Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Poziom informatyki w polskich szkołach
WebCM
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 375
Pomógł: 20
Dołączył: 28.07.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


O informatyzacji polski i zacofaniu polskich szkół już pisałem, ale może warto poruszyć ten temat także na forach.

Poziom informatyki w polskich szkołach jest na miernym poziomie. Wniosek nasuwa się natychmiast: musimy uczyć się sami. Poza tym jest za mało czasu, aby szczegółowo omówić tematy i nauczyć dobrych praktyk. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif)

W szkole podstawowej spotykałem się z różnymi rewelacjami (wpiszcie to w Google):
Cytat
AKAPIT - fragment tekstu między dwoma naciśnięciami klawisza ENTER

Chyba nic się nie zmieniło. Nauczyciele dalej powtarzają głupoty z prehistorycznych książek. Dawno już nie pisałem nic w Wordzie, ale w przypadku OpenOffice to kompletna bzdura. Przy domyślnej konfiguracji Enterem tworzymy nowy akapit, a zwykłe przejście do nowej linii kombinacją SHIFT+ENTER. (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

Szkoła podstawowa
Kiedyś szkoły miały 4 godziny do rozplanowania i tak chyba jest nadal. Można ten czas wykorzystać optymalnie i wcale nie potrzeba więcej. W gimnazjum tylko 2 godziny. Stanowczo za mało. Można wyrzucić godzinę techniki na rzecz informatyki. Rodzą się pytania:

1. Po co uczyć obsługi Painta?
Przecież on nie nadaje się do zaawansowanej obróbki grafiki ani algorytmów do bezstratnego skalowania obrazów! Nie mówi się o istnieniu innych programów graficznych, przeglądarek zdjęć... Zrobiłem jednak eksperyment: powiększyłem zdjęcie o 200% w Paincie oraz IrfanView (z opcją "metoda zwykła (szybciej, gorsza jakość)". Który wygrał? Zaskoczę Was - Paint. Wynika z tego, że jakiś algorytm zastosowali. Jednak nawet Lanczos nie radzi sobie z deformacjami.

A jeśli już uczyć Painta - cały materiał można zrealizować na 2 złączonych lekcjach. Bardziej zaawansowani są ograniczeni - brak gradientów, filtrów, zaawansowanego zaznaczania, warstw, przekształceń perspektywy [...]

2. Czy szkoła uczy myślenia, czy tylko ściśle określonych schematów?
Aby zaznaczyć wszystko, klikamy: Edycja -> Kopiuj
Aby zmienić rozmiar marginesów lub stron, klikamy: Plik -> Ustawienia strony
Aby włączyć internet, klikamy dwukrotnie niebieskie E na pulpicie

To takie przykłady wymyślone z palca. Wydaje mi się, że użytkownik musi znać podstawy albo nauczyć się ich przez doświadczenie i z innych źródeł, aby przestał myśleć schematami. Później zmieni się interfejs w programie i koniec. Bez przeszkolenia się nie obędzie (w pracy i tak są konieczne, aby pracownicy jak najszybciej go opanowali).

Większość programów (a szczególnie dołączone do systemu Windows) mają pomoc. Nikt nie powinien mieć problemu ze znalezieniem odpowiedniego menu, ale warto wspomnieć, że coś takiego istnieje. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

3. Czy warto tłuc Worda i Excela przez wszystkie lata?

Programy biurowe są bardzo przydatne w pracy, w szkole, w domu, na konferencjach... Ostatnio zyskują na popularności internetowe aplikacje (Google Docs) lub narzędzia do konkretnych celów, które częściowo je wypierają. Mimo wszystko trzeba uczyć Worda, Excela, PowerPointa, Accessa i ewentualnie innych programów biurowych. Należy dopuścić też OpenOffice. Pozostaje pytanie, ile godzin na to przeznaczyć.

Okazuje się, że nie można efektywnie przerobić wszystkich funkcji na kilku lekcjach. Obsługi można zapomnieć, niektóre rzeczy pominąć, dlatego powtarza się umiejętności i rozszerza w gimnazjum i szkole średniej. Wprowadzanie zaawansowanych czynności w podstawówce też jest przegięciem.

