Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> bede wdzieczna za pomoc, XML
lukewarm
post 23.05.2009, 11:57:25
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1
Pomógł: 0
Dołączył: 23.05.2009

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam. Nie wiem za bardzo czy moge prosic o ewentualna pomoc prosze na mnie nie krzyczec smile.gif JEstem tylko kobietą winksmiley.jpg nie znam sie na tym wszytskim a mam maly problem. Mianowicie mamy zapisac nasza prace licencjacka w formacie XML. Wszystko bylo by dobrze gdybym wiedziala jak. Owszem wiem iz w nowym Wordzie mozna zapisac jako format XML ale nie wiem czy to wystarczy bowiem na stronie uczelni podano wzor wg ktorego mamy to zrobic wyglada on nastepująco:

W celu wprowadzenia automatycznego systemu zarządzania bazą prac dyplomowych
w katalogu głównym płyty CD powinny znaleźć się następujące pliki, katalogi:
1. XXXX.xml
1. Plik tekstowy sformatowany z wykorzystaniem znaczników xml, zawierający
nastepujące dane:
<autor>
<nrindeksu>XXXX</nrindeksu>
<imie>imię</imie> <nazwisko>nazwisko autora pracy</nazwisko>
<\autor>
<tytul>tytuł pracy dyplomowej w jezyku polskim<\tytul>
<title>tytuł pracy dyplomowej w języku angielskim<\title>
<hasla>hasła przedmiotowe, lokalizujące poruszaną problematykę, oddzielone
dwukropkiem :<\hasla>
<abstrakt>Krótkie streszczenie pracy w języku polskim<\abstrakt>
<abstract>Krótkie streszczenie pracy w języku angielskim<\abstract>
<spistresci>
<h1>Tytularium odpowiadające rozdziałowi lub punktowi głównemu
(1.)</h1>
<h2>Podrozdział, podpunkt (1.1.).</h2>
<h3>Podrozdział h2, podpunkt h2 (1.1.1)</h3>
<h4>poziom niżej od h3</h4>
<h5>poziom niżej od h4</h5>
</spistresci>

Pytanie polega na tym czy moge wprowadzic w poszczegolne miejsca swoje dane odnosnie pracy i zapisac to w wordzie w formacie XML i czy to wystarczy ?Moja wersja wyglada nastepująco:

