Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [PHP][AJAX][i Bóg wie co jeszcze] Rozgrywka on-line, multiplayer w danym momencie
damian004
post 19.12.2010, 13:37:11
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 15
Pomógł: 1
Dołączył: 25.06.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


witam

zastanawiam się jak zrobić multiplayera rozgrywającego się w "danym momencie". Chodzi o to, że dwóch gości spotyka się w jednym momencie na stronie i "coś" robią. Nie jest ważne co - czy to gra w karty, czy jakaś napierdzielanka PvP, czy cokolwiek.

to co mnie frasuje i zastanawia, to technologia stworzenia czegoś takiego i miejsce przechowywania danych w momencie zdarzenia. Bo jakieś dane muszą być wymieniane nie Klient <-> Server, ale Klient <-> Klient

Baza MySQL? Czy jest coś wydajniejszego?

pozdrawiam
Go to the top of the page
+Quote Post
CuteOne
post 19.12.2010, 13:39:50
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 2 958
Pomógł: 574
Dołączył: 23.09.2008
Skąd: wiesz, że tu jestem?

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie ma czegoś takiego jak Klient<->Klient winksmiley.jpg wszystko musi przejść przez serwer [skądś dane musisz pobrać] a najlepszą do tego technologią wydaje się flash

ps. mysql jest naprawdę wydajną bazą ewentualnie MSSQL ale do tego potrzebujesz serwer z windowsem

Ten post edytował CuteOne 19.12.2010, 13:41:04
Go to the top of the page
+Quote Post
damian004
post 19.12.2010, 14:32:16
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 15
Pomógł: 1
Dołączył: 25.06.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


noo, tak wiem. Zastosowałem skrót myślowy do klient <-> serwer <-> klient

istnieją inne sposoby, niż flash?
Go to the top of the page
+Quote Post
Mephistofeles
post 19.12.2010, 14:37:49
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 182
Pomógł: 115
Dołączył: 4.03.2009
Skąd: Myszków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Może Silverlight?
Go to the top of the page
+Quote Post
Grze_chu
post 19.12.2010, 14:43:46
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 23
Pomógł: 4
Dołączył: 30.01.2010

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Mi udało się zrobić pong'a multiplayer, użyłem jQuery, co by się nie napocić biggrin.gif

Rozwiązanie ma parę wad:
- ajax jest wolny jak na takie zastosowanie, ping na localhoscie lub w sieci lokalnej jest znośny (5-10ms), sprawa diametralnie zmienia się w przypadku gry odległej... ping ~100ms nie zapewnia płynnej rozgrywki
- (nie dotyczy Google Chrome) framerate, co prawda pong'a stworzyłem na div'ach, może w canvas było by lepiej, ale nie miałem jeszcze o tym zbytniego pojęcia
- baza danych: u mnie problemem był "dzienny limit połączeń do bazy"... aby zapewnić przyzwoitą synchronizacje trzeba co najmniej 20 synchronizacji pozycji na sekunde, co przy moim limicie zabiło by baze... zrobiłem wszystko na plikach (kazdy plik ma jakieś tam id, odpowiedniki pokojów)

Teraz ogólnie mam zajawkę na tworzenie gier multi, więc może za jakiś czas odkryje coś lepszego

Pozdro!
Go to the top of the page
+Quote Post
Mephistofeles
post 19.12.2010, 15:45:09
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 182
Pomógł: 115
Dołączył: 4.03.2009
Skąd: Myszków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Zamiast bazy memcache, do tego WebSocket i powinno działać znośnie.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 13.06.2025 - 01:18