Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Gra online piłkarzyki, Jaka forma streamingu danych/język programowania są najlepsze
Kamil Rybczyński
post 16.06.2010, 18:28:11
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 38
Pomógł: 1
Dołączył: 21.11.2006
Skąd: Ozorków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam,

zastanawiam się nad stworzeniem gry online, w której na jedną grę przypadać będzie 6 osób(3 vs 3) oraz gracze obserwatorzy.
Gra będzie piłkarzykami online, w którym każdy gracz kieruje jedną postacią.


Zastanawia mnie jakie są najlepsze/najszybsze rozwiązania, których można użyć do stworzenia takiej aplikacji?

W jaki sposób przeprowadzić wymianę danych o położeniu poszczególnych postaci oraz piłki pomiędzy wieloma internautami w czasie rzeczywistym?

Jakie języki dadzą największą oszczędność zasobów serwera w stosunku do ilości działań jakie ma wykonać system (różna siła uderzenia, dokładność podań postaci)?


Wiem już, że raczej http streaming nie będzie w stanie sobie z tym poradzić, zatem w grę wchodzą zapewne alternatywne protokoły.


Będę bardzo wdzięczny za Twoje przemyślenia w tym temacie.


--------------------
Wykonujemy strony www, wśród naszych produktów są także system rezerwacji online oraz system monitorowania pozycji w wyszukiwarkach
Go to the top of the page
+Quote Post
Fifi209
post 16.06.2010, 18:48:10
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 655
Pomógł: 556
Dołączył: 17.03.2009
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Moim zdaniem Java nada się do tego celu świetnie, weźmy takie portale jak zagraj.pl czy kurnik tam wszystko jest oparte o javę.


--------------------
Zainteresowania: C#, PHP, JS, SQL, AJAX, XML, C dla AVR
Chętnie pomogę, lecz zanim napiszesz: Wujek Google , Manual PHP
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post 16.06.2010, 18:48:23
Post #3





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




Pewnie c/c++ i sockety .
Go to the top of the page
+Quote Post
bartg
post 17.06.2010, 07:37:16
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 226
Pomógł: 25
Dołączył: 4.07.2007
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Na stronie to flash albo java najlepiej smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post 17.06.2010, 09:53:24
Post #5





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




Autor powiedział że chce grę online , nie powiedział że koniecznie w przeglądarce.
Go to the top of the page
+Quote Post
Kamil Rybczyński
post 17.06.2010, 09:57:45
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 38
Pomógł: 1
Dołączył: 21.11.2006
Skąd: Ozorków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Faktycznie nie napisałem czy gra ma funkcjonować poprzez przeglądarkę, ale tak, interesują mnie głównie technologie, które mogą obsłużyć przeglądarki.


Jak to jest w przypadku flasha? Da radę podołać prędkością dla kilku graczy jednocześnie? NIe będzie się zacinać podczas przekazywania danych?


--------------------
Wykonujemy strony www, wśród naszych produktów są także system rezerwacji online oraz system monitorowania pozycji w wyszukiwarkach
Go to the top of the page
+Quote Post
nmts
post 17.06.2010, 10:30:20
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 283
Pomógł: 34
Dołączył: 21.03.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło. winksmiley.jpg


--------------------
Free Web Tools - narzędzia dla programistów, webdeveloperów i specjalistów seo...
Go to the top of the page
+Quote Post
Fifi209
post 18.06.2010, 14:40:58
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 655
Pomógł: 556
Dołączył: 17.03.2009
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(nmts @ 17.06.2010, 11:30:20 ) *
To zależy od serwera głównie, we flashu robisz tylko klienta, a serwer np. c++ jak Spawnm napisał za pomocą socketów i hulać powinno aż miło. winksmiley.jpg


Prościej napisać w javie jedno i drugie, mniej kombinacji. ;]


--------------------
Zainteresowania: C#, PHP, JS, SQL, AJAX, XML, C dla AVR
Chętnie pomogę, lecz zanim napiszesz: Wujek Google , Manual PHP
Go to the top of the page
+Quote Post
Moli
post 18.06.2010, 20:08:12
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 662
Pomógł: 45
Dołączył: 26.03.2007
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jeśli przeglądarkowa to java albo flash, jeśli nie to praktycznie wszystko smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
yevaud
post 18.06.2010, 20:13:16
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 471
Pomógł: 89
Dołączył: 29.07.2008
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


moim zdaniem rozpisz sobie jakie dokladnie zalozenia ma gra: czy wszystko jest realtime, jakie dopuszczac opoznienia, jak wazna jest dla Ciebie kontrola bledow transmisji itp pozniej zastanow sie nad oprawa graficzna, skalowalnoscia etc
a dopiero pozniej wybieraj technologie i ewentualnie odrzucaj http streaming smile.gif

w tym momencie chcialbys zeby ktos wylozyl Ci tutaj tabele 20x20 gdzie przy kazdym jezyku/technologii bedzie waga 1-10 jak dobrze sobie poradzi z tym czy tamtym - nie da sie dobrze odpowiedziec na Twoje pytanie bo jest zbyt ogolne smile.gif

Ten post edytował yevaud 18.06.2010, 20:14:51
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 13.06.2024 - 09:17