Musimy pamiętać, że informatyka to nie tylko Word i Excel. To bardzo szeroka dziedzina! Zatem ile czasu nauczyciele powinni poświęcać na pakiety biurowe? Program jest bardzo nieścisły.

4. Czy uczyć obsługi komputera od podstaw?

Wydaje się, że w 2010 roku każdy opanował system. Zaryzykuję stwierdzeniem, że większość nie zna nawet 10% funkcji, które oferuje - tak, dostępnych z GUI. (IMG:style_emoticons/default/dostal.gif)

Na pewno w IV lub V klasie trzeba uczyć SZCZEGÓŁOWEJ obsługi narzędzi:
1. Kalkulator (można przypiąć do menu Start lub stworzyć skrót bliżej)
2. Wyszukiwarka (wzmianka, aby nie usuwać przypadkowych plików)
3. Wyszukiwanie pomocy w systemie i w Internecie
4. Trochę o funkcjach przeglądarek (oraz o tym, że IE != Internet)
5. I przede wszystkim - nie bać się komputera!

5. Dlaczego tak mało mówi się o bezpieczeństwie?

Tylko dobry nauczyciel porządnie omówi temat bezpieczeństwa - może nawet w praktyce - tu przydałyby się aplikacje do wizualizacji groźnych sytuacji, aby wszystkim wiedza została w głowach.

6. Czy jesteśmy przygotowani do ewolucji informatycznej?

Teraz praktycznie wszędzie wykorzystuje się komputery. Obsługa komputerów dzisiaj nie stanowi żadnego problemu, ale ich użytkownicy mają poważne braki teoretyczne. Kto choć trochę interesuje się komputerami, podstawowej teorii sam się nauczy, dojdzie do konkluzji, ale to za mało.

O tym, że istnieją inne systemy operacyjne, coś tam może posłyszeli (tylko w którym kościele?) (IMG:style_emoticons/default/blinksmiley.gif)

7. Programowanie na poziomie podstawowym - za czy przeciw?

Czy uczyć programowania w klasach bez profilu INF? Zostawiam do dyskusji. Mimo wszystko elementy algorytmiki i innych systemów liczbowych powinny być obowiązkowe na poziomie podstawowym.

8. Poziom informatyki w klasach INF

Pozostawię bez komentarza. Tragedia. (IMG:style_emoticons/default/mad.gif)

Dyskutujmy

Może dojdziemy do ciekawych wniosków.

Dlaczego Polska ma tak dobrych informatyków? Po prostu uczą się sami z różnych źródeł i praktykują (IMG:style_emoticons/default/guitar.gif)

@blooregard: w ostatniej chwili zorientowałem się, że temat wysłałem do KiO zamiast do Hydeparku. Było za późno na zmianę.

Ten post edytował WebCM 26.03.2010, 21:45:23
Go to the top of the page
+Quote Post
8 Stron V   1 2 3 > »   
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 19)
blooregard
post
Post #2


Newsman


Grupa: Moderatorzy
Postów: 2 033
Pomógł: 290
Dołączył: 21.12.2007
Skąd: Łódź




WebCM, nie jesteś nowym użytkownikiem forum. Powinieneś wiedzieć, że takie tematy zakładamy w Hydeparku.
Przenoszę.
Go to the top of the page
+Quote Post
Turson
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 291
Pomógł: 829
Dołączył: 14.02.2009
Skąd: łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


O poziomie informatyki w gimnazjum coś wiem: word, excel, nic więcej. Porażka. Chcesz się uczyć HTML, PHP? Ucz się w domu.
Go to the top of the page
+Quote Post
MateuszS
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 429
Pomógł: 195
Dołączył: 6.10.2008
Skąd: Kraków/Tomaszów Lubelski

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Chodzę do drugiej klasy liceum o rozszerzeniu Mat-Fiz i żekomo Inf. Mam 2 informatyki w tygodniu... 3 wfy, 2 chemie, 2 biologie, 2 religie ((IMG:style_emoticons/default/exclamation.gif) !) z 5 polskich, przez co mam mało fizyki i matmy. Poziom informatyki jest na extra poziomie, 1 klasa LO - Word, Excel. I tak przez cały rok. W 2 LO zaczęliśmy Turbo Pascala ale oczywiście nikt nic nie umie, bo lekcja wygląda tak że nauczyciel każe poczytać na necie o tym a każdy sobie wchodzi na fotki, nasze-klasy itp. i tak do końca lekcji, do tej pory nie mam żadnej oceny z infy. A 'najlepsze' jest to że w 3 klasie mamy nie mieć informatyki (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

PS. To liceum jest niby takie dobre....

