Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Kariera programisty PHP, Jak zaczynaliście? Jak zdobyć pierwszą pracę związaną z php?
Leopard
post 20.04.2009, 18:43:25
Post #1

Grupa: Zarejestrowani

Ostrzeżenie: (0%)
-----

Witam,
Wiem, że część osób z forum to zawodowi programiści z większym lub mniejszym doświadczeniem. Chciałbym się od Was dowiedzieć jak zaczynaliście przygodę z PHP, jak wkręciliście się w zawód programisty?

Jestem studentem 5 roku, kierunek jest związany z programowaniem ale PHP na uczelni nigdy nie widziałem. Jestem samoukiem, w wolnym czasie czytam książki, piszę skrypty ale w taki sposób ciężko jest się nauczyć wszystkiego czego wymaga dzisiaj większość pracodawców. Moim problemem jest brak doświadczenia praktycznego, bo nauka to jedno ale bez ciągłego wykorzystywania umiejętności nigdy nie będę dobrym programistą. Pisząc skrypt dość często muszę zaglądać do manuala szukając odpowiedniej funkcji lub jej parametrów, do niektórych rzeczy muszę dochodzić metodą prób i błędów. Przyszedł czas żeby zacząć szukać pracy, chciałbym zostać programistą ale z jednej strony wydaje mi się, że jest jeszcze dla mnie za wcześnie, z drugiej natomiast obawiam się, że gdy znajdę inną pracę to nie będę miał wystarczająco dużo czasu aby efektywnie doskonalić swoje umiejętności. Z PHP spędzam po kilka godzin dziennie, nie wiem jednak jak wyglądają początki pracy programisty, nie wiem czy dałbym radę na takim stanowisku. Ciężko mi ocenić swoje umiejętności bo nie mam porównania w stosunku do innych.

Chciałbym abyście jako doświadczeni programiści poradzili mi co oprócz czytania książek, przerabiania przykładów, przęglądania manuala, pisania wymyślonych przez siebie aplikacji mogę zrobić aby jak najlepiej przygotować się do przyszłego (mam nadzieję) zawodu? Znacie jakieś dobre książki z praktycznymi zadaniami, podobnymi do tych, które czekają programistę w pracy?