Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> [JS][CSS][HTML] Gra przeglądarkowa - bardzo obciąża procesor
sweter
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 623
Pomógł: 11
Dołączył: 1.01.2009
Skąd: Wrocław

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,
ostatnio wzięła mnie chęć na stworzenie gry przeglądarkowej przypominającej SimCity (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Mapka miastem (prezentowanym w rzucie izometrycznym) składała by się z, powiedzmy, 10000 kwadracików, gdzie 1 kwadracik (a właściwie romb, bo będzie to widok "z ukosa") = 1 divowi.
No i tu zaczynają się schody. No bo mapka nie będzie prezentowana cała od razu, tylko jej środkowa część, a reszta będzie overflow:hidden. Do przemieszczenia się po mapce będzie się używać "przeciągania" klikniętego kursora (czyli tak jak jest to normalnie w tego typu grach). Chciałem do tego użyć jQuery Draggable (http://jqueryui.com/demos/draggable/#events).
Niestety, gdy testowałem to, to strona strasznie klatkowała (IMG:style_emoticons/default/sad.gif)

I teraz pytania:
1. W jaki sposób mogę zwiększyć ilość klatek/sek przy przesuwaniu mapy?
2. Chciałem, aby zdjęcia domków, ulic, drzew były animowane. Niestety aby zrobić animację będę musiał użyć plików .gif, a te nie zapewniają mi gładkich przejść z koloru do przezroczystości.

Czy możecie poradzić mi jakich technologii miałbym użyć, aby uporać sobie z tymi zagwostkami?

Pozdrawiam (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 3)
#luq
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 589
Pomógł: 91
Dołączył: 22.05.2008
Skąd: Gliwice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Po pierwsze, ładowanie całości naraz to idiotyzm. Od tego masz ajaxa`a żeby seriami odczytywać dane po wykonaniu jakichś zdarzeń, u Ciebie to będzie drag(). Po drugie, rozwiązanie czysto div`owe też jest raczej kiepskie, zastanów się nad canvas`em z dodatkami DOMowymi. Spójrz sobie na http://www.youtube.com/watch?v=uMn4Sijglz8, aktualnie coś serwer gry nie odpowiada, może autor przeniósł, nie wiem...

Poza tym, tylko chce napomknąć, że jQuery nie bardzo nadaje się do pisania tak zaawansowanych rzeczy, sam piszę (długą przerwę mam), system mapy pod RPG z wykorzystaniem właśnie jQ, jednak ostatnio poznaje Mootools`a i powiem szczerze, że jest bardziej na miejscu do pisania takich rzeczy. Samo wsparcie dla OOP to wielki atut przemawiający za Moo.
Go to the top of the page
+Quote Post
wookieb
post
Post #3





Grupa: Moderatorzy
Postów: 8 989
Pomógł: 1550
Dołączył: 8.08.2008
Skąd: Słupsk/Gdańsk




Cytat
1. W jaki sposób mogę zwiększyć ilość klatek/sek przy przesuwaniu mapy?

Flash MouseEvent.updateAfterEvent() - czyli coś czego wszystkie jsowe animacje shity nie mają
Cytat
2. Chciałem, aby zdjęcia domków, ulic, drzew były animowane. Niestety aby zrobić animację będę musiał użyć plików .gif, a te nie zapewniają mi gładkich przejść z koloru do przezroczystości.

Flash
Go to the top of the page
+Quote Post
Kartofelek
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 55
Pomógł: 4
Dołączył: 27.09.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


1. Użyj techniki zastosowanej w Google Maps
2. Gify? Nie koniecznie, chociaż pewnie łatwiej.
http://doman.art.pl/kursjs/kurs/canvas/canvas_animacja.html
I lepiej było by gdybyś wykorzystał canvas zamiast układanie divów.

...Oczywiście we Flash będzie to wszystko o wiele łatwiej zrobić.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 24.08.2025 - 23:47