Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> [www][gra] Need For Drift
foxbond
post 2.01.2011, 10:51:56
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Chciałbym wam zaprezentować moją grę via WWW - Need For Drift

Proszę o ocenę wyglądu i zabezpieczeń jak i ocenę pomysłu winksmiley.jpg

Kod gry jest w 60% napisany obiektowo (jądro, sterownik DB, tpl) ale są niestety elementy strukturalne (moduły)

Jeżeli ma ktoś jakiś pomysł odnośnie wyglądu prosiłbym od razu o wskazówkę jak to zrobić, ponieważ w CSS jestem trochę kiepski.

Konta testowe:
Login: test1 | test2
Hasło: test123 | 654321
Serwer: 1 | 1

P.S. Wiem, że nie da się zalogować przy wyłączonym JS ! Naprawię to w wolnym czasie.
P.S.2 Jekby ktoś się pytał dlaczego tak mało graczy, to piszę, że zmieniła się mechanika gry (mniej gotówki za wyścig itp.)
więc musiałem usunąć wszystkie konta, chociaż będzie można pobrać specjalny bonus.

EDIT:
Strona generuje się szybko! (time<0.2)
Można to sprawdzić w lewym górnym rogu naciskając klawisz "`" lub "~"
Chciałbym się dowiedzieć jaka jest wasza opinia odnośnie systemu poczty w grze. Widok poczty (standard <->dymki) Można zmieniać w ustawieniach
EDIT2:
Denerwujący preloader (jak i chat) można wyłączyć w ustawieniach.

Ten post edytował foxbond 2.01.2011, 20:06:42
Go to the top of the page
+Quote Post
r4xz
post 2.01.2011, 12:20:28
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 673
Pomógł: 106
Dołączył: 31.12.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


"Przepisz kod z obrazka. Nie możesz przeczytać? Odśwież."
człowieku, nie grzesz


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
bold
post 2.01.2011, 12:27:27
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 13
Pomógł: 1
Dołączył: 27.01.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Poza tym skoro masz szablon niewykonany przez ciebie, nie widzę sensu, żeby oceniać wygląd...
Go to the top of the page
+Quote Post
foxbond
post 2.01.2011, 12:45:52
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Niby tak, ale wprowadziłem dużo poprawek.
Wygląd to nie tylko szablon to także obrazki, ułożenie elem. na stronie...
Go to the top of the page
+Quote Post
Wicepsik
post 2.01.2011, 15:20:42
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 575
Pomógł: 299
Dołączył: 26.03.2009

Ostrzeżenie: (20%)
X----


Nazwy broni, pancerzy i ich wygląd ściągnięty z gry The Crims



--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 2.01.2011, 15:55:49
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Gra jest napisana w 60% obiektowo
Cytat
Classes loaded: 5


Swoją drogą: popracuj nad polszczyzną.
Go to the top of the page
+Quote Post
foxbond
post 2.01.2011, 20:12:40
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(r4xz @ 2.01.2011, 12:20:28 ) *
"Przepisz kod z obrazka. Nie możesz przeczytać? Odśwież."
człowieku, nie grzesz


Mam zamiar zrobić zaawansowaną capatchę więc od razu tak napisałem...

Cytat(Wicepsik @ 2.01.2011, 15:20:42 ) *
Nazwy broni, pancerzy i ich wygląd ściągnięty z gry The Crims


Nigdy nie grałem w tą grę ale sprawdziłem i w najbliższym czasie zmienię na swoje. (Już ja dam nauczkę temu co mi to wysłał "[...]To w 100% moja praca[...]Męczyłem się z obróbką tych obrazków[...]"


Cytat(Crozin @ 2.01.2011, 15:55:49 ) *
Swoją drogą: popracuj nad polszczyzną.


To w moim poście poprawiłem, według mnie "Classes loaded" lepiej brzmi (bardziej mi się podoba ;D)

Zaproponuje ktoś jakiś sposób na darmową, skuteczną reklamęquestionmark.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 2.01.2011, 20:20:51
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


O polszczyźnie mówiłem w kontekście tekstów na tej stronie. Pełno błędów, głównie składniowych i interpunkcyjnych. Natomiast to Classes loaded było w kontekście "60% obiektowego kodu", co oznacza, że zapewne Twój kod nie ma kompletnie nic z OOP wspólnego.

