Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Silnik gier
Turson
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 291
Pomógł: 829
Dołączył: 14.02.2009
Skąd: łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cze winksmiley.jpg

Mam zamiar stworzyć grę w rodzaju wyścigów motorowych, czy samochodowych przez przeglądarkę. Na jakim silniku do gier to robić?
Vallheru?
Go to the top of the page
+Quote Post
Wicepsik
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 575
Pomógł: 299
Dołączył: 26.03.2009

Ostrzeżenie: (20%)
X----


Własny, najlepszy.


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
Spawnm
post
Post #3





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




vallheru jest do rpg winksmiley.jpg
Ale jak to już ktoś napisał -> lepiej zrób sam, zwłaszcza jeśli ta gra ma być popularna==musi być wyjątkowa i oryginalna aby przyciągnąć graczy.
Go to the top of the page
+Quote Post
Turson
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 291
Pomógł: 829
Dołączył: 14.02.2009
Skąd: łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie jestem jeszcze w takim stopniu, żeby napisać samemu tongue.gif chociaż nawet nie probowałem
Są jakieś inne?
Go to the top of the page
+Quote Post
Riklaunim
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 640
Pomógł: 44
Dołączył: 8.02.2004

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Niezależnie od silnika potrzeba sporej wiedzy programistycznej (+dobry pomysł na grę), grafiki (za darmo dobrej nie dostaniesz), a jak się ma grę to potrzebny dobry serwer, domena, reklama smile.gif Szukanie mitycznego silnika do gier niczego z powyższych nie zmieni.


--------------------
Biblioteki: Skrypty, CMS | Kurs PHP | Python
Go to the top of the page
+Quote Post
Turson
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 4 291
Pomógł: 829
Dołączył: 14.02.2009
Skąd: łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Nie chodzi mi o grę w 2D, ani 3D, ale grę, gdzie np. naciskasz na WYŚCIG i automatycznie sam się rozgrywa, a Ty dowiadujesz się tylko o jej wynikach ; usprawniasz silnik, wymieniasz części itd. W Vallheru da się tak?
Go to the top of the page
+Quote Post
blooregard
post
Post #7


Newsman


Grupa: Moderatorzy
Postów: 2 033
Pomógł: 290
Dołączył: 21.12.2007
Skąd: Łódź




  1. <?php
  2. if ($_POST['send']) {
  3. $you = rand(0,100);
  4. $opponent = rand(0,100);
  5. echo "<br />Ty: ".$you;
  6. echo "<br />Przeciwnik: ".$opponent;
  7. echo ( ($you > $opponent)? 'Wygrałeś !!!' :( ($you == $opponent)? 'Ale wyścig !!! Remis !!!' : 'Przegrałeś... :-(' ) );
  8. }//
  9. ?>
  10. <form action="" method="post">
  11. <input type="submit" name="send" value="Start !!!" />
  12. </form>
  13.  
  14.  


Może byc ? smile.gif


--------------------
Life's simple... You make choices and don't look back...
Go to the top of the page
+Quote Post
Moli
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 662
Pomógł: 45
Dołączył: 26.03.2007
Skąd: Warszawa

Ostrzeżenie: (0%)
-----


@blooregard - A na jakiej licencji jest Twój silnik ?
Go to the top of the page
+Quote Post
thek
post
Post #9





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




Moli... Jaja sobie robisz? snitch.gif To co napisał blooregard jest pisane na kolanie w kilka sekund przez naprawdę początkujących z php. W pojęciu osób nieco dłużej znających PHP silnik gry przeglądarkowej jest o niebo bardziej rozbudowany i opiera się już na bardziej skomplikowanych zależnościach niż random, ponieważ całość podparta jest już parametrami wyciąganymi z bazy i odpowiednio obrabianymi. Sam sobie piszę w chwilach wolnych (nie mam ich niestety wiele i tygodniowo może kilka się uzbiera w sumie :/ ) specyfikację takiej gry zintegrowanej z portalem i uwierz, że zależności jakie w niej mam wykraczają daleko poza wartości losowe przy ustalaniu wyniku starcia, a parametrów mających wpływ na wynik jest poza drobnym efektem losowym kilka jeszcze poza poziomem, atakiem i obroną postaci oraz obrażeniami broni, bo dochodzą odporności, wpływ efektów tymczasowych obejmujących cały serwer czy umiejętności aktywnych na postaci. A zamierzam wprowadzić dodatkowo "zachowania", gdzie choćby mag w chwili skończenia many może albo uciekać aż mu się ona zregeneruje, albo przejść do walki wręcz. Wszystko oczywiście oblicza sobie silnik gry, ale jak widzisz to jest znacznie bardziej rozbudowany algorytm niż zwykłe losowanie...
I tak naprawdę wyglądają silniki gier wielu, choć może nie są tak oddające rzeczywistość jak moja próba wprowadzenia "zachowań".


