Gra online piłkarzyki, Jaka forma streamingu danych/język programowania są najlepsze |
Gra online piłkarzyki, Jaka forma streamingu danych/język programowania są najlepsze |
16.06.2010, 18:28:11
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 1 Dołączył: 21.11.2006 Skąd: Ozorków Ostrzeżenie: (0%) |
Witam,
zastanawiam się nad stworzeniem gry online, w której na jedną grę przypadać będzie 6 osób(3 vs 3) oraz gracze obserwatorzy. Gra będzie piłkarzykami online, w którym każdy gracz kieruje jedną postacią. Zastanawia mnie jakie są najlepsze/najszybsze rozwiązania, których można użyć do stworzenia takiej aplikacji? W jaki sposób przeprowadzić wymianę danych o położeniu poszczególnych postaci oraz piłki pomiędzy wieloma internautami w czasie rzeczywistym? Jakie języki dadzą największą oszczędność zasobów serwera w stosunku do ilości działań jakie ma wykonać system (różna siła uderzenia, dokładność podań postaci)? Wiem już, że raczej http streaming nie będzie w stanie sobie z tym poradzić, zatem w grę wchodzą zapewne alternatywne protokoły. Będę bardzo wdzięczny za Twoje przemyślenia w tym temacie. -------------------- Wykonujemy strony www, wśród naszych produktów są także system rezerwacji online oraz system monitorowania pozycji w wyszukiwarkach
|
|
|
16.06.2010, 18:48:10
Post
#2
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) |
Moim zdaniem Java nada się do tego celu świetnie, weźmy takie portale jak zagraj.pl czy kurnik tam wszystko jest oparte o javę.
-------------------- Zainteresowania: C#, PHP, JS, SQL, AJAX, XML, C dla AVR
Chętnie pomogę, lecz zanim napiszesz: Wujek Google , Manual PHP |
|
|
16.06.2010, 18:48:23
Post
#3
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa |
Pewnie c/c++ i sockety .
|
|
|
17.06.2010, 07:37:16
Post
#4
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 226 Pomógł: 25 Dołączył: 4.07.2007 Skąd: Berlin Ostrzeżenie: (0%) |
Na stronie to flash albo java najlepiej
-------------------- |
|
|
17.06.2010, 09:53:24
Post
#5
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa |
Autor powiedział że chce grę online , nie powiedział że koniecznie w przeglądarce.
|
|
|
17.06.2010, 09:57:45
Post
#6
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 38 Pomógł: 1 Dołączył: 21.11.2006 Skąd: Ozorków Ostrzeżenie: (0%) |
Faktycznie nie napisałem czy gra ma funkcjonować poprzez przeglądarkę, ale tak, interesują mnie głównie technologie, które mogą obsłużyć przeglądarki.
Jak to jest w przypadku flasha? Da radę podołać prędkością dla kilku graczy jednocześnie? NIe będzie się zacinać podczas przekazywania danych? -------------------- Wykonujemy strony www, wśród naszych produktów są także system rezerwacji online oraz system monitorowania pozycji w wyszukiwarkach
|
|
|
17.06.2010, 10:30:20
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 283 Pomógł: 34 Dołączył: 21.03.2008 Ostrzeżenie: (0%) |
To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło.
-------------------- Free Web Tools - narzędzia dla programistów, webdeveloperów i specjalistów seo...
|
|
|
18.06.2010, 14:40:58
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 4 655 Pomógł: 556 Dołączył: 17.03.2009 Skąd: Katowice Ostrzeżenie: (0%) |
To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło. Prościej napisać w javie jedno i drugie, mniej kombinacji. ;] -------------------- Zainteresowania: C#, PHP, JS, SQL, AJAX, XML, C dla AVR
Chętnie pomogę, lecz zanim napiszesz: Wujek Google , Manual PHP |
|
|
18.06.2010, 20:08:12
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 662 Pomógł: 45 Dołączył: 26.03.2007 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) |
Jeśli przeglądarkowa to java albo flash, jeśli nie to praktycznie wszystko
|
|
|
18.06.2010, 20:13:16
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 471 Pomógł: 89 Dołączył: 29.07.2008 Skąd: Warszawa Ostrzeżenie: (0%) |
moim zdaniem rozpisz sobie jakie dokladnie zalozenia ma gra: czy wszystko jest realtime, jakie dopuszczac opoznienia, jak wazna jest dla Ciebie kontrola bledow transmisji itp pozniej zastanow sie nad oprawa graficzna, skalowalnoscia etc
a dopiero pozniej wybieraj technologie i ewentualnie odrzucaj http streaming w tym momencie chcialbys zeby ktos wylozyl Ci tutaj tabele 20x20 gdzie przy kazdym jezyku/technologii bedzie waga 1-10 jak dobrze sobie poradzi z tym czy tamtym - nie da sie dobrze odpowiedziec na Twoje pytanie bo jest zbyt ogolne Ten post edytował yevaud 18.06.2010, 20:14:51 |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 13.06.2024 - 09:17 |