Cytat
Zaproponuje ktoś jakiś sposób na darmową, skuteczną reklamę
Taka nie istnieje, poza jedną, gdy produkt jest dobry ludzie o nim mówią - ale ten niestety taki nie jest i szczerze wątpię by kiedykolwiek był.

Ten post edytował Crozin 2.01.2011, 20:22:59
Go to the top of the page
+Quote Post
vtuner
post 2.01.2011, 21:05:51
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 220
Pomógł: 10
Dołączył: 23.08.2005
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 10:51:56 ) *
Strona generuje się szybko! (time<0.2)

Chyba nie smile.gif
Cytat
Generating time: 1.55264401436s


Cytat
SQL queries: 8

Jedna osoba zalogowana i aż 8 zapytań? Aż się boje pomyśleć ile byłoby ich, gdyby grało 100 osób (czego oczywiście życzę smile.gif ). Tak się tylko zastanawiam co pobiera te 8 zapytań skoro na stronie głównej (po zalogowaniu i odświeżeniu (za pierwszym razem zrozumiałbym)) nie masz żadnych dynamicznych danych? A nawet jakbyś miał to pokusiłbym się o żądanie za pomocą AJAX w celu ich pobrania.


Powiedz mi jedną rzecz. Masz załączoną bibliotekę jQuery, to po co odwołujesz się do elementów za pomocą:
Kod
document.getElementById(item)
document.onkeydown
d.style.display = "block";

To jest dosyć ciekawe:
Kod
var Q = jQuery;

Mógłbyś mi wytłumaczyć w jakim celu to jest?

Widzę, że trochę liznąłeś HTMLa i usłyszałeś gdzieś, że tabelki są bee i powinno się stosować DIV i inne, ale nie do końca wiesz jak to stosować. Przykład: Po co stosować tabelkę, aby wyświetlić tekst obok obrazka? Radzę zapoznać się z parametrami hspace, vspace w tagu IMG.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 10:51:56 ) *
Kod gry jest w 60% napisany obiektowo (jądro, sterownik DB, tpl)

Cytat
Classes loaded: 5

Bardzo ciekawe. Obiektowo masz na myśli, że jest klasa obsługująca sobie połączenia z bazą, jest klasa do includowania szablonu i wszystkie klasy razem includujesz do jednego pliku?
Jeżeli ta liczba "5" nie kłamie, tzn jeżeli faktycznie ładuje się 5 klas to sorry, ale obiektowo to raczej nie jest, tylko tak jak napisałem linijkę wyżej.

BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju smile.gif

Ten post edytował vtuner 2.01.2011, 21:06:35
Go to the top of the page
+Quote Post
foxbond
post 2.01.2011, 22:44:40
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Crozin @ 2.01.2011, 20:20:51 ) *
O polszczyźnie mówiłem w kontekście tekstów na tej stronie. Pełno błędów, głównie składniowych i interpunkcyjnych. Natomiast to Classes loaded było w kontekście "60% obiektowego kodu", co oznacza, że zapewne Twój kod nie ma kompletnie nic z OOP wspólnego.

Taka nie istnieje, poza jedną, gdy produkt jest dobry ludzie o nim mówią - ale ten niestety taki nie jest i szczerze wątpię by kiedykolwiek był.

To się nazywa opinia...
... Jednak na tle innych gier tego typu (race, street-race, xracer) pomimo lekkiego 'burdelu' w kodzie HTML/CSS/JS gra wypada raczej dobrze

Odnośnie classes loaded:
Jest to licznik zincludowanych (śćiślej requir-owanych) plików x.class.php
Czyli mam:
1.smarty
2.enginev3
3.shoutbox
4.fox_db
5.fox_optimizer
i... wychodzi 5.

