Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

Reply to this topicStart new topic
> Pomoc w sprawie input radio i input file
the_php
post 25.08.2009, 14:20:34
Post #1

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

witam!
Jestem początkującym w JS i mam problem.
Chciałbym aby po zaznaczeniu opcji ( <input type=radio> ) odblokował sie input type=file. I gdybym wybrał inną opcję to znowu input type=file by się zablokował.

zablokował - mam na myśli disabled="disabled"
Go to the top of the page
+Quote Post
thek
post 25.08.2009, 14:30:16
Post #2

Grupa: Moderatorzy

Napisać skrypt, gdzie ustawiasz wybranemu elementowi wybranemu poprzez Id tę właściwość odpowiednio, czyli:
Kod
document.getElementByID('id_input').disabled=false;
i wywołać w konkretnym z radiobuttonów przy zdarzeniu onclick zmieniając mu albo na disabled=true (wyłączony), albo na disabled=false (by włączyć)

--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D
+Quote Post
the_php
post 25.08.2009, 14:33:42
Post #3

-----

Cytat(thek @ 25.08.2009, 15:30:16 ) *
Napisać skrypt, gdzie ustawiasz wybranemu elementowi wybranemu poprzez Id tę właściwość odpowiednio, czyli:
Kod
document.getElementByID('id_input').disabled=false;
i wywołać w konkretnym z radiobuttonów przy zdarzeniu onclick zmieniając mu albo na disabled=true (wyłączony), albo na disabled=false (by włączyć)

tak to wiem, ale jak zrobić żeby po ponownym kliknięciu na radiobuttona skrypt zablokował by element.
+Quote Post
thek
post 25.08.2009, 14:44:36
Post #4

Zwyczajnie sprawdzasz czy obiekt jest włączony czy nie i dajesz mu wartość przeciwstawną wtedy. Jeśli było true, daj false i vice versa. Nic więcej...

--------------------
Najpierw był manual... Jeśli tam nie zawarto słów mądrości to zapytaj wszechwiedzącego Google zadając mu własciwe pytania. A jeśli i on milczy to Twój problem nie istnieje :D