--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
Go to the top of the page
+Quote Post
Puciek
post
Post #10


TAO programowania


Grupa: Zarejestrowani
Postów: 340
Pomógł: 3
Dołączył: 25.03.2003
Skąd: ze słoika

Ostrzeżenie: (30%)
XX---


Cytat(thek @ 20.11.2009, 12:19:25 ) *
Moli... Jaja sobie robisz? :> To co napisał blooregard jest pisane na kolanie w kilka sekund przez naprawdę początkujących z php. W pojęciu osób nieco dłużej znających PHP silnik gry przeglądarkowej jest o niebo bardziej rozbudowany i opiera się już na bardziej skomplikowanych zależnościach niż random, ponieważ całość podparta jest już parametrami wyciąganymi z bazy i odpowiednio obrabianymi. Sam sobie piszę w chwilach wolnych (nie mam ich niestety wiele i tygodniowo może kilka się uzbiera w sumie :/ ) specyfikację takiej gry zintegrowanej z portalem i uwierz, że zależności jakie w niej mam wykraczają daleko poza wartości losowe przy ustalaniu wyniku starcia, a parametrów mających wpływ na wynik jest poza drobnym efektem losowym kilka jeszcze poza poziomem, atakiem i obroną postaci oraz obrażeniami broni, bo dochodzą odporności, wpływ efektów tymczasowych obejmujących cały serwer czy umiejętności aktywnych na postaci. A zamierzam wprowadzić dodatkowo "zachowania", gdzie choćby mag w chwili skończenia many może albo uciekać aż mu się ona zregeneruje, albo przejść do walki wręcz. Wszystko oczywiście oblicza sobie silnik gry, ale jak widzisz to jest znacznie bardziej rozbudowany algorytm niż zwykłe losowanie...
I tak naprawdę wyglądają silniki gier wielu, choć może nie są tak oddające rzeczywistość jak moja próba wprowadzenia "zachowań".
Nie dosc ze wall of text to jeszcze full of fail :D
@blooregard: win :D

@op: jak musisz zadac takie pytanie, nie zabieraj sie za to tylko zacznij od np. ksiegi gosci.

Ten post edytował Puciek 20.11.2009, 12:56:17


--------------------

http://puciek.wordpress.com prywatnie o świecie
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(thek @ 20.11.2009, 13:19:25 ) *
Moli... Jaja sobie robisz? snitch.gif To co napisał blooregard jest pisane na kolanie w kilka sekund przez naprawdę początkujących z php. W pojęciu osób nieco dłużej znających PHP silnik gry przeglądarkowej jest o niebo bardziej rozbudowany i opiera się już na bardziej skomplikowanych zależnościach niż random, ponieważ całość podparta jest już parametrami wyciąganymi z bazy i odpowiednio obrabianymi. Sam sobie piszę w chwilach wolnych (nie mam ich niestety wiele i tygodniowo może kilka się uzbiera w sumie :/ ) specyfikację takiej gry zintegrowanej z portalem i uwierz, że zależności jakie w niej mam wykraczają daleko poza wartości losowe przy ustalaniu wyniku starcia, a parametrów mających wpływ na wynik jest poza drobnym efektem losowym kilka jeszcze poza poziomem, atakiem i obroną postaci oraz obrażeniami broni, bo dochodzą odporności, wpływ efektów tymczasowych obejmujących cały serwer czy umiejętności aktywnych na postaci. A zamierzam wprowadzić dodatkowo "zachowania", gdzie choćby mag w chwili skończenia many może albo uciekać aż mu się ona zregeneruje, albo przejść do walki wręcz. Wszystko oczywiście oblicza sobie silnik gry, ale jak widzisz to jest znacznie bardziej rozbudowany algorytm niż zwykłe losowanie...
I tak naprawdę wyglądają silniki gier wielu, choć może nie są tak oddające rzeczywistość jak moja próba wprowadzenia "zachowań".

Mam tylko jeden komentarz do tego: blinksmiley.gif

Przecież to była ironia... tongue.gif


--------------------
Go to the top of the page
+Quote Post
nasty
post
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 634
Pomógł: 14
Dołączył: 27.05.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


thek, mocny jesteś ;D
Go to the top of the page
+Quote Post
Meares
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 102
Pomógł: 13
Dołączył: 16.10.2009
Skąd: Łódź

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Race


--------------------
manual mmocenter
Nie pomagam na PW!
Go to the top of the page
+Quote Post
thek
post
Post #14





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 362
Pomógł: 714
Dołączył: 12.02.2009
Skąd: Jak się położę tak leżę :D




Zwróćcie uwagę na to, z jakim bananem miałem emotę po pierwszym pytaniu winksmiley.jpg Niestety nie byłem pewien czy mam do czynienia z ironią czy autentyczną bezmyślnością. Z takimi przypadkami się już niestety u klientów spotkałem, że trudno to odróżnić. Wczorajszy przykład... Klient chce bym mu zamieścił konkretne zdjęcia w jego prezentacji. Myślę sobie: "OK skoro płaci to mu już to zrobię...". W efekcie dostałem zamiast linków do zdjęć na serwerze pewnego bardzo dużego serwisu hostingowego zgadnijcie co... Hasło i login do ftp z pełnymi prawami dostępu, na którym wisiała strona firmowa. Nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać sciana.gif A mam jeszcze lepszych "agentów specjalnej troski", dla których nawet zalogowanie do panelu administracyjnego konta jest zadaniem nieosiągalnym, nie wspominając o wielu innych rzeczach.


--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 22.08.2025 - 06:38