Ten post edytował MateuszScirka 26.03.2010, 21:41:14
Go to the top of the page
+Quote Post
webdice
post
Post #5


Developer


Grupa: Moderatorzy
Postów: 3 045
Pomógł: 290
Dołączył: 20.01.2007




Przepraszam nie czytałem poprzednich postów, ale jakiej informatyki? Jaki poziom?
Go to the top of the page
+Quote Post
Fifi209
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 655
Pomógł: 556
Dołączył: 17.03.2009
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(MateuszScirka @ 26.03.2010, 21:40:13 ) *
Chodzę do drugiej klasy liceum o rozszerzeniu Mat-Fiz i żekomo Inf. Mam 2 informatyki w tygodniu... 3 wfy, 2 chemie, 2 biologie, 2 religie ((IMG:style_emoticons/default/exclamation.gif) !) z 5 polskich, przez co mam mało fizyki i matmy. Poziom informatyki jest na extra poziomie, 1 klasa LO - Word, Excel. I tak przez cały rok. W 2 LO zaczęliśmy Turbo Pascala ale oczywiście nikt nic nie umie, bo lekcja wygląda tak że nauczyciel każe poczytać na necie o tym a każdy sobie wchodzi na fotki, nasze-klasy itp. i tak do końca lekcji, do tej pory nie mam żadnej oceny z infy. A 'najlepsze' jest to że w 3 klasie mamy nie mieć informatyki (IMG:style_emoticons/default/tongue.gif)

PS. To liceum jest niby takie dobre....

Wybacz, ale trzeba było iść do technikum... masz przedmioty zawodowe:
Oprogramowanie biurowe - word, excel, access, mysql
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Programowanie strukturalne i obiektowe

i wiele innych...
Go to the top of the page
+Quote Post
MateuszS
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 429
Pomógł: 195
Dołączył: 6.10.2008
Skąd: Kraków/Tomaszów Lubelski

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Niestety w moim mieście nie ma takich szkół, bynajmniej na pewno nie uczą w nich tego co piszesz ;]
Go to the top of the page
+Quote Post
erix
post
Post #8





Grupa: Moderatorzy
Postów: 15 467
Pomógł: 1451
Dołączył: 25.04.2005
Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów




A nie było już kiedyś podobnego tematu...?

Co do problemu - i tak ględzenie nic nie da, już wszystko zostało powiedziane, wszyscy są świadomi, tylko ci na górze są niereformowalni.
Go to the top of the page
+Quote Post
Długi
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 10
Pomógł: 0
Dołączył: 20.03.2010

Ostrzeżenie: (10%)
X----


powiem tak: też wszystko zależy od szkoły, wiadomo. Ja jestem w 1 klasie technikum informatycznego. Mam mieszane uczucia. W 1 klasie mam przedmioty :
- Multimedia i Grafika Komputerowa (MiGK)
- Systemy Operacyjne i Sieci Komputerowe (SOiSK)
- Urządzenia Techniki Komputerowej (UTK)
- Technologia Informacyjna (TI - ale to wszyscy chyba mają)

W 2 klasie wypada MiGK i TI a dochodzi:
- OB (Oprogramowanie Biurowe)
- PSiO (Programowanie Strukturalne i Obiektowe)

oraz w 3 i 4 klasie przedmiot specjalizacyjny. Jednak co do poziomu tych przedmiotów to różnie bywa. Prawda, MiGK i UTK to są boskie przedmioty, a raczej nauczyciel, bo wszystko wytłumaczy i w ogóle. TI też nawet spoko, choć tam to raczej tylko Office (tylko pytam po co skoro w 2 klasie jest OB? (IMG:style_emoticons/default/blinksmiley.gif) ) Ale SOiSK to tragedia... Same prezentacje na dany temat, które mają nas "uczyć" a wygląda to tak, że wszyscy wikipedia, ściąga i zdzierają równo, nic z tego nie rozumiejąc. Uczymy się, znaczy piszemy regułki o Windowsie, zakładam że Linuksa nawet nie ruszymy ;/

