Witaj Gościu! ( Zaloguj | Rejestruj )

Forum PHP.pl

 
Reply to this topicStart new topic
> Sklep internetowy orientowany obiektowo, jak się za to zabrać?
.luki
post 26.02.2008, 17:35:55
Post #1





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 29
Pomógł: 1
Dołączył: 15.10.2007

Ostrzeżenie: (0%)
-----


Witam. Chcę napisać sobie swój skrypt sklepu internetowego, mimo, że jestem w sumie początkujący w PHP. Na początku prosty - administracja użytkownikami, koszyk, administracja produktami, kategoriami, podliczanie końcowe i obsługa zamówień.

Administracja użytkownikami - wiadomo: dodawanie, usuwanie, aktywacja, banowanie, edycja, rejestracja.
Administracja produktami, kategoriami - to samo: dodawanie, usuwanie, modyfikacja.
Koszyk - dodawanie produktów, aktualizacja ilości, usuwanie


Napisać to w php strukturalnym to dla mnie nie problem, tylko dużo babrania. Rzecz w tym, że chciałbym to zrobić obiektowo (coś jak np. vBulletin, czy IPB, ew. phpBB), a nie wiem jak się za to zabrać.

Mógłby mi ktoś wyjaśnić w jaki sposób działa to oprogramowanie? Tj. chodzi mi głównie o zarządzanie sesją użytkownika i powiązanymi, np. uprawnieniami dostępu - nie widzę nigdzie odwoływań do $_SESSION, a ja do tej pory kiedy logowałem użytkownika, to ustawiałem sobie wszystkie dane w tablicy $_SESSION. Widzę za to jedną wielką klasę w której są informacje o użytkownikach. O to mi mniej więcej chodzi.

Złośliwe komentarze proszę zostawić dla siebie, każdy się uczył, ja akurat chce zrobić sklep. Dla siebie. Dla satysfakcji, że nie używam gotowych skryptów typu osCommerce, oraz kosztów - nie mam tyle funduszy, żeby kupić czy to oprogramowanie SOTE, czy np. digiSHOP. Może w przyszłości przerodzi się to w większy projekt.

Za wszelką pomoc dziękuję z góry.

PS.: Jeśli zły dział, to nie bijcie i proszę o przeniesienie.

Ten post edytował .luki 26.02.2008, 17:38:25
Go to the top of the page
+Quote Post
Moli
post 26.02.2008, 17:38:00
Post #2





Grupa: Zarejestrowani
Postów: 662
Pomógł: 45