![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 375 Pomógł: 20 Dołączył: 28.07.2006 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Tworzę grę logiczno-przygodową typu escape w technologiach webowych. Na początku wszystkie funkcje i zmienne służące do wykonywania akcji na przedmiotach w pokojach były w przestrzeni globalnej (window). Zaczął robić się bałagan. Aby go uporządkować, stworzyłem przestrzenie nazw (obiekty) dla większych przedmiotów (komputer, kalkulator).
Kod: http://pastebin.com/m1d30b2e9 Co jest lepsze i dlaczego? Zależy mi na wydajności, aby przy obciążeniu przeglądarka nie przycinała. 1. Przestrzenie nazw: obiekty, które reprezentują urządzenia i zawierają metody (np. włóż dysk, włącz, wyłącz, wpisz cyfrę) oraz własności (np. wylosowana liczba, obiekt w kodzie XHTML, stan urządzenia). Kod COMP = {enable: function() {}, on: 0, code: ...} 2. Funkcje i zmienne w globalnym zakresie (window). Kod function EnableComp() {}; CompON = 0; code = ...; Oba rozwiązania będą działać (raczej) tak samo. Posegregowałem wszystko do obiektów, ale pozostaje pytanie, czy są inne zalety takiego rozwiązania (1). Równie dobrze można uporządkować zmienne i funkcje (2) bez przestrzeni nazw. Doradzają mi też styl OOP, ale raczej nie będę wykorzystywał w grze dwóch komputerów, które będą pracować tak samo lub dwóch skanerów do kart. Może jednak mają rację? Ten post edytował WebCM 28.08.2009, 21:33:24 -------------------- „Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyna, dla której chcemy żyć i pracować.” Roman Dmowski
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 19.08.2025 - 14:33 |