Mam nadzieję że od 2, 3 klasy będzie lepiej
Go to the top of the page
+Quote Post
WebCM
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 375
Pomógł: 20
Dołączył: 28.07.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
Wybacz, ale trzeba było iść do technikum... masz przedmioty zawodowe:
W liceum więcej nauczysz się szczególnie z przedmiotów ścisłych.

Tylko 76% uczniów zdało próbny egzamin z matematyki. W technikach - 60%, w LO - 80%, profilowanych - 50%

Cytat
1 klasa LO - Word, Excel
Na technologii informacyjnej dalej kontynuuje się Worda i Excela, ale na wyższym poziomie. Na profilach INF można dołączyć bazy danych do kompletu, bo niektórzy nie mają o nich pojęcia.

Cytat
lekcja wygląda tak że nauczyciel każe poczytać na necie o tym a każdy sobie wchodzi na fotki, nasze-klasy itp.
Problemem są chyba nauczyciele, którzy nie do końca potrafią pracować z uczniami. Po prostu większość uczniów nie wykazuje zainteresowania przedmiotem, mimo że są na profilu INF. Jeśli coś jest na ocenę - to tylko zaliczyć na 4/5 i tyle. Umiejętność zainteresowania współczesnych humanistów (nie mylić z renesansowym pojęciem) informatyką jest sztuką. (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Cytat
A 'najlepsze' jest to że w 3 klasie mamy nie mieć informatyki
Moja klasa miała po 2 godziny w tygodniu przez II i III klasę. Na początku proste algorytmy na tablicy. Później schematy blokowe w ELI (trzeba bardzo dużo klikać). Następnie C++, ale pisaliśmy programy w konsoli tylko przez kilka lekcji. Niektórzy w ogóle nie czaili, o co biega. Później Access, ale też nikomu się nie chciało (oprócz Sim City nie widziałem programu, który opiera swoje bazy nim). Na tym zakończyła się prawdziwa informatyka. Od czasu do czasu dostaliśmy jakieś zadania (np. o sieciach, o bazach, z matematyki), aby dostać ocenę. U innego nauczyciela piszą w Pascalu, ale poza tym chyba też nic.

Cytat
tylko ci na górze są niereformowalni
Czy tylko Oni? Ich trzeba w pierwszej kolejności rozliczyć za "sprawny" system szkolnictwa w Polsce. Teraz będzie jeszcze gorzej. Przy korycie ciągle te same twarze, tylko zamieniają stołki. Szkoły mają jednak duże kompetencje. Oprócz realizacji podstawowego programu mogą realizować dodatkowe zajęcia - stąd odmienna ilość godzin informatyki w różnych szkołach.

Profil INF i przedmiot "informatyka" zobowiązuje. W przypadku małego zainteresowania przedmiotem ze strony uczniów trzeba podjąć inne kroki. Może w takim razie warto zapytać, co chcieliby robić na lekcjach (algorytmy, C++, Pascal, sprzęt, aplikacje okienkowe, HTML, zadania z programowania i algorytmiki, budowa i działanie sieci komputerowych, Linux - instalacja i odpalenie to nie problem, a nawet matma). Dziedzin jest mnóstwo. Nawet najlepsi uczniowie woleliby grać lub siedzieć w sieci, czasami pozostaje tylko "musi jak na Rusi".

