![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 15 Pomógł: 1 Dołączył: 25.06.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
witam
zastanawiam się jak zrobić multiplayera rozgrywającego się w "danym momencie". Chodzi o to, że dwóch gości spotyka się w jednym momencie na stronie i "coś" robią. Nie jest ważne co - czy to gra w karty, czy jakaś napierdzielanka PvP, czy cokolwiek. to co mnie frasuje i zastanawia, to technologia stworzenia czegoś takiego i miejsce przechowywania danych w momencie zdarzenia. Bo jakieś dane muszą być wymieniane nie Klient <-> Server, ale Klient <-> Klient Baza MySQL? Czy jest coś wydajniejszego? pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 2 958 Pomógł: 574 Dołączył: 23.09.2008 Skąd: wiesz, że tu jestem? Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Nie ma czegoś takiego jak Klient<->Klient
![]() ps. mysql jest naprawdę wydajną bazą ewentualnie MSSQL ale do tego potrzebujesz serwer z windowsem Ten post edytował CuteOne 19.12.2010, 13:41:04 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 15 Pomógł: 1 Dołączył: 25.06.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
noo, tak wiem. Zastosowałem skrót myślowy do klient <-> serwer <-> klient
istnieją inne sposoby, niż flash? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 182 Pomógł: 115 Dołączył: 4.03.2009 Skąd: Myszków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Może Silverlight?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 23 Pomógł: 4 Dołączył: 30.01.2010 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mi udało się zrobić pong'a multiplayer, użyłem jQuery, co by się nie napocić
![]() Rozwiązanie ma parę wad: - ajax jest wolny jak na takie zastosowanie, ping na localhoscie lub w sieci lokalnej jest znośny (5-10ms), sprawa diametralnie zmienia się w przypadku gry odległej... ping ~100ms nie zapewnia płynnej rozgrywki - (nie dotyczy Google Chrome) framerate, co prawda pong'a stworzyłem na div'ach, może w canvas było by lepiej, ale nie miałem jeszcze o tym zbytniego pojęcia - baza danych: u mnie problemem był "dzienny limit połączeń do bazy"... aby zapewnić przyzwoitą synchronizacje trzeba co najmniej 20 synchronizacji pozycji na sekunde, co przy moim limicie zabiło by baze... zrobiłem wszystko na plikach (kazdy plik ma jakieś tam id, odpowiedniki pokojów) Teraz ogólnie mam zajawkę na tworzenie gier multi, więc może za jakiś czas odkryje coś lepszego Pozdro! |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 182 Pomógł: 115 Dołączył: 4.03.2009 Skąd: Myszków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zamiast bazy memcache, do tego WebSocket i powinno działać znośnie.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 13.06.2025 - 01:18 |