Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> [SF][SF2] SF2.2 Custom choice, formsy - województwo + miasta
untorched
post 10.11.2016, 00:39:12
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 318
Pomógł: 76
Dołączył: 27.12.2011
Skąd: Dąbrowa Górnicza

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witajcie,
Przyszło mi pracować na gotowym projekcie w Symfony 2.2, bez możliwości aktualizacji.
Niestety nie mam żadnego doświadczenia w SF2, a zaistniała potrzeba, aby zmodyfikować formularz.

Aktualnie mam w formularzu pole typu choice w którym atrybut choices wypełniam płaską tablicą z województwami
  1. $states = [
  2. '1' => 'Śląskie',
  3. '2' => 'Mazowieckie',
  4. etc..
  5. ];


Całość jest przechowywana w bazie danych(model doctrine), który automatycznie zaznacza elementy wybrane(podczas edycji), a lista województw jest wpisana na sztywno w configu.

Jako zadanie mam stworzyć możliwość wyboru miast dla każdego województwa. Miasta przechowywane będą w bazie danych i zawierać będą: ID(auto increment), ID_WOJEWÓDZTWA, ID_MIASTA(Numeracja od 1 dla każdego województwa), NAZWA_MIASTA.

Nie mogłem znaleźć gotowego rozwiązania w internecie(które nadawałoby się do moich potrzeb) do budowy "drzewa" checkboxów.

Wizualnie w mojej głowie prezentuje się następujący obraz(wizualny):
Kod
- [ ] Śląskie
-- [ ] Katowice
-- [ ] Dąbrowa Górnicza
-- [ ] Sosnowiec
-- [ ] Będzin

- [ ] Mazowieckie
-- [ ] Warszawa
-- [ ] Radom
-- [ ] Płock
-- [ ] Ostrołęka


Wpadłem na pomysł, aby dobudować do formularza drugie pole typu choice w którym będę przechowywał tablicę miast
  1. $cities = [
  2. '1' => [
  3. '1' => 'Katowice',
  4. '2' => 'Dąbrowa Górnicza',
  5. '3' => 'Sosnowiec',
  6. '4' => 'Będzin'
  7. ], //Śląskie
  8. '2' => [
  9. '1' => 'Warszawa',
  10. '2' => 'Radom',
  11. '3' => 'Płock',
  12. '4' => 'Ostrołęka'
  13. ], //Mazowieckie
  14. etc..
  15. ];