Ten post edytował WebCM 26.03.2010, 23:03:49
Go to the top of the page
+Quote Post
Wicepsik
post
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 575
Pomógł: 299
Dołączył: 26.03.2009

Ostrzeżenie: (20%)
X----


W tamtym roku miałem zajebistą babkę od oprogramowania biurowego. Zawsze jak coś było nowego to wszystko tłumaczyła. Każdy przycisk w wordzie/xcelu. Niestety do innej szkoły poszła pracować i mam teraz z facetem którego nie interesuje o czy coś robimy czy nie. A na pytanie - Do czego służą raporty? - Można je wydrukować. I już nie dostanie się oceny niedostatecznej (IMG:style_emoticons/default/haha.gif)

Ten post edytował Wicepsik 26.03.2010, 23:23:27
Go to the top of the page
+Quote Post
athabus
post
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 898
Pomógł: 48
Dołączył: 2.11.2005
Skąd: Poznań

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Akurat mam coś do powiedzenia z tej drugiej strony (swego czasu trochę "dorabiałem" na uczelni).
1) jeśli chodzi o "humanistów" wspomnianych przez WebCM - to trudno się nie zgodzić. Nadal nie rozumiem, dlaczego do tych ludzi nie dociera, że to czego nauczą się na informatyce będzie jedną z niewielu rzeczy, które wykorzystają w pracy/życiu. Każdy zakłada, że potrafi obsługiwać worda/excela czy szukać informacji w sieci, a prawda jest taka, że w 90% przypadków wiedza kończy się na zmianie wielkości czcionki. Prawie nikt nie potrafi takich rzeczy jak:
- bezwzrokowe pisanie na klawiaturze
- obsługa worda w zakresie takich podstaw jak praca ze stylami, spisami treści, etykietami do obiektów etc.
- obsługa excela z zakresu pisania nawet prostych formuł, łączenia funkcji w większe wyrażenia, używania formatowani warunkowego czy używania funkcji logicznych
- internet... dla większości szukanie informacji w sieci to TYLKO Google (i TYLKO podstawowa wersja bez wyszukiwania zaawansowanego). Obsługa takich rzeczy jak np. RSS - nie spotkałem w czasie kilku lat chyba ani jednej osoby, która wiedziałaby co to jest. Pierwsze zajęcia często musiałem poświęcać na omówienie przeglądarki bo nikt nie potrafił jej poprawnie obsługiwać - np. nie wiedział o możliwości otwierania linków zakładkach środkowym klawiszem myszy, używania dodatków w firefox itp.
Ogólnie poziom "humanistów" określę jednym słowem ŻENADA. A co gorsza wydaje im się, że potrafią posługiwać się komputerami. A co jeszcze gorsze większość nauczycieli na poprzednich etapach edukacji nie wyprowadziła ich z tego błędu bo prawdopodobnie są na tym samym poziomie co oni - czytając opisy osób będących teraz w licemu/gimnazju/technikum o lekcjach polegających na przeglądaniu internetu mam pojęcie skąd to się bierze.

Tu poczyniłem jeszcze jedną dziwną obserwację. Pracowałem na studiach zaocznych z osobami "starszymi", tj. takimi które nie wychowały się w erze komputerów. O dziwo bardzo często szybciej chwytały o co chodzi niż dwudziestolatkowie... Coś mi się wydaje, że nowe pokolenie w dużej mierze jest pozbawione umiejętności uczenia się.

Najbardziej irytowało mnie podejście do przedmiotu "to tylko informatyka - my jesteśmy humanistami". Niestety w szkołach brakuje kadry, która potrafi uczyć informatyki,, przez co jest to przedmiot z kategorii technika/religia i tak traktują go uczniowie. Na każdym etapie tj. podstawówka/gimnazjum/licemu/studia są przerabiane te same programy i teoretycznie te same zagadnienia, jak to się zatem dzieje, że na studia docierają osoby, które nie mają opanowane nawet podstaw?

2) Miałem też przyjemność pracowania na informatycznych kierunkach i powiem, że wcale nie jest dużo lepiej. Uczelnia co prawda prywatna, ale dalej nie rozumiem dlaczego 80% studentów ograniczało się do tego co było na zajęciach. Kompletny brak chęci do poszerzania informacji - przecież wiadomo, że nie da się nikogo nauczyć programowania w ciągu 20-30 godzin zajęć. Dlaczego takie osoby idą na informatykę? Co one potem chcą robić?
Tu jest o tyle dobrze, że jest sporo osób, które przynajmniej rozumieją, że będą się tym zajmować w przyszłości i nawet zaczynając od zera starają się zdobyć wiedzę - niestety zdecydowana większość chce tylko zaliczyć...