<autor>
<nrindeksu>XXXX</nrindeksu>
<imie>XYZ</imie> <nazwisko>XYZ</nazwisko>
<\autor>
<tytul>Inteligencje Wielorakie jako decydujący czynnik w wyborze profilów szkolnych<\tytul>
<title>Multiple Intelligences as a determining factor in choosing school faculties <\title>
<hasla>metodyka:psychologia:inteligencja:inteligencje wielorakie:howard gardner<\hasla>
<abstrakt>Teoria Inteligencji Wielorakich pozwala na rozszerzenie wąskiej definicji inteligencji. Założeniem tej teorii jest fakt, iż wszyscy ludzie posiadają osiem różnych inteligencji funkcjonujących na różnych poziomach. Część z nich jest wysoko rozwinięta, część średnio a pozostała część nie jest rozwinięta wcale. Howard Gardner twierdzi, iż istnieje możliwość rozwinięcia i ulepszenia tych inteligencji, które są słabo rozwinięte. Rozdział pierwszy przedstawia definicje inteligencji z różnych punktów widzenia, biologiczne podstawy inteligencji, czynniki na nią wpływające mianowicie czynniki środowiskowe oraz biologiczne. Rozdział drugi przedstawia teorię Inteligencji Wielorakich, teoretyczne podstawy Inteligencji Wielorakich, cechy charakterystyczne tejże teorii, oraz charakterystyke osmiu inteligencji zaproponowaną przez Howarda Gardnera. Rozdział trzeci zawiera ankiete oraz jej analizę. Ankieta zawierać będzie pytania dotyczące poszczególnych inteligencji oraz zostanie przeprowadzona na rożnych profilach. Celem ankiety jest udowodnienie faktu, iż wybór profilów szkolnych przez uczniów może być nieświadomie spowodowany ich osobistym profilem Inteligencji Wielorakich. Ponadto, celem ankiety jest udowodnienie faktu, iż każdy z nas posiada wszystkie osiem inteligencji funkcjonujących na różnych poziomach<\abstrakt>
<abstract>The Theory of Multiple Intelligences expands the narrow definition of intelligence. Its assumption is the fact that people possess all eight intelligences functioning on different levels. Some of them are highly developed, some are on average, and some are underdeveloped. Howard Gardner states that there exists a possibility to work on those intelligences, which are not highly developed and improve them. Chapter one presents the definition of intelligence from different perspectives, biological basis of intelligence, factors affecting it i.e. environmental influences and biological influences. Chapter two presents the Theory of Multiple Intelligences with the theoretical basis for Multiple Intelligences Theory, key points in Multiple Intelligence Theory, and the description of eight intelligences proposed by Gardner.Chapter three provides research and its analysis. The research will contain questions connected with different types of Multiple Intelligences and will be carried out on different school faculties. The intention of the research is to prove that students’ choice of school faculty may be unconsciously influenced by their personal Multiple Intelligences profile. What is more, its aim is to attest to the fact that we all possess eight intelligences functioning on different levels<\abstract>
<spistresci>
<h1>Introduction</h1>
<h2>1.What is intelligence and the Theory of Multiple Intelligences. 1.1 The definition of intelligence. 1.2 The biological basis of intelligence. 1.3 Factors affecting intelligence . 1.3.1 Environmental influences. 1.3.2 Biological influences</h2>
<h3>2.The Theory of Multiple Intelligences.2.1The theoretical criteria for Multiple Intelligence Theory.2.2 Key points in Multiple Intelligence Theory.2.3Multiple Intelligences 2.3.1Linguistic Intelligence 2.3.2 Musical Intelligence 2.3.3 Logical-Mathematical Intelligence 2.3.4Spatial Intelligence2.3.5Bodily-Kinesthetic Intelligence. 2.3.6 Interpersonal Intelligence 2.3.7Intrapersonal Intelligence 2.3.8Naturalist Intelligence</h3>
<h4>3. Multiple Intelligence – determining factor in choosing school faculties or not – the analysis of the research. 3.1 The purpose of the research. 3.2.The subjects of the study. 3.3 The research and its analysis</h4>
<h5> Conclusion </h5>
<h6>Podsumowanie</h6>
<h7>References</h7>
<h8>Internet sources</h8>
</spistresci>

Naprawde bede wdzieczna za jakakolwiek pomoc smile.gif
Go to the top of the page
+Quote Post
Kasyx
post 24.05.2009, 19:52:16
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 45
Pomógł: 7
Dołączył: 29.04.2009
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Przyczeć nie będziemy, a może nawet pomożemy.