Cytat(vtuner @ 2.01.2011, 21:05:51 ) *
Powiedz mi jedną rzecz. Masz załączoną bibliotekę jQuery, to po co odwołujesz się do elementów za pomocą:
Kod
document.getElementById(item)
document.onkeydown
d.style.display = "block";

To jest dosyć ciekawe:
Kod
var Q = jQuery;


Mógłbyś mi wytłumaczyć w jakim celu to jest?


Powodów jest kilka:
-brak modernizacji starych elementów kodu
-Cząstkowa wiedza jQuery (większość nauczyłem się z przykładów np $.ajax z klasy shoutboxa)
Co do Q to już moje przyzwyczajenie, bo wykorzystywałem znak $ w innej mojej pracy i mi się zaczeło mylić worriedsmiley.gif

Odnośnie czasu ładowania:
Przy pierwszym zalogowaniu pobierane są dodatkowe informacje takie jak powiadomienia, lista broni, lista wyścigów.
Są one odświeżane co 1godz. (To także wyjaśnia nieco dużą listę zapytań)
Na moim komputerze testowym ( Pentium III 600MHz, 256RAM, WebServ, Chrome, Pajączek) strony (nie licząc pierwszego uruchomienia) ładują się po 0.2 sek.
Darmowy hosting i to w godzinach szczytu nie jest dobrym miejscem na pomiary...

Jeszcze do zapytań SQL: shoutbox+licznik zalogowanych+dane użytkownika+dane sam. użytkownika + mysql_connect + mysql_select_db + mysql_close

Cytat(vtuner @ 2.01.2011, 21:05:51 ) *
BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju smile.gif

Masz na myśli info na stronie 'twórcy' ?

Ten post edytował foxbond 2.01.2011, 22:50:34
Go to the top of the page
+Quote Post
Wicepsik
post 2.01.2011, 23:13:29
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 575
Pomógł: 299
Dołączył: 26.03.2009

Ostrzeżenie: (20%)
X----


Cytat(vtuner @ 2.01.2011, 21:05:51 ) *
BTW. Używanie nazw marek i modeli bez pisemnej zgody ich właścicieli jest zakazane w tym kraju smile.gif

Może teraz zrozumiesz biggrin.gif


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
vtuner
post 3.01.2011, 12:09:41
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 220
Pomógł: 10
Dołączył: 23.08.2005
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
... Jednak na tle innych gier tego typu (race, street-race, xracer) pomimo lekkiego 'burdelu' w kodzie HTML/CSS/JS gra wypada raczej dobrze

Raczej nie.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Odnośnie classes loaded:
Jest to licznik zincludowanych (śćiślej requir-owanych) plików x.class.php
Czyli mam:
1.smarty
2.enginev3
3.shoutbox
4.fox_db
5.fox_optimizer
i... wychodzi 5.

No czyli obiektowe w kontekście jaki opisałem w poprzednim poście.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Przy pierwszym zalogowaniu pobierane są dodatkowe informacje takie jak powiadomienia, lista broni, lista wyścigów.
Są one odświeżane co 1godz. (To także wyjaśnia nieco dużą listę zapytań)

To tym bardziej powinny one być pobierane przez request AJAX.

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Na moim komputerze testowym ( Pentium III 600MHz, 256RAM, WebServ, Chrome, Pajączek) strony (nie licząc pierwszego uruchomienia) ładują się po 0.2 sek.
Darmowy hosting i to w godzinach szczytu nie jest dobrym miejscem na pomiary...

A wiesz kogo tak na prawdę interesuje jak to działa na Twoim komputerze. To ma dobrze działać na serwerze (chyba, że Twój komputer to serwer, ale w tym wypadku nie)

Cytat(foxbond @ 2.01.2011, 22:44:40 ) *
Masz na myśli info na stronie 'twórcy' ?

Bez komentarza...