//edit
dodam jeszcze, że nauczyciele informatyki w szkołach podstawowych/średnich to osoby z reguły po studiach uzupełniających. Np. pani była przedszkolanką, ale w związku z niżem dyrekcja wysłała ją na roczne/dwuletnie studia zaoczne i uczy teraz informatyki. Moja siostra jest takim przypadkiem - boi się, żeby nie spotkać ucznia, który umie więcej od niej ;-)

Ten post edytował athabus 26.03.2010, 23:30:40
Go to the top of the page
+Quote Post
jareeny
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 226
Pomógł: 23
Dołączył: 2.10.2007
Skąd: Słupsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


a ja jestem w 2 klasie LO profil mat-inf i rozszerzony angielski i powiem Ci, że 90% osób umie więcej niż gościu od informatyki :] a co w programie? no był C++, na razie przerwa na bazy danych (access :/) a potem powrót do C++.
Najgorsze jest to, że szkoły są uzależnione od programów narzuconych przez ministerstwo, gdzie układają je osoby nie mające zielonego pojęcia o informatyce. Tak samo denerwuje mnie uzależnienie od softu MS. Wszystko musi być MS, jakby nie było tańszych, lepszych zamienników.

Go to the top of the page
+Quote Post
Fifi209
post
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 655
Pomógł: 556
Dołączył: 17.03.2009
Skąd: Katowice

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(jareeny @ 27.03.2010, 09:49:11 ) *
Tak samo denerwuje mnie uzależnienie od softu MS. Wszystko musi być MS, jakby nie było tańszych, lepszych zamienników.

Pozwól, że wytłumaczę szkoły mają te licencje tak naprawdę za grosze bo MS zależy, aby uczniowie pracowali na ich programach, skoro nauczą się obsługi tego programu to teoretycznie będą chcieli z niego korzystać w przyszłości, gdyż obsługę będą mieli w małym palcu.
Go to the top of the page
+Quote Post
erix
post
Post #15





Grupa: Moderatorzy
Postów: 15 467
Pomógł: 1451
Dołączył: 25.04.2005
Skąd: Szczebrzeszyn/Rzeszów




Cytat
Wszystko musi być MS, jakby nie było tańszych, lepszych zamienników.

Wiesz, to jest już kwestia sporna. Raz, że szkoły/uczelnie mają licencje na soft za grosze, dwa - jeśli chodzi o lepsze+tańsze, to cóż... Zależy, co masz na myśli pisząc "lepsze".
Go to the top of the page
+Quote Post
Riklaunim
post
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 640
Pomógł: 44
Dołączył: 8.02.2004

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ja w liceum bardzo dawno temu za czasów win 98 miałem głównie obsługę pakietu biurowego MS Office, w tym wykorzystywanie funkcji i wyrażeń w Excelu (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post
qba10
post
Post #17





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 264
Pomógł: 20
Dołączył: 19.08.2007
Skąd: Bryńsk k. Lidzbarka Welskiego (nie mylić z Warmińskim)

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ja aktualnie jestem w I klasie liceum mat/inf. Chciałem iść do technikum informatycznego, ale mój obecny nauczyciel matematyki mi odradził i nie żałuje.
Poziom informatyki zależy przede wszystkim od nauczyciela. Mam kuzyna który obecnie jest w III klasie na tym samym profilu i w tej samej szkole, lecz miał innego nauczyciela, a jego informatyka to wyglądała tak:
kl I: Word/Excela
klI: C++ i coś tam jeszcze
kl III (inny nauczyciel) jeszcze raz Word/Excel teraz Access

Ja w I klasie z innym nauczycielem przerobiłem już Word, Excel, Grafika komputerowa (gimp), HTML, teraz sieci komputerowe, a mamy w tym roku liznąć jeszcze Flasha i jak zdążymy PHP.
Jak na razie jestem bardzo zadowolony z poziomu informatki i nie ukrywam że nauczyłem się trochę nowych rzeczy podczas Excela i Grafiki komputerowej. Sieci też się fajnie zapowiadają.

