie licząc pierwszego uruchomienia) ładują się po 0.2 sek. Darmowy hosting i to w godzinach szczytu nie jest dobrym miejscem na pomiary... A wiesz kogo tak na prawdę interesuje jak to działa na Twoim komputerze. To ma dobrze działać na serwerze (chyba, że Twój komputer to serwer, ale w tym wypadku nie) Masz na myśli info na stronie 'twórcy' ? Bez komentarza... Ten post edytował vtuner 3.01.2011, 12:10:30 |
|
|
3.01.2011, 12:53:47
Post
#13
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 273 Pomógł: 21 Dołączył: 28.11.2010 Ostrzeżenie: (10%) |
A ja utknąłem, bo mam 8 energii ze 100, hajsu na minusie i nie mam jak odpocząć.
-------------------- |
|
|
3.01.2011, 14:17:09
Post
#14
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) |
Cytat To tym bardziej powinny one być pobierane przez request AJAX. Niby po co? Żeby jeszcze bardziej wydłużyć czas ładowania strony i obciążyć serwer? Zresztą jeżeli przy tak nieobciążonym serwerze, który zapewne ma pustą bazę danych są takie problemy z wydajnością to problemem jest z dupy napisany kod.
|
|
|
3.01.2011, 14:52:58
Post
#15
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 220 Pomógł: 10 Dołączył: 23.08.2005 Skąd: Łódź Ostrzeżenie: (0%) |
Przecież możesz ustawić rozpoczęcie requesta po załadowaniu strony. Swoją droga, że kod na pewno nie jest idealny.
|
|
|
3.01.2011, 15:02:29
Post
#16
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) |
Cytat Przecież możesz ustawić rozpoczęcie requesta po załadowaniu strony. Od strony użytkownika: dane rozpoczną ładować się dopiero kilka sekund po zładowaniu się "szkieletu" strony, wczytywać się też trochę będą = będę czekać dłużej na dane, które powinny być dostępne od razu.Od strony serwera: kolejne żądanie do obsłużenia, jedynie opóźnione nieco w czasie = większe obciążenie maszyny. |
|
|
3.01.2011, 15:46:25
Post
#17
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%) |
Zresztą jeżeli przy tak nieobciążonym serwerze, który zapewne ma pustą bazę danych są takie problemy z wydajnością to problemem jest z dupy napisany kod. Nieobciążony serwer (mysql)? Chyba żartujesz. Baza danych zajmuje 2Mb (same dane) gdyż stoi na niej jeszcze silnik Xnova. Wordpress na pewno znacie, a czysty ładuje się 5 razy wolniej niż moja gra (na tym serwerze) P.S. Aby nie dawać pustych słów w najbliższym czasie zainstaluje wordpressa i niedowiarki sami sprawdzą czas Dziękuje wszystkim za opinie (te negatywne szczególnie ) Zajmę się optymalizacją kodu. (dane statyczne na plikach [na tym hostingu to mysql zwalnia, a sam serwer jest szybciutki ;D]) Ten post edytował foxbond 3.01.2011, 15:57:54 |
|
|
3.01.2011, 15:59:29
Post
#18
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 181 Pomógł: 9 Dołączył: 28.08.2006 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) |
Nie porównuj, fakt faktem ciężkiego, ale rozbudowanego i uniwersalnego Wordpressa z jakimś szkieletem gry online...
-------------------- "Zero 'errorów' nic nie oznacza. Walidator sprawdza tylko składnię. Kod strony jest jak psu z d**y wyjęty i to, że walidator świeci się na zielono nie oznacza, że ta kupa jest ładna" - mike
|
|
|
3.01.2011, 17:21:47
Post
#19
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) |
Cytat Nieobciążony serwer (mysql)? Chyba żartujesz. Hmmm... ten serwer to na Nokii 3310 stoi, że 2 MiB-owa baza danych ma go obciążyć?
Baza danych zajmuje 2Mb |
|
|
4.01.2011, 21:22:44
Post
#20
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 162 Pomógł: 12 Dołączył: 20.12.2009 Skąd: Siedlce Ostrzeżenie: (0%) |
Trochę źle się wyraziłem mówiąc, że baza ma 2MB i to ją obciąża. Sama baza mysql w cba jest potwornie obciążona.
Zwykły insert około godz 20 trwa wieki. Pomimo zgryźliwych uwag jestem zadowolony bo NIKT nie znalazł jakiejkolwiek luki w zabezpieczeniach P.S. Nie pytajcie się dlaczego ukryłem niektóre rzeczy na screenie. Ten post edytował foxbond 4.01.2011, 21:24:01 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 27.04.2024 - 18:09 |