Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

Reply to this topicStart new topic
> [MySQL][PHP]połączenie 2 serwisów (rejestracja użytkowników)
thurinon

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Witam.
Nie znam się za bardzo na PHP i MySQL, ale niestety "muszę" połączyć dwa serwisy.
Mam serwis ogłoszeń np. na domenie "ogłoszenia", serwerze "ogłoszenia" i bazie danych "ogłoszenia"
teraz tworzę stronę, na której chciałbym stworzyć małą społeczność.
Oba serwisy dają możliwość rejestracji użytkownika edycji konta i takie tam.
Problem polega na tym że oba serwisy mają dwie różne bazy danych stojące na dwóch różnych serwerach i dwóch różnych domenach.
Jak to połączyć, aby użytkownik rejestrujący się w jednym serwisie, miał założone konto na obu serwisach - to samo hasło ten sam login, funkcjonalność poszczególnych paneli użytkownika nie będzie zsynchronizowana. Chodzi tylko o login i hasło...
Dodam, że nie mogę umieścić ich na jednym serwerze na jednej domenie, ani w jednej bazie danych, tego niestety nie da się zmienić, mam jednak dużo czasu. (IMG:style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
PS. Wiem że porywam się na głęboką wodę (a może nie?), ale musieć znaczy chcieć (czy jakoś tak). (IMG:style_emoticons/default/rolleyes.gif) Z góry dzięki za wszelką pomoc, propozycje, i podpowiedzi
Pozdrawiam (IMG:style_emoticons/default/smile.gif)

Tej nocy googel mnie zabije (IMG:style_emoticons/default/sciana.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
jmail

-----

a czy PHP stoi na tym samym serwerze dla obydwóch serwisów? Wtedy nie byłby to problem - rozwiązałbyś sesją.

Jeżeli stoją na osobnych serwerach to tylko zabawa z ciastkami + jakieś cholernie mocne zabezpieczenie + ewentualnie przekazywanie z jednego do drugiego serwisu zmienną POST identyfikator sesji i utrzymywanie informacji o sesji na obydwóch bazach danych.

Ciastka chyba odpadną przy różnych domenach

na przykład:

struktura tabeli dla sesji

session_id
id_user