Mój znajomy poszedł do technikum informatycznego. I niestety z tego co mi opowiadał wszystko się tam kręci wokół Windowsa. Np wg trybu nauczania w technikum istnieją tylko takie systemy plików jak FAT i NTFS. Fakt że Windows jest najpopularniejszym systemem, ale moim zdaniem informatyk powinien się orientować nie tylko w technologiach jednego systemu operacyjnego....

Cytat
7. Programowanie na poziomie podstawowym - za czy przeciw?

Czy uczyć programowania w klasach bez profilu INF? Zostawiam do dyskusji. Mimo wszystko elementy algorytmiki i innych systemów liczbowych powinny być obowiązkowe na poziomie podstawowym.


Moim zdaniem uczenie się nawet podstaw programowania w klasach gdzie Infa nie jest rozszerzona nie ma sensu. Bo dlaczego ma ktoś uczyć się programowania jak na komputerze nie potrafi nic więcej zrobić niż włączyć przeglądarkę internetową (nie mówię już o odróżnieniu) i zainstalowaniu swojej ulubionej gry. Ja osobiście jestem przeciwnikiem niektórych przedmiotów w szkole które mi się i tak w życiu nie przydadzą (biologia, chemia - bo po co mi widzieć jak przebiega proces oddychania komórkowego, lub jakie istnieją wiązania chemiczne), dlatego uważam że programowanie tym osobom też się tym bardziej nie przyda....

Ten post edytował qba10 27.03.2010, 15:58:49
Go to the top of the page
+Quote Post
WebCM
post
Post #18





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 375
Pomógł: 20
Dołączył: 28.07.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat
biologia, chemia - bo po co mi widzieć jak przebiega proces oddychania komórkowego
Na poziomie podstawowym rzeczywiście jest za dużo materiału, ale podstawy anatomii i genetyki przydadzą się każdemu w celu powiększenia wiedzy ogólnej o (wszech)świecie. Najłatwiej steruje się ciemnym ludem. Program chemii jest też niedostosowany. Za dużo skomplikowanych związków i reakcji, a za mało praktyki.

Co do informatyki - popieram. Nie ma sensu uczyć programowania na poziomie podstawowym. Można ewentualnie zahaczyć o budowę stron. Miałem to w gimnazjum - ramki, <font>, brak stylów i DTD

Widać, że poziom informatyki w liceum jest zróżnicowany. Chyba najwięcej zależy od podejścia uczniów, bo w szkołach średnich (pomijając zawodówki) nauczyciele raczej są wzięci z wyższej półki.

Ten post edytował WebCM 27.03.2010, 16:38:00
Go to the top of the page
+Quote Post
rzymek01
post
Post #19





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 592
Pomógł: 62
Dołączył: 3.08.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(WebCM @ 27.03.2010, 16:30:10 ) *
Nie ma sensu uczyć programowania na poziomie podstawowym.

można pokusić się o algorytmy (myslenie), ale to nic nie da bez matmy, prawda jest taka, że poziom matematyki w szkołach, głównie za sprawą podstawy programowej i dziwnych wymogów maturalnych jest zatrważająco niski... :/
Go to the top of the page
+Quote Post
jareeny
post
Post #20





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 226
Pomógł: 23
Dołączył: 2.10.2007
Skąd: Słupsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(fifi209 @ 27.03.2010, 10:24:52 ) *
Pozwól, że wytłumaczę szkoły mają te licencje tak naprawdę za grosze bo MS zależy, aby uczniowie pracowali na ich programach, skoro nauczą się obsługi tego programu to teoretycznie będą chcieli z niego korzystać w przyszłości, gdyż obsługę będą mieli w małym palcu.



Cytat(erix @ 27.03.2010, 11:23:33 ) *
Wiesz, to jest już kwestia sporna. Raz, że szkoły/uczelnie mają licencje na soft za grosze, dwa - jeśli chodzi o lepsze+tańsze, to cóż... Zależy, co masz na myśli pisząc "lepsze".



Nie wiedziałem, wybaczcie (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post

8 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 22.08.2025 - 14:06