![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]() ![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 437 Pomógł: 42 Dołączył: 16.04.2007 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Mam dwa skrypty - jeden pobiera dwa obrazki .jpg z jakiś linków i generuje jeden obrazek, na którym będą połączone te dwa + dodaje napis pomiędzy nimi. Otrzymany plik zapisuje się na serwerze w określonym katalogu.
Drugi skrypt tworzy to co wcześniejszy tylko, że w czasie rzeczywistym tzn. zapisuje do bazy danych informacje o obrazku (adresy, tekst itp) i skrypt generuje go jak użytkownik wejdzie na określoną stronę. Życie jest brutalne i zawsze coś je utrudnia - wyskakuje mi komunikat tego typu: Kod Fatal error: Allowed memory size of 8388608 bytes exhausted (tried to allocate 184320 bytes) in obrazek.php on line 24 Więc ustawiłem memory_limit na 160M :/ Które wg Was jest lepsze rozwiązanie - pierwsze czy drugie? Trzeba również wziąć pod uwagę aktualizację obrazków - może się zdarzyć, że trzeba zmienić pierwszy z dwóch obrazków i wtedy trzeba od nowa generować, a tak to zamieni się jeden plik i obrazek będzie automatycznie wygenerowany. Proszę bardzo o Waszą pomoc! P.S.: Jeżeli pomyliłem dział, to proszę przenieś :-) |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Grupa: Moderatorzy Postów: 6 072 Pomógł: 861 Dołączył: 10.12.2003 Skąd: Dąbrowa Górnicza ![]() |
Zdecydowanie rozwiązanie pierwsze. Ja zawszę generuję miniatury (analogiczny przykład do Twojego) i zapisuję je w jakimś katalogu i równocześnie zapisuję oryginalną wersję obrazka w innym katalogu (najlepiej niedostępnym z poziomu przeglądarki). Dzięki temu przy zmianie np. znaku wodnego mogę zaktualizować miniatury (pisząc skrypt, który zrobi to za mnie). Takie zmiany chyba nie są robione za często, a po co niepotrzebnie generować non-stop te same grafiki, skoro przez 90% czasu (te 10% to właśnie ta zmiana np. znaku wodnego) będą one wyglądały tak samo. Lepiej wygeneruj je raz i zapisz na dysku.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Aktualny czas: 22.08.2025 - 12:53 |