Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> [gra] Epicknight
bim2
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Może ktoś pamięta jak kiedyś przedstawiałem w tym dziale grę a dokładniej jej początki. Można wtedy było jedynie poruszać się, była interakcja z innymi osobami oraz questy. Projekt od tego czasu się już trochę rozwinął i chciałbym, żebyście ocenili co do tej pory jest skończone.

Npc może zlecić nam zadanie, kupić oraz sprzedać przedmioty oraz jak mamy mało życia wyleczyć. Można walczyć z potworkami (tutaj jeszcze bardzo prosty mechanizm bo dopiero co go wprowadzamy). Questy możemy podzielić na wielozadaniowe oraz typowe przedmioty do znalezienia w skrzynkach.

Na małych monitorach zalecam poruszanie się numlockami (jeśli występuje scroll), ponieważ poruszanie strzałkami przewija stronę.

Jest bardzo dużo niedociągnięć, możliwe że są błędy ale niestety bawię się tym tylko ja oraz okresowo brat., wszystko postaram się szybko poprawiać
Otwarty jestem na wszelkie propozycję dotyczące poprawy UI lub grywalności smile.gif

Aha, gra działa na Facebooku, wiem że niektórym może to nie podchodzić ale wydaje mi się że gra będzie wymagała więcej współpracy, przynajmniej w przyszłości.



PS. Nie rozsyłamy spamu na Facebooka ani nic takiego, po prostu lepiej jak jest już to zintegrowane od początku z nim.

Pozdrawiam, Michał Hernas.


Edycja:

Poza Facebookiem
Adres do rejestracji: http://epicknight.com/Epicknight-registerForm/
Adres do logowania: http://epicknight.com/Epicknight-loginForm/

Ten post edytował bim2 30.06.2010, 15:05:55


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
phpion
post
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 6 072
Pomógł: 861
Dołączył: 10.12.2003
Skąd: Dąbrowa Górnicza




Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 15:28:25 ) *
Aha, gra działa na Facebooku, wiem że niektórym może to nie podchodzić ale wydaje mi się że gra będzie wymagała więcej współpracy, przynajmniej w przyszłości.

No ale mógłbyś ją wystawić też gdzieś indziej, szczególnie jeśli dajesz ją na forum do oceny.
Cytat
Zarejestruj się na Facebooku, aby korzystać z aplikacji EpicKnight.

Nie mam tam konta, rejestrować się nie mam zamiaru, a szkoda, bo z tego co pamiętam (z filmików) to gierka zapowiadała się bardzo ciekawie.
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


No to w takim razie dopisze jakies zew. logowanie.

Poza Facebookiem
Adres do rejestracji: http://epicknight.com/Epicknight-registerForm/
Adres do logowania: http://epicknight.com/Epicknight-loginForm/

Ten post edytował bim2 30.06.2010, 15:05:40


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
pedro84
post
Post #4





Grupa: Nieautoryzowani
Postów: 2 249
Pomógł: 305
Dołączył: 2.10.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 15:48:22 ) *
No to w takim razie dopisze jakies zew. logowanie.

Dopisz, dopisz bo też chętnie zobaczę! winksmiley.jpg

Moim zdaniem, tworzenie czegoś co jest zależne od posiadania konta na jakimś portalu nie jest najlepszym rozwiązaniem, musi być możliwość zakładania konta poza tym serwisem.


--------------------
Google knows the answer...
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tak, tylko że w grze występować będzie system sprzymierzeńców, taka auto reklama. Zaproś n przyjaciół to masz bonusy. Widocznie dla pozafacebookowych konta będziemy musieli dopisać jakąś wysyłkę emaili winksmiley.jpg


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Kildyt
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 869
Pomógł: 53
Dołączył: 20.10.2003
Skąd: Przeworsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Połączenie gry z fb jest chyba najlepszym wejściem na start, ale jeszcze dużo pracy, żeby gra stała się użyteczna. Na razie cieszy jako ciekawostka, interesuje (głównie programistów), ale nie jest atrakcyjna dla gracza.
Denerwuje malutki świat (wymiary dobre na komórkę), powolne działanie i wczytywanie się mapy podczas przemieszczania się. Brakuje płynnych animacji. Szkoda, że dymki z czata nie pojawiają się obok postaci, a w osobnym boxie, który zasłania ekran świata. Boję się, czy serwer wytrzyma naporu większej ilości użytkowników online.
Jeżeli gra stanie się bardziej użyteczna i atrakcyjna to z pewnością będzie to miły dodatek do fb. winksmiley.jpg Powodzenia!

PS Myślałeś nad zastosowaniem canvas-a?