Jeśli to ma być czysty format xml to w Twoim przykładzie brakuje kilku rzeczy. Musisz ogłosić światu, że to dokument xml (1 linijka) a cała resztą wziąć w odpowiedni znacznik, który ja tu nazwałem <praca> i zamknąć go </praca>
Do tego nie zamykamy znaczników takim ukośnikiem: / tylko takim: \
Poniżej prezentuję poprawne drzewo dokumentu:
Kod
<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-2"?>
<praca>
<autor>
   <nrindeksu>XXXX</nrindeksu>
   <imie>XYZ</imie> <nazwisko>XYZ</nazwisko>
</autor>
<tytul>Inteligencje Wielorakie jako decydujący czynnik w wyborze profilów szkolnych</tytul>
<title>Multiple Intelligences as a determining factor in choosing school faculties </title>
<hasla>metodyka:psychologia:inteligencja:inteligencje wielorakie:howard gardner</hasla>
<abstrakt>Teoria Inteligencji Wielorakich pozwala na rozszerzenie wąskiej definicji inteligencji. Założeniem tej teorii jest fakt, iż wszyscy ludzie posiadają osiem różnych inteligencji funkcjonujących na różnych poziomach. Część z nich jest wysoko rozwinięta, część średnio a pozostała część nie jest rozwinięta wcale. Howard Gardner twierdzi, iż istnieje możliwość rozwinięcia i ulepszenia tych inteligencji, które są słabo rozwinięte. Rozdział pierwszy przedstawia definicje inteligencji z różnych punktów widzenia, biologiczne podstawy inteligencji, czynniki na nią wpływające mianowicie czynniki środowiskowe oraz biologiczne. Rozdział drugi przedstawia teorię Inteligencji Wielorakich, teoretyczne podstawy Inteligencji Wielorakich, cechy charakterystyczne tejże teorii, oraz charakterystyke osmiu inteligencji zaproponowaną przez Howarda Gardnera. Rozdział trzeci zawiera ankiete oraz jej analizę. Ankieta zawierać będzie pytania dotyczące poszczególnych inteligencji oraz zostanie przeprowadzona na rożnych profilach. Celem ankiety jest udowodnienie faktu, iż wybór profilów szkolnych przez uczniów może być nieświadomie spowodowany ich osobistym profilem Inteligencji Wielorakich. Ponadto, celem ankiety jest udowodnienie faktu, iż każdy z nas posiada wszystkie osiem inteligencji funkcjonujących na różnych poziomach</abstrakt>
<abstract>The Theory of Multiple Intelligences expands the narrow definition of intelligence. Its assumption is the fact that people possess all eight intelligences functioning on different levels. Some of them are highly developed, some are on average, and some are underdeveloped. Howard Gardner states that there exists a possibility to work on those intelligences, which are not highly developed and improve them. Chapter one presents the definition of intelligence from different perspectives, biological basis of intelligence, factors affecting it i.e. environmental influences and biological influences. Chapter two presents the Theory of Multiple Intelligences with the theoretical basis for Multiple Intelligences Theory, key points in Multiple Intelligence Theory, and the description of eight intelligences proposed by Gardner.Chapter three provides research and its analysis. The research will contain questions connected with different types of Multiple Intelligences and will be carried out on different school faculties. The intention of the research is to prove that students’ choice of school faculty may be unconsciously influenced by their personal Multiple Intelligences profile. What is more, its aim is to attest to the fact that we all possess eight intelligences functioning on different levels</abstract>
<spistresci>
   <h1>Introduction</h1>
   <h2>1.What is intelligence and the Theory of Multiple Intelligences. 1.1 The definition of intelligence. 1.2 The biological basis of intelligence. 1.3 Factors affecting intelligence . 1.3.1 Environmental influences. 1.3.2 Biological influences</h2>
   <h3>2.The Theory of Multiple Intelligences.2.1The theoretical criteria for Multiple Intelligence Theory.2.2 Key points in Multiple Intelligence Theory.2.3Multiple Intelligences 2.3.1Linguistic Intelligence 2.3.2 Musical Intelligence 2.3.3 Logical-Mathematical Intelligence 2.3.4Spatial Intelligence2.3.5Bodily-Kinesthetic Intelligence. 2.3.6 Interpersonal Intelligence 2.3.7Intrapersonal Intelligence 2.3.8Naturalist Intelligence</h3>
   <h4>3. Multiple Intelligence – determining factor in choosing school faculties or not – the analysis of the research. 3.1 The purpose of the research. 3.2.The subjects of the study. 3.3 The research and its analysis</h4>
   <h5> Conclusion </h5>
   <h6>Podsumowanie</h6>
   <h7>References</h7>
   <h8>Internet sources</h8>
</spistresci>
</praca>


Ale upewnij się czy to ma byc poprawny dokument, czy oczekują od Ciebie poprawnego xmla czy xmla na modłę Twojej uczelni. smile.gif

Ten post edytował Kasyx 24.05.2009, 19:52:50
Go to the top of the page
+Quote Post
nexis
post 24.05.2009, 21:01:33
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 012
Pomógł: 109
Dołączył: 26.09.2003
Skąd: nexis.pl

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Twojej uczelni chodzi zapewne o taki zapis:

