Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> EXP w grze
lord_borsuk
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 23
Pomógł: 0
Dołączył: 3.08.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam
Dziś mam bardzo oryginalne pytanie.
Pisząc grę doszłem do momentu wyznaczenia doświadczenia potrzebnego na nowy poziom i totalnie nie mam pomysłu jakim równaniem go opisać :(
W każdym bądź razie w skrypcie za każde zdarzenie jest średnio kilka punktów doświadczenia razy aktualny poziom.
Tak wiec liczę na wasze sugestie w tej nie co innej sprawie.
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 7)
Spawnm
post
Post #2





Grupa: Moderatorzy
Postów: 4 069
Pomógł: 497
Dołączył: 11.05.2007
Skąd: Warszawa




razy ? chyba powinno być odwrotnie sa łatwiejsze zadanie mniejszy lvl powinien dostać więcej exp bo było mu trudniej...
przy questach dawaj jakiś exp i potem działanie np. ileexp-lvl*5;
zresztą sam pokombinuj , to twoja gra i wiesz najlepiej gdzie co i jak by nie przekoksić (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post
lord_borsuk
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 23
Pomógł: 0
Dołączył: 3.08.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(Spawnm @ 27.02.2009, 21:02:31 ) *
zresztą sam pokombinuj , to twoja gra i wiesz najlepiej gdzie co i jak by nie przekoksić :)


po paru dniach traci sie dystans :( i nie dosztrzega sie pewnych rzeczy
generalnie masz racje, myślalem nad znacznym zwiększaniem progów a tym czasem można ograniczać ilość zdobywanego exp i wtedy te progi nie będą musiały być tak znaczne :)

może mam tu jakiegoś matematyka który zna jakiś fajny wzór na progi :)
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Coraz lepsze pytania widzę na forum (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

Nie zawsze na początku ma się najwięcej expa (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Ale wątpię czy opiszesz to idealnym wzorem. Jakiś współczynnik, może kilka musisz obrać, zebrać najwięcej danych jakie mogłyby wpływać na ilośc przyznawanego expa i spóbować coś napisać.
Go to the top of the page
+Quote Post
-=Peter=-
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 304
Pomógł: 51
Dołączył: 4.02.2005
Skąd: Kraków

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Może funkcja logarytmiczna o odpowiedniej podstawie by się do tego nadała. Z założenia pewnie ma być tak, że na początku łatwo się zdobywa kolejne levele, a z czasem co raz trudniej. Jeśli zrobisz liniowe progi (czyli każdy level co tyle samo pkt doświadczenia) do kolejnych levelów, a to doświadczenie wyliczysz z funkcji logarytmicznej to dostaniesz właśnie taki efekt. Tylko musiałbyś dobrać odpowiednią podstawę (byćmoże też jakiś odpowiedni współczynnik liniowości), aby znowu nie przesadzić (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

Możesz też wziąć jakąś funkcję której granica w nieskończoności jest skończona (arcus tangens? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ), wtedy uzyskasz taki efekt że nie będzie można mieć większego levela od pewnej liczby (tak bodajże jest w WoWie - podobno 70 leveli możliwych z tego co słyszałem (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) ).

Chyba że chcesz odwrotnie, progi nieliniowe, a zdobywane doświadczenie liniowe, ale takie coś można chyba analogicznie uzyskać.

Ten post edytował -=Peter=- 2.03.2009, 13:56:52
Go to the top of the page
+Quote Post
batman
post
Post #6





Grupa: Moderatorzy
Postów: 2 921
Pomógł: 269
Dołączył: 11.08.2005
Skąd: 127.0.0.1




Sprawdź jak to jest zrobione w książkowych RPG (Cybepunk, Warhammer, MERP, AD&D). Jeśli nadal nie będziesz wiedział, to pokombinuj z mnożeniem aktualnego poziomu przez jakiś współczynnik, np lvl*1.5.
Go to the top of the page
+Quote Post
bim2
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 873
Pomógł: 152
Dołączył: 9.04.2006
Skąd: Berlin

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Albo zrób jak w World of Warcraft. Próg expa rośnie co lewel o tyle samo, powiedzmy o 10k. Kazdy potworek, który ma lvl +-2 jak twój daje 500expa, -3 200expa - 6 0 expa itd.
Go to the top of the page
+Quote Post
maziak
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 155
Pomógł: 17
Dołączył: 9.07.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


No to ja nie wiem czy my o tym samym WoWie mowimy (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)

http://wowvault.ign.com/View.php?view=Guid...tail&id=112

hir ya go.

IMO dobrym sposobem na taki problem jest ciag geometryczny an = a1*q^n-1.
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 26.12.2025 - 06:52