Ten post edytował vtuner 3.01.2011, 12:10:30
Go to the top of the page
+Quote Post
emajl22
post 3.01.2011, 12:53:47
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 273
Pomógł: 21
Dołączył: 28.11.2010

Ostrzeżenie: (10%)
X----


A ja utknąłem, bo mam 8 energii ze 100, hajsu na minusie i nie mam jak odpocząć. winksmiley.jpg


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 3.01.2011, 14:17:09
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
To tym bardziej powinny one być pobierane przez request AJAX.
Niby po co? Żeby jeszcze bardziej wydłużyć czas ładowania strony i obciążyć serwer? Zresztą jeżeli przy tak nieobciążonym serwerze, który zapewne ma pustą bazę danych są takie problemy z wydajnością to problemem jest z dupy napisany kod.
Go to the top of the page
+Quote Post
vtuner
post 3.01.2011, 14:52:58
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 220
Pomógł: 10
Dołączył: 23.08.2005
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Przecież możesz ustawić rozpoczęcie requesta po załadowaniu strony. Swoją droga, że kod na pewno nie jest idealny.
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 3.01.2011, 15:02:29
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Przecież możesz ustawić rozpoczęcie requesta po załadowaniu strony.
Od strony użytkownika: dane rozpoczną ładować się dopiero kilka sekund po zładowaniu się "szkieletu" strony, wczytywać się też trochę będą = będę czekać dłużej na dane, które powinny być dostępne od razu.
Od strony serwera: kolejne żądanie do obsłużenia, jedynie opóźnione nieco w czasie = większe obciążenie maszyny.
Go to the top of the page
+Quote Post
foxbond
post 3.01.2011, 15:46:25
Post #17





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Crozin @ 3.01.2011, 14:17:09 ) *
Zresztą jeżeli przy tak nieobciążonym serwerze, który zapewne ma pustą bazę danych są takie problemy z wydajnością to problemem jest z dupy napisany kod.


Nieobciążony serwer (mysql)? Chyba żartujesz.
Baza danych zajmuje 2Mb (same dane) gdyż stoi na niej jeszcze silnik Xnova.

Wordpress na pewno znacie, a czysty ładuje się 5 razy wolniej niż moja gra (na tym serwerze)

P.S. Aby nie dawać pustych słów w najbliższym czasie zainstaluje wordpressa i niedowiarki sami sprawdzą czas


Dziękuje wszystkim za opinie (te negatywne szczególnie party.gif )
Zajmę się optymalizacją kodu. (dane statyczne na plikach [na tym hostingu to mysql zwalnia, a sam serwer jest szybciutki ;D])

Ten post edytował foxbond 3.01.2011, 15:57:54
Go to the top of the page
+Quote Post
Cypherq
post 3.01.2011, 15:59:29
Post #18





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 181
Pomógł: 9
Dołączył: 28.08.2006
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie porównuj, fakt faktem ciężkiego, ale rozbudowanego i uniwersalnego Wordpressa z jakimś szkieletem gry online...


--------------------
"Zero 'errorów' nic nie oznacza. Walidator sprawdza tylko składnię. Kod strony jest jak psu z d**y wyjęty i to, że walidator świeci się na zielono nie oznacza, że ta kupa jest ładna" - mike
Go to the top of the page
+Quote Post
Crozin
post 3.01.2011, 17:21:47
Post #19





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 6 476
Pomógł: 1306
Dołączył: 6.08.2006
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Nieobciążony serwer (mysql)? Chyba żartujesz.
Baza danych zajmuje 2Mb
Hmmm... ten serwer to na Nokii 3310 stoi, że 2 MiB-owa baza danych ma go obciążyć?
Go to the top of the page
+Quote Post
foxbond
post 4.01.2011, 21:22:44
Post #20





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Trochę źle się wyraziłem mówiąc, że baza ma 2MB i to ją obciąża. Sama baza mysql w cba jest potwornie obciążona.
Zwykły insert około godz 20 trwa wieki.


Pomimo zgryźliwych uwag jestem zadowolony bo NIKT nie znalazł jakiejkolwiek luki w zabezpieczeniach guitar.gif

P.S. Nie pytajcie się dlaczego ukryłem niektóre rzeczy na screenie.

Ten post edytował foxbond 4.01.2011, 21:24:01
Go to the top of the page
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 27.04.2024 - 18:09