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tak, dużo jeszcze pracy przede mną, ale dużo także powstała od ostatniej wersji smile.gif

Świat malutki, ale z możliwością rozbudowy. Wgrana mapa jest tylko pokazową, quest, npc i potworki także. Edytor mapy jest gotowy, questów w skrzynkach także, edytor npc i zadań właśnie się pisze. :]

Czy wytrzyma? Nie mam pojęcia. Całość działa przy użyciu memcache także mam nadzieję, że jakoś się uda. Zresztą mamy nadzieję może rozbić to na kilka podświatów jakby. Tzn, mapa jest ciągła, nie trzeba klikać żeby gdzieś przejść (nie reloaduje strony z nową mapka tylko w biegu je czyta). Jeśli okaże się że serwer wytrzyma tylko powiedzmy 100 graczy, stworzymy takie "portale" które faktycznie przeniosą nas na inny serwer z inną mapą ale dla nas będzie to wyglądało jak zmiana lokacji.

Co do chatu świetny pomysł i postaram się go jak najszybciej wprowadzić winksmiley.jpg

Czemu powolne działanie? I gdzie zauważyłeś brak płynnych animacji? winksmiley.jpg Mapka ma preloadery zrobione, także zanim gdzieś wejdziesz powinno się to wczytać. oO

PS. Co do canvas. Gra jest już na takim etapie, ze praktycznie musiałbym ją przepisać od nowa na co nie mam czasu i sił.

Ten post edytował bim2 30.06.2010, 21:34:13


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Kildyt
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 869
Pomógł: 53
Dołączył: 20.10.2003
Skąd: Przeworsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 22:32:43 ) *
Czemu powolne działanie? I gdzie zauważyłeś brak płynnych animacji? winksmiley.jpg Mapka ma preloadery zrobione, także zanim gdzieś wejdziesz powinno się to wczytać. oO
Często podczas przemieszczania się postać staje na kilka milisekund. Głównie chodzi o brak dynamiki. Bohaterowie chodzą IMHO w żółwim tempie.

Cytat(bim2 @ 30.06.2010, 22:32:43 ) *
PS. Co do canvas. Gra jest już na takim etapie, ze praktycznie musiałbym ją przepisać od nowa na co nie mam czasu i sił.
Rozumiem, ale w przyszłości możesz natrafić jeszcze na wiele problemów, a ten nowy obiekt daje wiele możliwości. winksmiley.jpg


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
ayeo
post
Post #9





Grupa: Przyjaciele php.pl
Postów: 1 202
Pomógł: 117
Dołączył: 13.04.2007
Skąd: 127.0.0.1

Ostrzeżenie: (0%)
-----


@bim2 jesteś mega Świr biggrin.gif Zajebista!


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(ayeo @ 30.06.2010, 23:31:02 ) *
@bim2 jesteś mega Świr biggrin.gif Zajebista!

Dziękować. smile.gif

Co do chatu, zastanawiam się, bo zależy mi żeby wszyscy na całym świecie mogli ze sobą gadać. Nie tylko ci co są obok. Można oczywiście rozdzielić w takim razie to na Chat Globalny oraz input do rozmowy z bliskimi osobami smile.gif

Edycja:
Zwiększyłem prędkość chodzenia, jest lepiej ale za to mogą pojawić się lagi w widzeniu innych graczy.

Co do Canvas, na razie mnie nie przekonuje: http://srodek.info/blog/328/obsluga-klawia...raz-licznik-fps Przykład z tego wpisu na FF generuje mi 10fps sad.gif

Ten post edytował bim2 30.06.2010, 23:24:45


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Quantum
post
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 450
Pomógł: 84
Dołączył: 27.11.2008
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


jestem pod wrażeniem, gratuluje smile.gif gierka może być konkretna winksmiley.jpg
Go to the top of the page
+Quote Post
foxbond
post
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 162
Pomógł: 12
Dołączył: 20.12.2009
Skąd: Siedlce

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Popraw kolizje bo mi na google chrome potworki wchodzą jeden na drugiego.
Gra bardzo mi się podoba, chciałem zrobić coś podobnego ale to ponad moje umiejętności dry.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
#luq
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 589
Pomógł: 91
Dołączył: 22.05.2008
Skąd: Gliwice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ładne, fajne, zajebiste winksmiley.jpg

Zastanawia mnie, że zdarzyło mi się iść i przez chwilę zamiast mapy mam wszystko takie brązowe, oczywiście jakieś lagi na necie/serwie i nie zdążyło mi wczytać mapy. Tylko zastanawia mnie dlaczego wszystko miałem brązowe. Widzę, że mapa normalna - kafelkowa, więc takie niewczytanie mapy jest możliwe na krańcach w tą stronę gdzie się poruszamy, prawda? Bo resztę obrazków mamy już w cache`u...

