Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Przestrzenie nazw czy zakres globalny?, gra escape w JS
WebCM
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 375
Pomógł: 20
Dołączył: 28.07.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Tworzę grę logiczno-przygodową typu escape w technologiach webowych. Na początku wszystkie funkcje i zmienne służące do wykonywania akcji na przedmiotach w pokojach były w przestrzeni globalnej (window). Zaczął robić się bałagan. Aby go uporządkować, stworzyłem przestrzenie nazw (obiekty) dla większych przedmiotów (komputer, kalkulator).

Kod: http://pastebin.com/m1d30b2e9

Co jest lepsze i dlaczego? Zależy mi na wydajności, aby przy obciążeniu przeglądarka nie przycinała.

1. Przestrzenie nazw: obiekty, które reprezentują urządzenia i zawierają metody (np. włóż dysk, włącz, wyłącz, wpisz cyfrę) oraz własności (np. wylosowana liczba, obiekt w kodzie XHTML, stan urządzenia).
Kod
COMP = {enable: function() {}, on: 0, code: ...}


2. Funkcje i zmienne w globalnym zakresie (window).
Kod
function EnableComp() {};
CompON = 0;
code = ...;

Oba rozwiązania będą działać (raczej) tak samo. Posegregowałem wszystko do obiektów, ale pozostaje pytanie, czy są inne zalety takiego rozwiązania (1). Równie dobrze można uporządkować zmienne i funkcje (2) bez przestrzeni nazw.

Doradzają mi też styl OOP, ale raczej nie będę wykorzystywał w grze dwóch komputerów, które będą pracować tak samo lub dwóch skanerów do kart. Może jednak mają rację?

Ten post edytował WebCM 28.08.2009, 21:33:24


--------------------
„Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyna, dla której chcemy żyć i pracować.” Roman Dmowski
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 19.08.2025 - 14:33