Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

> Umiem C++, ale co dalej do stworzenia gry?
Ayrox
post
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 154
Pomógł: 0
Dołączył: 23.06.2008

Ostrzeżenie: (10%)
X----


Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki?
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Start new topic
Odpowiedzi (1 - 15)
tommy4
post
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 288
Pomógł: 12
Dołączył: 2.12.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np.

http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/

tego. Później jak już ogarniesz tworzenie gier możesz się wziąć za pisanie własnego engine'u, wtedy ściągasz DirectX SDK, czytasz dokumentację, tutki, książki, studiujesz i w ten sposób się uczysz. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)

W dokumentacji DirectX SDK znajdziesz tutki, które pomogą ci stworzyć okno z obiektem DirectX i zrozumieć podstawy składni WinAPI i system działania okienek (oczywiście wszystko musisz sam wyszukać, gdyż technika idzie cały czas naprzód i nawet Microsoft chyba nie daje sobie z tym rady, więc ciężko czasem cokolwiek znaleźć na ich stronach).

Możesz jeszcze skorzystać z alternatywy np. OpenGL, lecz tego jak działa, to akurat nie wiem. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)

Ten post edytował tommy4 4.10.2008, 13:04:46
Go to the top of the page
+Quote Post
l0ud
post
Post #3





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 387
Pomógł: 273
Dołączył: 18.02.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


http://www.gamedev.pl/tutorials.php

Zacznij od SDL'a jeżeli chcesz pisać gry. Ja jednak rozpocząłbym naukę od WinAPI. Pamiętaj, że umieć "w miarę" C++ to do pisania gier niestety za mało.
Go to the top of the page
+Quote Post
gam3r
post
Post #4





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 148
Pomógł: 0
Dołączył: 8.06.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to poza doskonałą znajomością bibliotek i narzędzi powinieneś posiadać nieprzeciętną wiedzę nt. fizyki i matematyki ( w szczególności analizy matematycznej i elementów algebry ), także w dłuższej perspektywie czeka Cię ciężka praca. Jest kilka uczelni które posiadają odpowiednie specjalizacje aby pójść w tym kierunku więc w przyszłości możesz się tym zainteresować.

Jeżeli zaś zaczynasz to ze znajomością C/C++ możesz zacząć od allegro.
Go to the top of the page
+Quote Post
michalkjp
post
Post #5





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 182
Pomógł: 14
Dołączył: 20.09.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 15:04:46 ) *
Zacznij od SDL'a jeżeli chcesz pisać gry.


Dlaczego od SDL? Wydaje mi się, że SDL to raczej strata czasu. Może jakby chciał portować gry na Linuksa. Blisko 100% graczy używa Windows i konsol – uczenie się czegoś co jest przydatne na systemie mającym poniżej 1% udziału w rynku i blisko 0% udział w rynku gier można chyba nazwać czystą stratą czasu? Prawda?
Go to the top of the page
+Quote Post
l0ud
post
Post #6





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 387
Pomógł: 273
Dołączył: 18.02.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


A co wg. Ciebie sprawia, że SDL staje się nieprzydatny na windows? Multiplatformowość uznajesz za wadę?
Wg. mnie wybór jest prosty: do gier 2D albo SDL, albo wyżej wspomniane Allegro.
Go to the top of the page
+Quote Post
michalkjp
post
Post #7





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 182
Pomógł: 14
Dołączył: 20.09.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 21:55:40 ) *
Multiplatformowość uznajesz za wadę?


Nie, nie uważam multiplatformowości za wadę.

SDL w porównaniu do DirectX ma małe możliwości a jej rozwój został praktycznie wstrzymany (kiedy Loki Games upadło? – firma, która wydawała gry na Linuksa). Biblioteka może i dobrze działa na wielu systemach operacyjnych, ale kogo to tak naprawdę interesuje? Gracze nie używają Linuksa. Jeśli ktoś chce się poświęcić pisaniu gier, to chyba najlepiej by było robić to dla środowiska na którym można zarobić pieniądze. Prawda?