Zamień jQuery na najnowszą wersje, zawsze to jakiś zastrzyk szybkości, niewielkiej ale zawsze smile.gif

Cytat
Co do Canvas, na razie mnie nie przekonuje: http://srodek.info/blog/328/obsluga-klawia...raz-licznik-fps Przykład z tego wpisu na FF generuje mi 10fps

Ja mam średnio ~60fps. Również jestem za canvasem, będzie prościej pisać.

Edit
Bo teraz zauważyłem, że można klikać. Na canvas`ie tego nie wykonasz lub będzie to trudne. Z tego też powodu zrezygnowałem z canvas`a w mojej gierce.

Ten post edytował #luq 1.07.2010, 10:09:25


--------------------
Moja gra - scraby.io
Go to the top of the page
+Quote Post
kapuch
post
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 389
Pomógł: 69
Dołączył: 26.04.2010
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Gra super, jesli ja poprawisz i bedzie gralo sporo osob, to i ja wejde od czasu do czasu pograc.
Popraw skrzynki, z ktorych dostaje sie darmowe itemy, bo jak narazie to mozna w nie klikac i klikac i za kazdym razem mam item smile.gif
No i doczepil bym sie jeszcze do systemu walki, a konkretnie do sposobu w jaki "wypadaja" itemy z przeciwnika - fajnie by bylo gdybys to zrobil tak jak w WOWie, ze po smierci potworaka otwiera sie cialo, w ktorym sa przedmioty, albo sposob mniej wymagajacy - przedmioty spadaja na ziemie smile.gif
Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa.
Jak dla mnie gra fajna, jesli poprawisz to co napisalem + to co inni napisali i do tego przyspieszysz ja nieco to bedzie SUPER.
Gratuluje pomyslu i wykonania.

EDIT: Dodam jeszcze ze jestem mile zaskoczony zurzuciem zasobow dla tej gierki, przy niektorych flash'owkach wentylator w moim laptopie szaleje, a tutaj cisza winksmiley.jpg

EDIT2: Jak narazie nie spotkalem zywej duszy, a szkoda, bo jestem ciekaw jak wyglada sprawa lagow smile.gif

Ten post edytował kapuch 1.07.2010, 10:42:02


--------------------
Nie chce "Pomógł", aktualna ilość (69) w pełni mnie satysfakcjonuje :)
Go to the top of the page
+Quote Post
Wicepsik
post
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 575
Pomógł: 299
Dołączył: 26.03.2009

Ostrzeżenie: (20%)
X----


Cytat(foxbond @ 1.07.2010, 08:15:17 ) *
Popraw kolizje bo mi na google chrome potworki wchodzą jeden na drugiego.


Na firefox też tak mam. Gra fajnie Ci wyszła smile.gif Czy atakowanie potwora, który jest od ciebie kilka kratek dalej nie jest błędem ?


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Czy atakowanie potwora, który jest od ciebie kilka kratek dalej nie jest błędem ?

Tak to błąd. Nie wykrywam jeszcze odległości od potworka bo zastanawiam się jak to rozwiązać. Sprawa wygląda tak, że serwer losuje gdzie ma wrzucić potworki na mapie, ale chodzenie załatwia już js. Więc w js dam ograniczenie a praktycznie to wystarczy wejść na obszar respa i wywołać daną akcję (otworzyć url).

Co do kolizji, nie pomyślałem o tym, żeby potworki nie mogły na siebie wchodzić, poprawi się.

Co do wczytywania mapy. Mapa jest robiona jako background np. url(map11-12.gif); Jedna mapa to kilka kratek, nie ma tak ze doczytuje te kratki z boków bo przeglądarka nie wyrabiała kiedy dla osobnych divów wczytywałem kratki. To była masakra. Spróbuję wymusić cache na przeglądarkach, bo narazie liczyłem na samodzielność ich.

Cytat
Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa.

Quest Error znaczy, że skrzynka questowa stoi na mapie (id ustawiane w confingach lub jaku uniqueId na mapie) a nie ma przypisanego questa. W sumie to wystarczy jak będę pisał tutaj nie ma niczego lub coś w tym stylu.

Co do zaczynania questów, u mnie działa to na zasadzie eventów. Otwierasz skrzynke z questem o id 2 to dostajesz event 22 (1 cyfra to identyfikator). Npc ma w bazie pole jakie eventy potrzeba żeby móc wybrać daną rozmowę. Dlatego można iść zerwać gałązkę życia a później rozmawiać z npc. Niedługo pojawi się Quest Book winksmiley.jpg

Edycja:
http://epicknight.com/awe-editor.rar - jeśli ktoś chce zobaczyć edytor map smile.gif

Edycja 2:
Questy poprawione, po informacji że wykonałeś questa brakło return; smile.gif Dziś wyjeżdżam ale jak tylko mi podłączą internet na wsi to zabiorę się za poprawę tego co pisaliście i sugestie dotyczącą chata wystosowanaprzez kildyta smile.gif Dzięki za miłe słowa.

