![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 178 Pomógł: 51 Dołączył: 7.01.2009 Skąd: Gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Potrzebuję dodać do skryptu obsługę promocji. Jest tylko jedno ale. Promocja ma różne typy i musi być wdrażana na różnych etapach. A dodatkowo wyświetlana przy każdym produkcie. Promocji będą 4 typy: kwota, powyżej wartości; zwykły odejmowany procent; inna niższa cena; ilość, powyżej wartości. Każdy typ, może być przyporządkowany do iluś set produktów, a w koszyku może być np. 10 produktów z promocji i 2 bez. A w tych 10 ileś różnych typów. Jak więc policzyć ostateczną wartość zamówienia, nie stwarzając sobie zbyt wielu komplikacji? -------------------- Sklep
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
może dopisać że promocje nie mogą się łączyć
![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 178 Pomógł: 51 Dołączył: 7.01.2009 Skąd: Gdańsk Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Na pewno jest to jakiś pomysł, z plusem dla oszczędności.
![]() -------------------- Sklep
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Zobacz że np. helion tak robi
![]() Albo promocja dnia albo kod albo koszyk. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 6 476 Pomógł: 1306 Dołączył: 6.08.2006 Skąd: Kraków Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Jeżeli piszesz kod w miarę przyszłościowo to powinieneś uwzględnić:
1) Promocje mogą się łączyć - nie widzę problemu z połączeniem następujących promocji: przy zakupie 5 produktów -10%, a jeżeli mieszkasz np. w Warszawie (bo tam jest magazyn sklepu) to nie płacisz nic za przesyłkę 2) Często na produkt może być nałożona wielokrotnie ta sama (ten sam typ) promocja: np.: przy zakupie 5 sztuk -10%, 10 -15%, 20 -20% 3) Niektóre promocje są przyporządkowane pojedynczemu produktowi, niektóre grupie produktów, a niektóre wszystkim (chodzi o zawartość koszyka) 4) Niektóre promocje wymagają reakcji użytkownika (np. wprowadzenie kodu promocyjnego) Jeżeli zależy Ci na tym by działało i olać to to możesz w sumie zignorować część tego postu. Od strony kodu (to tylko takie przemyślenia na szybko - temat wcale nie jest prosty, więc zastanów się nad nim porządnie, sprawdź czy się sprawdzi we wszystkich przewidywanych sytuacjach przed napisaniem pierwszej linii kodu): 1) Promocje mogłyby nasłuchiwać różnych "akcji" w systemie, takich jak: dodanie produktu do koszyka czy wyświetlanie koszyka i na tej podstawie odpowiednio modyfikować sam koszyk. 2) Koszyk sam w sobie na pewno nie może ograniczyć się tylko do jakiejś tablicy produktów, ilości i ceny pojedynczej sztuki. 3) Promocje to głównie kod PHP, w bazie danych mógłbyś się ograniczyć co najwyżej do przechowywania informacji o tym jakie promocje są przydzielone do danego produktu (osobna tabela z kluczem obcym na products.id) + jakaś konfiguracja takiej promocji. Taka konfiguracja mogłaby być nawet w postaci zserializowanej tablicy czy czegoś takiego. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 19.08.2025 - 04:55 |