![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 29.10.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Witam!
Chciałbym się dowiedzieć jaki jest najskuteczniejszy i najbezpieczniejszy sposób komunikacji między Flashem (AS3) a PHP? Głównie zależy mi na wysyłaniu wyników z Flasha do PHP. Wiem, że jest coś takiego jak LoadVars() czy AMFPHP, ale czy istnieją lepsze rozwiązania? Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam, Ziem! |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk ![]() |
Zależy jak kto woli
Do wysyłania służy klasa URLRequest + URLLoader do xmli, jsonów stringów itd. AMFPHP jest najłatwiejszy od strony flasha ale wymaga więcej działan po stronie php. Lecz stosowanie xmla badz jsona bedzie uniwersalne zarowna dla ajaxa, flasha a takze wiele innych technologii. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 29.10.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zależy jak kto woli Do wysyłania służy klasa URLRequest + URLLoader do xmli, jsonów stringów itd. AMFPHP jest najłatwiejszy od strony flasha ale wymaga więcej działan po stronie php. Lecz stosowanie xmla badz jsona bedzie uniwersalne zarowna dla ajaxa, flasha a takze wiele innych technologii. Może dokładniej opiszę o co mi chodzi. Załóżmy, że mam stronę na której użytkownicy zdobywają punkty za wygraną w jakieś grze (wiadomo, gierki są we Flashu, a strona PHP + MySQL). W bazie MySQL trzymam te punkty. Teraz zastanawiam się nad najlepszym rozwiązaniem problemu dodawania punktów użytkownikom. Myślałem nad tym, aby po zakończonej grze Flash wywoływał jakiś tam plik który przechwytywałby zmienne POST i zapisywał je (dodawał punkty) do bazy. Wiadomo, URLRequest i URLLoader będą akurat, ale czy to rozwiązanie jest bezpieczne? Czy istnieje w tym przypadku możliwość, że "cwany" użytkownik sam będzie nabijał sobie punkty? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 15 467 Pomógł: 1451 Dołączył: 25.04.2005 Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów ![]() |
Cytat Wiadomo, URLRequest i URLLoader będą akurat, ale czy to rozwiązanie jest bezpieczne? Czy istnieje w tym przypadku możliwość, że "cwany" użytkownik sam będzie nabijał sobie punkty? Będzie mógł, nawet wtedy, gdy zrobisz odpowiednio cwany algorytm.
Summa summarum, zmiana sposobu przekazywania danych raczej na niewiele się zda... Pisałem na podstawie własnych doświadczeń; niech ktoś mnie poprawi, jeśli jestem w błędzie. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 29.10.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Będzie mógł, nawet wtedy, gdy zrobisz odpowiednio cwany algorytm.
Summa summarum, zmiana sposobu przekazywania danych raczej na niewiele się zda... Pisałem na podstawie własnych doświadczeń; niech ktoś mnie poprawi, jeśli jestem w błędzie. No właśnie o to mniej więcej mi chodziło, dodatkowo zastanawiałem się, co by było gdyby taki delikwent odgadł lub jakoś odczytał ze zdekodowanej gry/animacji informacje: co i do jakiego pliku zostaje wysyłane w momencie wygranej/przegranej. W ten sposób mógłby w kółko "nabijać" sobie punkty, wysyłając odpowiednie dane (POST). Czy istnieje możliwość zabezpieczenie się przed tego typu działaniami? Słyszałem, że można zakodować plik Flasha, ale nie wiem na ile to skuteczne... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 8 989 Pomógł: 1550 Dołączył: 8.08.2008 Skąd: Słupsk/Gdańsk ![]() |
Zapewne da się to jakoś uczynić aczkolwiek są to dość zaawansowane tychniki i wymagają dobrej znajomości kryptografii. Jeżeli nie będziesz mieć z tym ogromnego problemu to właściwie można by było to narazie olać.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 29.10.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Zapewne da się to jakoś uczynić aczkolwiek są to dość zaawansowane tychniki i wymagają dobrej znajomości kryptografii. Jeżeli nie będziesz mieć z tym ogromnego problemu to właściwie można by było to narazie olać. Myślę, że dopiero "w praniu" okaże się czy to będzie ogromny problem. Myślałem o stworzeniu czegoś, co będzie czuwać nad aktywnością użytkowników, jakiś logger czy coś podobnego. No nic coś pokombinuję. Dzięki Wam za pomoc (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) ! |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 1 332 Pomógł: 294 Dołączył: 12.10.2008 Skąd: Olkusz Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
nie da rady i szkoda zachodu... ktoś bardziej cwany nawet nie będzie analizował kodu tylko sprawdzi co jest wysyłane i jak... utrudnić możesz jeśli będziesz logował dokładniejsze zależności - by wykonać jakąś akcję trzeba wykonać inną [ale to też nie zabezpieczenie...]
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 690 Pomógł: 81 Dołączył: 6.04.2005 Skąd: Szczecin Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
zerknij na http://www.beldzio.com/flashowe-logowanie może pomoże Ci przy testowaniu tego co przychodzi / wychodzi z flasha
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 71 Pomógł: 1 Dołączył: 29.10.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Skoro nie da się tego zabezpieczyć to można spróbować jeszcze utrudnić "cwanemu" użytkownikowi życie (IMG:style_emoticons/default/biggrin.gif) .
bełdzio - dzięki za linka, na pewno się przyda (IMG:style_emoticons/default/smile.gif) . |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 20:30 |