Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Wady i zalety hostingu języka php., Czy charakter hostingu php ma poważne wady ?
Wiktor P.
post 17.09.2009, 09:30:49
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 80
Pomógł: 9
Dołączył: 14.09.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam.
Jestem początkujący, więc pewnie moje pytanie wielu może wydawać się banalne.
Zastanawiam się nad charakterem hostingu php.
Nowe procesy PHP uruchamiane są dynamicznie, jeżeli jest taka potrzeba, i zatrzymywane, gdy stają się zbędne.
Przez to pewnie php wybrało wiele osób, gdyż wrzucenie projektu na serwer może się ograniczyć do obsługi klienta FTP.
Jakiś czas temu widziałem jak pracuje osoba pisząca w Ruby on Rails.
Trochę mnie to przeraziło. Obsługa shella itp. - o wiele więcej zachodu przy wrzucaniu strony na serwer produkcyjny niż przy php.
Wg mnie zalety charakteru hostowania php to przede wszystkim łatwość obsługi, z kolei zalety hostowania innych języków
to bezpieczeństwo (np. umieszczanie katalogów powyżej katalogu głównego, bez dostępu do nich przez www).
Czy jednak charakter hostowania php ma jakieś poważne wady ?
Czy osoby piszące w RoR, Python'ie, Javie itp. mają jakiegoś asa w rękawie ?


Z góry dziękuję za wszelkie wyjaśnienia.
Go to the top of the page
+Quote Post
Riklaunim
post 17.09.2009, 11:13:41
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 640
Pomógł: 44
Dołączył: 8.02.2004

Ostrzeżenie: (0%)
-----


PHP generalnie działa jak CGI - żądasz jakiśurl/plik.php - on się wykonuje, zwraca wynik i wszystko jest zabijane. Aplikacje n. Python, Ruby działają jako ciągłe procesy (do tego mogą być wielowątkowe) - na przychodzące żądanie czeka gotowy "prekomplikowany" kod, który przyjmie żądanie i zwróci wynik (tak w uproszczeniu). Tego typu sposób działania daje (może dać) większą wydajność, tyle że całość musi być dostosowana do pracy wielowątkowej (threadsafe) - głównie rozszerzenia w C/C++.


--------------------