Pewnie za 10 lat nadejdzie wreszcie ten wyczekiwany rok Linuksa na desktopach i zdobędzie on 2% rynku. Ale do tego czasu nie przejmowałbym się tak małym rynkiem. (Oczywiście serwer dla gry najlepiej jest stworzyć pod Linuksa lub FreeBSD ze względu na oszczędności oraz dużą niezawodność tych systemów)
Go to the top of the page
+Quote Post
yalus
post
Post #8





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 281
Pomógł: 0
Dołączył: 8.07.2005
Skąd: EU

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(l0ud)
http://www.gamedev.pl/tutorials.php

Zacznij od SDL'a jeżeli chcesz pisać gry. Ja jednak rozpocząłbym naukę od WinAPI. Pamiętaj, że umieć "w miarę" C++ to do pisania gier niestety za mało.



Cytat(tommy4)
Na początek skorzystać z gotowego engine'u, np.

http://www.microsoft.com/express/samples/GameCreators/

tego. Później jak już ogarniesz tworzenie gier możesz się wziąć za pisanie własnego engine'u, wtedy ściągasz DirectX SDK, czytasz dokumentację, tutki, książki, studiujesz i w ten sposób się uczysz. winksmiley.jpg


i wszyscy pozostali ktorych tutaj nie cytuje, szacunek dla kazdego


sorki za moja prostote ale wg tego co mowisz:

Cytat
Chciałbym stworzyć prostą grę, umiem wmiarę C++, słyszałem że trzeba się nauczyć Visual C++, ale to tylko da ładniejszy wygląd ale w efekcie zwróci to samo co okno systemowe. Jak zrobić system graficzny, tak by okno wyświetlało obrazki?


to Ty znasz c++ na poziomie, daje glowe sobie uciac na 99% , dodawanie i odejmowanie w zakresie od zera do stu;)


a jezeli chcesz pisac gry w c++ to jest Ci potrzebna tylko jedna rzecz (oczywiscie oprocz framework'a) - jest to wyobraznia (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)


btw.
daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie?



pozdrawiam


Cytat(gam3r @ 4.10.2008, 14:35:06 ) *
jeżeli chcesz pisać poważne gry 3d w directx to poza doskonałą znajomością bibliotek i narzędzi powinieneś posiadać nieprzeciętną wiedzę nt. fizyki i matematyki ( w szczególności analizy matematycznej i elementów algebry ), także w dłuższej perspektywie czeka Cię ciężka praca. Jest kilka uczelni które posiadają odpowiednie specjalizacje aby pójść w tym kierunku więc w przyszłości możesz się tym zainteresować.

Jeżeli zaś zaczynasz to ze znajomością C/C++ możesz zacząć od allegro.



kurcze, no sory, ale aby zgodzic sie z tym trzeba by byc masochista. zbyt daleko idaca teoria



a tak wogole to co masz na mysli mowiac 'allegro'
Go to the top of the page
+Quote Post
tommy4
post
Post #9





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 288
Pomógł: 12
Dołączył: 2.12.2005

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Jak zwykle mylisz się chłopcze. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

Cytat
a jezeli chcesz pisac gry w c++ to jest Ci potrzebna tylko jedna rzecz (oczywiscie oprocz framework'a) - jest to wyobraznia smile.gif


Widać Pan chyba korzystał z programików typu kliknij i odpal. Link, który mu dałem, kieruje do framework'a, w którym tworzenie gier opiera się na podstawach programowania i właśnie tak, jak wspominasz - wyobraźni.

Napisałem także, co ma zrobić, jeśli to już ogarnie, a idąc twoim tropem, nigdy nie stanie się profesjonalnym twórcą gier komputerowych.