Ten post edytował bim2 1.07.2010, 11:31:02


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Fifi209
post
Post #17





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 655
Pomógł: 556
Dołączył: 17.03.2009
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(kapuch @ 1.07.2010, 11:33:52 ) *
Gra super, jesli ja poprawisz i bedzie gralo sporo osob, to i ja wejde od czasu do czasu pograc.
Popraw skrzynki, z ktorych dostaje sie darmowe itemy, bo jak narazie to mozna w nie klikac i klikac i za kazdym razem mam item smile.gif
No i doczepil bym sie jeszcze do systemu walki, a konkretnie do sposobu w jaki "wypadaja" itemy z przeciwnika - fajnie by bylo gdybys to zrobil tak jak w WOWie, ze po smierci potworaka otwiera sie cialo, w ktorym sa przedmioty, albo sposob mniej wymagajacy - przedmioty spadaja na ziemie smile.gif
Poza tym jak klikam na jedna ze skrzynek mam napis "Quest Error" - komunikat malo konkretny, bo nie wiadomo czy cos sie sypnelo i jest jakis blad, czy moze poprostu nie mam zaczetego danego questa.
Jak dla mnie gra fajna, jesli poprawisz to co napisalem + to co inni napisali i do tego przyspieszysz ja nieco to bedzie SUPER.
Gratuluje pomyslu i wykonania.

EDIT: Dodam jeszcze ze jestem mile zaskoczony zurzuciem zasobow dla tej gierki, przy niektorych flash'owkach wentylator w moim laptopie szaleje, a tutaj cisza winksmiley.jpg

EDIT2: Jak narazie nie spotkalem zywej duszy, a szkoda, bo jestem ciekaw jak wyglada sprawa lagow smile.gif


Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? haha.gif

@topic
Nawet fajne, poprawisz te błędy i będzie dobrze. Rozmiar - to trzeba zmienić bo źle się gra...
Ilość żądań do serwera akurat mnie przeraża...

@edit
Fajny edytor map ;p wszystko jest bardzo podobne do Tibii - tylko mi się tak wydaje? haha.gif

Ten post edytował fifi209 1.07.2010, 11:29:38


--------------------
Zainteresowania: C#, PHP, JS, SQL, AJAX, XML, C dla AVR
Chętnie pomogę, lecz zanim napiszesz: Wujek Google , Manual PHP
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #18





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(fifi209 @ 1.07.2010, 12:22:40 ) *
Może dlatego że to nie jest we flashu pisane? haha.gif

@topic
Nawet fajne, poprawisz te błędy i będzie dobrze. Rozmiar - to trzeba zmienić bo źle się gra...
Ilość żądań do serwera akurat mnie przeraża...

@edit
Fajny edytor map ;p wszystko jest bardzo podobne do Tibii - tylko mi się tak wydaje? haha.gif

Może przez to, że dużo grałem w Tibię, ale takze dużo czerpie z WoWa (np system sprzedaży przedmiotów albo npckowie). Przyznam się, że sprity są zapożyczone z Tibia Me (dla komórek), dlatego że nie mamy jeszcze grafika. Na szczęście osoba która wspomaga mnie finansowo w tym projekcie obiecała zamówić sprity jak tylko gra będzie już na ukończeniu.

Inne osoby można widzieć, zobaczyć można jak się poruszają plus jest prywatny chat (trochę brzydki bo nie miałem czasu). Kiedyś na początku projektu działała wymiana przedmiotów między graczami, niestety już nie działa a kod z tego mam tak zagmatwany (sprzed 2 lat), że od nowa będę pisał.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Quantum
post
Post #19





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 450
Pomógł: 84
Dołączył: 27.11.2008
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


co do ilości żądań, ich ilość rzeczywiście szokuje.. jak to widzisz przy większej liczbie graczy ? aktualnie 4 żadąnia ajax-owe /s. na jednego gracza to zabójcza dawka, pomnożyć przez 100 graczy, o których pisałeś.. cool.gif

Ten post edytował Quantum 1.07.2010, 11:49:40
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post
Post #20





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




mam ff.3.6.6 :
gdy klikam na kolesia stojącego na drodze pojawia mi się chmurka z linkami , linków nie da się kliknąć bo chmurka lata za kursorem ...
gdy dochodzę do skrzyni na wysepce (nie ta pierwsza z zbroją) dostaje info quest error - wiele mi to mówi...
Go to the top of the page
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 21.08.2025 - 06:00