![]() |
1. Posty w tym forum są poddawane moderacji więc nie dodawaj ich kilka razy.
2. Akceptujemy tylko wartościowe wiadomości o php lub pochodnych
3. Publikacja newsa na wortalu po moderacji oscyluje w granicach 30min
4. Wstawiane grafiki powinny mieć maksymalną szerokość 357px
Zapraszamy do uzupełniania wortalu o ciekawe informacje :)
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 4 069 Pomógł: 497 Dołączył: 11.05.2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy przeglądarka internetowa pozbawiona dodatkowych wtyczek może być użyta do uruchamiania gier 3D? Google udowadnia że tak - w zasobach Google Code pojawił się właśnie projekt, którego celem jest stworzenie portu Quake 2 na przeglądarki. Do poprawnego działania nie będzie on wymagał instalowania jakichkolwiek dodatków.
Inżynierowie Google wykorzystali w swoim porcie takie popularne standardy jak WebGL, tag <audio> obecny w specyfikacji HTML5 oraz Canvas. Jak wyjaśnił na swoim blogu Chris Ramsdale, w projekcie wykorzystano istniejący port silnika Quake II w Java, który po wielu modyfikacjach udało się uruchomić na rozwojowej wersji Chrome i kompilacji nightly silnika Webkit. Wraz z popularyzacją wykorzystanych w porcie standardów, liczba przeglądarek zdolnych do natywnej obsługi gier 3D powinna rosnąć. Ramsdale podkreślił, że choć projekt cały czas się rozwija, możliwe jest już uruchomienie Quake II na laptopie i działa on na tyle płynnie, że umożliwia to swobodną zabawę. Twórcy portu udostępnili film demonstracyjny, który pokazuje, jak w praktyce zachowuje się Quake II uruchomiony w oknie przeglądarki. Zainteresowani mogą skorzystać także z udostępnionych źródeł, instrukcji uruchamiania Quake II w oknie przeglądarki i FAQ. link |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 19.08.2025 - 18:47 |