Cytat
kurcze, no sory, ale aby zgodzic sie z tym trzeba by byc masochista. zbyt daleko idaca teoria

Hahaha. (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif) Teraz to mnie rozbawiłeś. Powodzenia w tworzeniu gier bez znajomości macierzy, czy też algorytmów. Wszystko oczywiście zależy czy kształcisz się w kierunku tworzenia gier, czy tworzenia narzędzi do tworzenia gier, czy też w kierunku tworzenia gier bez narzędzi do tworzenia gier. Zresztą po twoim stylu wypowiedzi, widzę już pełen profesjonalizm i optymalne wykonanie przyszłych twych prac.

Ten post edytował tommy4 5.10.2008, 10:28:59
Go to the top of the page
+Quote Post
michalkjp
post
Post #10





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 182
Pomógł: 14
Dołączył: 20.09.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(yalus @ 5.10.2008, 01:05:00 ) *
btw.
daje stowe ze panowie ktorzy wczesniej odpowiedzieli na Twojego posta nie napisali zadnej gry. stowa ale moge przegrac. zaryzykujecie?


Czy gry roguelike się liczą czy nie bierzemy ich pod uwagę? Jeśli nie, to symulator bezzałogowego gryfa szpiegowskiego (napisany w PyGame – SDL) zostanie wzięty pod uwagę? (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/winksmiley.jpg)
Go to the top of the page
+Quote Post
.radex
post
Post #11





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 657
Pomógł: 125
Dołączył: 29.04.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(l0ud @ 4.10.2008, 15:04:46 ) *
Ja jednak rozpocząłbym naukę od WinAPI.


Nie! nie! nie! Nie zaczynaj w żadnym wypadku od WinAPI. To strasznie ogranicza... Jak chcesz pisać gry to ucz się SDL na początek (ew. allegro), a potem zainteresuj się openGL/directx. a do aplikacji okienkowych Qt (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif)

PS. A... allegro masz tu: http://www.allegro.cc/files/
Go to the top of the page
+Quote Post
lord_t
post
Post #12





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 603
Pomógł: 131
Dołączył: 24.07.2007
Skąd: Górny Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Qt - wieloplatformowe i przystępne:) Polecam.
Go to the top of the page
+Quote Post
.radex
post
Post #13





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 657
Pomógł: 125
Dołączył: 29.04.2006

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Cytat(lord_t @ 5.10.2008, 12:38:13 ) *
Qt - wieloplatformowe i przystępne:) Polecam.


I dlatego dobre. Po za tym bardzo prosto się programuje aplikacje w Qt - winapi jest straszne (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/aaevil.gif) (choć to może kwestia przyzwyczajenia (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/tongue.gif) )
Go to the top of the page
+Quote Post
l0ud
post
Post #14





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 1 387
Pomógł: 273
Dołączył: 18.02.2008

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Licencja QT pozwala na jego darmowy użytek tylko w niekomercyjnych programach, a cena jest wysoka. Zresztą, wystarczy się rozejrzeć: jakoś mało tych programów w QT pod Windows...
Go to the top of the page
+Quote Post
lord_t
post
Post #15





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 603
Pomógł: 131
Dołączył: 24.07.2007
Skąd: Górny Śląsk

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Ale kolega chce napisać "prostą grę", więc szkoda czasu na zabawę np. z SDLem.
Go to the top of the page
+Quote Post
Riklaunim
post
Post #16





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 640
Pomógł: 44
Dołączył: 8.02.2004

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Qt pod Windows to ostatnio masz KDE4 (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)

Co do tworzenia gier... Jedna osoba, do tego początkujący programista dobrej gry nie zrobi - na pewno nie w przeciągu tygodni. Co do C/C++ i reszty - silniki gier owszem są zazwyczaj napisane w tych językach, lecz dość często samą logikę gry tworzy się w języku skryptowym udostępniającym API do tej biblioteki, np. w Pythonie PyGame, Pyrr (irrlicht) itd (IMG:http://forum.php.pl/style_emoticons/default/smile.gif)
Go to the top of the page
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

 



RSS Aktualny czas: 23.12.2025 - 06:07