  1. <autor>
  2.    <nrindeksu>XXXX</nrindeksu>
  3.    <imie>XYZ</imie>
  4.    <nazwisko>XYZ</nazwisko>
  5. </autor>
  6. <tytul>Inteligencje Wielorakie jako decydujący czynnik w wyborze profilów szkolnych</tytul>
  7. <title>Multiple Intelligences as a determining factor in choosing school faculties</title>
  8. <hasla>metodyka:psychologia:inteligencja:inteligencje wielorakie:howard gardner</hasla>
  9. <abstrakt>Teoria Inteligencji Wielorakich pozwala na rozszerzenie wąskiej definicji inteligencji. Założeniem tej teorii jest fakt, iż wszyscy ludzie posiadają osiem różnych inteligencji funkcjonujących na różnych poziomach. Część z nich jest wysoko rozwinięta, część średnio a pozostała część nie jest rozwinięta wcale. Howard Gardner twierdzi, iż istnieje możliwość rozwinięcia i ulepszenia tych inteligencji, które są słabo rozwinięte. Rozdział pierwszy przedstawia definicje inteligencji z różnych punktów widzenia, biologiczne podstawy inteligencji, czynniki na nią wpływające mianowicie czynniki środowiskowe oraz biologiczne. Rozdział drugi przedstawia teorię Inteligencji Wielorakich, teoretyczne podstawy Inteligencji Wielorakich, cechy charakterystyczne tejże teorii, oraz charakterystyke osmiu inteligencji zaproponowaną przez Howarda Gardnera. Rozdział trzeci zawiera ankiete oraz jej analizę. Ankieta zawierać będzie pytania dotyczące poszczególnych inteligencji oraz zostanie przeprowadzona na rożnych profilach. Celem ankiety jest udowodnienie faktu, iż wybór profilów szkolnych przez uczniów może być nieświadomie spowodowany ich osobistym profilem Inteligencji Wielorakich. Ponadto, celem ankiety jest udowodnienie faktu, iż każdy z nas posiada wszystkie osiem inteligencji funkcjonujących na różnych poziomach</abstrakt>
  10. <abstract>The Theory of Multiple Intelligences expands the narrow definition of intelligence. Its assumption is the fact that people possess all eight intelligences functioning on different levels. Some of them are highly developed, some are on average, and some are underdeveloped. Howard Gardner states that there exists a possibility to work on those intelligences, which are not highly developed and improve them. Chapter one presents the definition of intelligence from different perspectives, biological basis of intelligence, factors affecting it i.e. environmental influences and biological influences. Chapter two presents the Theory of Multiple Intelligences with the theoretical basis for Multiple Intelligences Theory, key points in Multiple Intelligence Theory, and the description of eight intelligences proposed by Gardner.Chapter three provides research and its analysis. The research will contain questions connected with different types of Multiple Intelligences and will be carried out on different school faculties. The intention of the research is to prove that students choice of school faculty may be unconsciously influenced by their personal Multiple Intelligences profile. What is more, its aim is to attest to the fact that we all possess eight intelligences functioning on different levels</abstract>
  11. <spistresci>
  12.    <h1>Introduction</h1>
  13.    <h1>1. What is intelligence and the Theory of Multiple Intelligences</h1>
  14.        <h2>1.1. The definition of intelligence</h2>
  15.        <h2>1.2. The biological basis of intelligence</h2>
  16.        <h2>1.3. Factors affecting intelligence</h2>
  17.            <h3>1.3.1. Environmental influences</h3>
  18.            <h3>1.3.2. Biological influences</h3>
  19.    <h1>2. The Theory of Multiple Intelligences</h1>
  20.        <h2>2.1. The theoretical criteria for Multiple Intelligence Theory</h2>
  21.        <h2>2.2. Key points in Multiple Intelligence Theory</h2>
  22.        <h2>2.3. Multiple Intelligences</h2>
  23.            <h3>2.3.1. Linguistic Intelligence</h3>
  24.            <h3>2.3.2. Musical Intelligence</h3>
  25.            <h3>2.3.3. Logical-Mathematical Intelligence</h3>
  26.            <h3>2.3.4. Spatial Intelligence</h3>
  27.            <h3>2.3.5. Bodily-Kinesthetic Intelligence</h3>
  28.            <h3>2.3.6. Interpersonal Intelligence</h3>
  29.            <h3>2.3.7. Intrapersonal Intelligence</h3>
  30.            <h3>2.3.8. Naturalist Intelligence</h3>
  31.    <h1>3. Multiple Intelligence determining factor in choosing school faculties or not the analysis of the research</h1>
  32.        <h2>3.1 The purpose of the research</h2>
  33.        <h2>3.2.The subjects of the study</h2>
  34.        <h2>3.3 The research and its analysis</h2>
  35.    <h1>Conclusion</h1>
  36.    <h1>Podsumowanie</h1>
  37.    <h1>References</h1>
  38.    <h1>Internet sources</h1>
  39. </spistresci>


Swoją drogą zmień tytuł na jakiś bardziej zrozumiały, bo taki mógłby mieć każdy post na tym forum.

Ten post edytował nexis 24.05.2009, 21:05:33


--------------------
Zend Certified Engineer

Kliknij POMÓGŁ jeśli moja odpowiedź okazała się użyteczna!
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: 25.06.2025 - 21:58