![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Grupa: Zarejestrowani Postów: 56 Pomógł: 1 Dołączył: 15.07.2008 Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Z grupą znajomych kończymy dość rozbudowaną grę. I tu jest takie pytanie:
Jak rozwiązać sprawę 'światów' w grze (coś jak uniwersa w ogame czy światy w plemionach) lub jak w łatwiejszy sposób odciążyć serwer i bazę przy dużej ilości graczy? |
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 493 Pomógł: 32 Dołączył: 14.04.2008 Skąd: Lenkowski.net Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Przede wszystkim szybki serwer będzie potrzebny. Poza tym przydało by się zrobić testy długości wykonywania skryptów. Jeśli się da użyj cachowania
-------------------- Wpadaj na mój kanał o PHP. Dużo mięsa 🥩!
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Grupa: Moderatorzy Postów: 2 921 Pomógł: 269 Dołączył: 11.08.2005 Skąd: 127.0.0.1 ![]() |
Jeśli macie kasę na start, to dobrym rozwiązaniem jest zakup kilku serwerów. Wówczas będziecie mogli zrobić podział: static1, static2, static3, itd. Każdy z serwerów może zawierać osobny świat. Do tego warto zakupić serwer bazodanowy. Do tego można dorzucić pounda, który będzie równoważył ruch między serwerami static.
Oczywiście trzeba mieć sporą kasę na taką zabawę serwerami. Bez kasy niewiele możecie zrobić - cache-owanie zapytań, optymalizacja bazy danych, itp. -------------------- I would love to change the world, but they won't give me the source code.
My software never has bugs. It just develops random features. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Grupa: Zarejestrowani Postów: 493 Pomógł: 32 Dołączył: 14.04.2008 Skąd: Lenkowski.net Ostrzeżenie: (0%) ![]() ![]() |
Dodam jeszcze ze warto żebyście zainstalowali sobie zend optimizer, on trochę przyśpieszy wam kod...
-------------------- Wpadaj na mój kanał o PHP. Dużo mięsa 🥩!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: 18.07.2025 - 03:55 |